Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

موضوع ارادت به حضرت امام راحل(ره) بعد از رحلت آن مرجع عالیقدر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بین برخی سیاسیون برای رسیدن به سفره بیت المال و پست های دولتی و مناصب حکومتی زیاد شنیده شد، اینگونه افراد بارها در مراودات و سخنرانیهایشان دم از امام و رهبری و شهدا و... می زنند اما در عمل در دنیای دیگری زندگی می کنند.

به گزارش تيترآزاد به نقل از پاسرو، اگر می خواهید انسانها را بشناسید و اینکه چقدر به عقاید و افکار خود و جریانی که به آن منتسب هستند، پایدار می مانند، در بزنگاههای روزگار آنها را مورد آزمایش قرار دهید تا ببینید واقعا آنچه می گویند و به آن اعتقاد دارند واقعی است یا تقلبی؟
موضوع ارادت به حضرت امام راحل(ره) بعد از رحلت آن مرجع عالیقدر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بین برخی سیاسیون برای رسیدن به سفره بیت المال و پست های دولتی و مناصب حکومتی زیاد شنیده شد، اینگونه افراد بارها در مراودات و سخنرانیهایشان دم از امام و رهبری و شهدا و... می زنند اما در عمل در دنیای دیگری زندگی می کنند.
در استان گلستان نیز برخی شخصیتها خود را وامدار امام خمینی(قدس سره) می دانند و در بزنگاههای سیاسی خود را در جریان خط امام قرار می دهند تا آرای مردم را داشته باشند، در مقالات و سخنان خود به حضرت امام استناد می کنند و خلاصه اسم امام از دهانشان نمی افتد.
اما هنگامی که افکار امام، آرمانهای انقلابی اش و رهروان راستینش مورد هجمه قرار می گیرند برخی افراد سعی می کنند خود را به آن در زده که مثلا نشنیده اند یا ندیده اند و یا متوجه قضیه نشده اند..
مقدمه فوق فتح بابی بود برای ورود به مبحث اصلی و آن هتاکی اکبر اعلمی اصلاح طلب تندرو مجلس ششم و هشتم و کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس به حضرت امام(ره) بود، برای اینکه برخی ها هنوز خودشان را به خواب نزنند بخش هایی از صحبتهای اعلمی در قسمت پاورقی می آید شاید بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.
بی‎خبری یک خبرنگار اصلاح‎طلب باتجربه گلستانی
اما این رسانه بنا به رسالت خود به سراغ یکی از اصلاح طلبان گرگان، رئیس حزب اراده ملت ایران در استان و مدیر مسئول هفته نامه آفتاب گلستان رفت. روح الله کلانتری گرایشاتی شدیدا اصلاح طلبانه دارد و بر سر موضع خود (درست یا نادرست بودنش در این مجال نمی گنجد) اصرار زیادی دارد و معمولا حرفهایی نمی زند که مواضع جریان تحت الحمایتش را خدشه دارد کند.
با او تماس گرفتیم تا از ایشان مصاحبه بگیریم که چرا اکبر اعلمی که خود را یک اصلاح طلب می داند به امام توهین کرده که کلانتری در جواب گفت : من از قضیه اطلاع ندارم و نشنیدم که چنین چیزی گفته باشد و باید ببینم که واقعا ایشان این حرفها را زده یا نه ؟(بماند که صوت مناظره را درخواست کرده و در اختیار ایشان قرار دادیم و هنوز جوابی نگرفتیم)
گیریم که جواب رئیس حزب اراده ملت ایران در گلستان درست باشد وی از این قضیه خبر ندارد ، اما آیا افکار عمومی می پذیرد که یک خبرنگار با 25 سال سابقه و مدیر یک هفته نامه از یک خبری که یک هفته فضای استان را تحت الشعاع خود قرار داده، بی اطلاع باشد.
گرچه صبر برای پاسخ (هر چند موضعی مخالف) تا این اندازه جایز نبود اما به حرمت دهه پایانی صفر این نقد سیاسی را به تعویق انداختیم که شاید پاسخی هر چند مخالف همه دریافت کنیم، در اتهام به امام(قدس سره) در سخنان اعلمی، کافیست به مواضع تند علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که خود یکی از چهره های شاخص اصلاح طلب است مراجعه شود تا عده ای ننشینند و کلافی برای فرار از واقعیت نبافند. در جایی که نهادهای معتبر استانی و رئیس دانشگاه و سایر مسئولان دانشگاهی و اساتید موضع گرفته و این سخنان را محکوم کردند فقط یک تفکر جناحی افراطی می تواند از نماینده هتاک همفکر سیاسی خود با سکوت دفاع کند.
قطعا این حرکت در سابقه تاریخی مردم استان و رسانه ها می ماند و ساکتان هم باید پاسخگوی افکار عمومی و رسانه ها باشند وقتی دم از آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه ها می زنند.
