Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

آیا ذره ای از رفتارهای اخلاقی و مودبانه استاد مطهری در او دیده می شود ؟ استاد مخالفش را "عزیزم" و "پسرم" صدا می زند اما علی مطهری منتقد روحانی اش را با "فلان حیوان" مقایسه می کند.

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ یکی از خصوصیات هر عالم و اندیشمندی علی الخصوص اینکه در مقام بالایی چون نایب رئیسی مجلس و مضافا اینکه آقازاده علامه مرتضی مطهری باشد، سعه صدر و تحمل و بردباری است .
قرار باشد چنین افرادی با این جایگاه خطیر از کوره در بروند و تاب تحمل انتقاد یا تحریک مخالفین و منتقدین خود را نداشته باشند سنگ روی سنگ بند نمی شود ، امثال علی مطهری باید روزی که وارد دنیای سیاست می شدند ، می فهمیدند که سیاست پدر و مادر نمی شناسد .
با اندکی تامل در وقایع سالهای اخیر و مخصوصا بررسی روند سیر سخنرانی ها و سوژه هایی که علی مطهری پیگیری و رسانه ای می کرد ، متوجه می شویم که وی به نوعی قصد دارد تا در مسیر مقابل انقلاب اسلامی ، رهبری ، شورای نگهبان و نهادهای وابسته به انقلاب اسلامی قرار بگیرد .
ماجرای رفع حصر و درخواست کودکانه اش از مقام معظم رهبری ، ماجرا مینو خالقی ، ماجرای کنسرتها و ... نشان می دهد که این تقابل فراتر از حیطه اختیارات و وظایف وی بوده و گاها به یک چالش در نظام تبدیل شده است .
علی مطهری دنبال قهرمان سازی است
برخی شاید تصور کنند او دنبال قهرمان سازی از خود برای تاریخ آینده ایران است اما این قهرمان شدن به چه بهایی خواهد بود ؟ او وارث پدری است که اندیشه هایش مبانی و پایه های تئوریک این انقلاب را تشکیل داده ، روز شهادتش "روز معلم" و روز عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ، حال مردم چطور تناقض های پدر و پسر را حل کنند ، نبرد این دو اندیشه دیگری را زمین خواهد زد ، آیا علی دوست دارد پدر را به بایگانی تاریخ بفرستد؟
اما مشخص است او طی این سالها با خانواده منتظری ، سحابی و چهره های منتسب به جریان چپ و منافقین ارتباط هایی داشته و در اثر همین مراودات تاثیرات منفی گرفته است تا جایی که امروز می بینیم او تمام قد در مقابل شعائر اسلامی ایستادگی می کند و می گوید که اگر امام رضا (ع) هم زنده بود پای کنسرت می نشست !!!
امروز قاتلان پدر اندیشمندش از اظهارات دشمن شاد کن او خوشحالند ، همان منافقین کوردلی که تاب تحمل اندیشه های استاد را نداشته و خونش را به زمین ریختند ، امروز برای علی مطهری کف می زنند .
اما چه شد که علی مطهری نایب رئیس مجلس و فرزند علامه مطهری در برخورد با اظهارات یک روحانی گلستانی از کوره در می رود و عصبی می شود و او را با ادبیات بسیار گزنده و دور از اخلاق با حیوانات مقایسه می کند ؟
آیا مرام استاد مطهری در برخورد با مخالفینش اینگونه بود ؟
همسر شهید مطهری : استاد مطهری مخالفین را با عنوان "عزیزم" و "پسرم "خطاب می کرد
برای فهم این موضوع و پاسخ به سوال مذکور شما را به مصاحبه "عالیه روحانی" همسر شهید استاد علامه مرتضی مطهری در گفتگو با "خبرگزاری ایسنا" 11 اردیبهشت 1392 ارجاع می دهیم.
خانم روحانی در باره رفتار استاد مطهری اینچنین می گوید : مطهری حتی با مخالفانش خوش رفتاری می کرد. همه را با عنوان "عزیزم" و "پسرم "خطاب می کرد. او به مخالفان می گفت که بیایید با هم بحث کنیم. اگر حق با شما بود، من قبول می کنم. هیچ گاه نمی گفت حرف من درست است. با تندروها رفتار بسیار بهتری داشت.
حال برخورد علی مطهری را با مخالفش بنگرید ؟ ببینید آیا ذره ای از رفتارهای اخلاقی و مودبانه استاد مطهری در او دیده می شود ؟
استاد مطهری مخالفش را "عزیزم" و "پسرم" صدا می زند اما علی مطهری منتقد روحانی اش را با "فلان حیوان" مقایسه می کند !!!
اما چه شد که علی مطهری طی این سالها به جایی رسیده که کلام دشمنان در زبانش جاری شود ؟
"عالیه روحانی" در ادامه همان مصاحبه ساعات قبل از شهادت استاد را اینگونه توصیف می کند :
"مطهری به علی گفت هر کتابی را در دانشگاه به تو دادند، نخوان زیرا منافقان ممکن است کتاب هایی به تو بدهند و تلاش کنند تو را عوض کنند تا از این طریق از من انتقام بگیرند.
هر کتابی که به دستت می رسد، اول آن را نشان آقای مدنی و قاضی بده بعد آنها را بخوان. شهید مطهری همچنین به علی گفت "علی تو سفیر من در تبریز هستی. تو باید مردم را هدایت کنی و نباید با افراد بد همراه شوی".
نکته مهم اول ؛ این موارد نشان می دهد که شاید شهید مطهری احتمال می داد که علی در آینده و در زمان نبودنش دچار گمراهی شود و بخاطر همین استعدادش بود که به او می گفت هر کتابی را نخوان و به علی سفارش کرد که قبل از خواندن هر کتاب آن را به مدنی و قاضی نشان دهد .
اما نکته مهم دومی که در سخنان علامه مطهری نهفته و علی مطهری از آن غفلت کرده اینست" منافقان ممکن است کتاب هایی به تو بدهند و تلاش کنند تو را عوض کنند تا از این طریق از من انتقام بگیرند" و امروز شاهدیم انقلابی که بر پایه تفکرات شهید مطهری شکل گرفته اینچنین با رویه غلط علی مطهری دل دشمنان و منافقین را و بی بی سی را شاد می کند و به نوعی زخم خورده های انقلاب ، بقایای منافقین و سلطنت طلب ها از علامه مطهری تئوریسین انقلاب اسلامی ایران انتقام می گیرند .
نکته مهم سوم اینکه علامه مطهری در همین چند خط از علی خواسته "سفیر هدایت مردم باشد و با افراد بد همراه نشود" ، اما می بینیم که امرز چه کسانی برای علی مطهری هورا می کشند !!
بهتر است علی مطهری کمی به خودش بیاید و به آبرو و اعتبار علامه شهید مرتضی مطهری فکر کند و هزینه اقداماتش را سبک و سنگین کند بعد لب به سخن بگشاید.
انتهای پیام /