پاورقی : صحبتهای اکبر اعلمی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان:
اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم در این مناظره تمام مشکلات کشور را گردن روحانیت و مشخصا حضرت امام(ره) به عنوان بانی انقلاب انداخت و گفت: امام می گفت که اگر فرهنگ درست بشود، فساد از بین می رود. امام قبل از انقلاب گفت؛ تریبون را برای چند ساعت در روز، فرهنگ را ده تا ۲۰ سال در اختیار ما قرار دهید اگه نتوانستیم فرهنگ را درست کنیم، خودمان می رویم.
اعلمی افزود: حالا نه تنها 10-15 سال، الان 37 سال است که کل کشور در اختیار شما قرار دارد، نه تنها دو سه ساعت، 100 شبکه رادیویی و تلویزیونی، ماهواره ای، بین المللی و استانی بطور کامل در اختیار شماست. تریبون های نماز جمعه، مساجد، حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاهها دست شماست، سالانه میلیاردها بودجه فرهنگی در اختیار دارید، چرا فرهنگ ما بعد از 37 سال نتوانست تغییر کند؟!!
وی مدعی شد: چرا علیرغم اینکه فرهنگ در اختیار روحانیت است نتوانستید فرهنگ را درست کنید که این فرهنگ مانع وقوع فساد در جامعه شود؟ چرا با اینکه هزاران طلبه تبلیغ فرهنگ می کنند پس چرا فرهنگ درست نشده است؟
اعلمی: ای امام، وعده هایی که دادی چی شد!؟
اعلمی در ادامه با طرح این سوال که آیا شما قبول دارید که فساد سیاسی ما در فساد اقتصادی است مدعی شد: سوالات اینجاست! وعده هایی که امام دادند چی شد!؟ چرا این کشور دست روحانیت است؟؟ چرا ارزش پول ما کمتر از همه شده!؟ چرا وقتی وعده داده شد اگر حکومت دست امام باشد همه چیز درست می شود، پس چی شد!؟
ای امام، وعده هایی که دادی چی شد!؟ آهای علما وعده هاتون چی شد!؟ انقلاب کردیم برای چی؟ برای چی ۸ سال جنگیدیم؟ چرا رتبه کشور ما از لحاظ اقتصادی بین کشورها ۱۳۰ هستش؟
اعلمی گفت: در رأس حکومت چه کسی ولایت مطلقه فقیه است؟ آیا غیر از روحانیت است؟ سیستم ما جمهوری اسلامی و قانون اساسی ج.ا.ا است. رؤسای قوا را چه کسی انتخاب می کند؟ چرا همه باید از فیلتر روحانیت بگذرند و چرا انتخاب مردم را محدود می کنید؟ آیا کاری که شورای نگهبان انجام می دهد سلب آزادی نیست؟؟
سخن نگارنده: فقط به چند سوال بسنده می کنم تا به شبهات مطرح شده پاسخ بدهم: آیا وجود "خوارج" نشان از ضعف حکومت علی(ع) داشت؟ آیا در زمان پیامبر اکرم(ص) مفسدانی قصد فساد نکردند؟ امویان از کی بوده اند؟ مشکل از اینجاست که هر آنچه امامان معصوم گفتند به دلیل وجود عده ای شبهه افکن و مریض عملی نمی شد اکنون نیز اگر عده ای بگذارند آرمانهای انقلاب اسلامی و ولایت مطقه فقیه براستی عملی شود فسادی نخواهد بود، نمونه ای از مبارزه حکومت با فساد همین رد صلاحیت های عده ای کوردل است که البته از صدر تا ذیل حکومت ممکن است جا خوش کرده باشند، هنوز به حرمت تقدس و رافت نظام هستند عده ای که در دانشگاه ها و یا میادین دیگر در میان نسل جوان شبهه بیافکنند و استدلال های بی ریشه را خوراک ذهن هایی کنند که کمتر سراغ فلسفه چیزهایی که می شنوند می روند.
سخن دوم: در باب هجمه های اعلمی فقط به یک قیاس می پردازم: بسیاری از اصلاح طلبان حامی دولت کنونی(با احترام به تمامی دولتمردان) وقتی سخن از عدم موفقیت های روحانی در بسیاری از عرصه ها می شود می گویند که این دولت روی مخروبه های دولت پیشین بنا شد و فرصت بیشتری می خواهد، چرا همین را فکرهای منورتان به شکل گیری انقلاب بعد از «استعمار چندین ساله، جنگ تحمیلی در ابتدای شکل گیری، تحریم های اقتصادی از همان روزهای آغازین و ترور و فتنه انگیزی و شبهه افکنی منافقین و عوان و انصارشان»تعمیم نمی دهد؟
اعلمی ها نیک بدانند که مشکلات ریشه در دشمنی ها(خارجی و بیرونی) دارد نه در اصل نظام که موفقیت های حکومت (که البته دشمن چشم دیدنش را ندارد) گواه برتری آن بر دیگر حکومت هاست، اگر بگذارند...
انتهای پیام/