Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک فعال اصلاح طلب در تریبون آزاد دانشگاه آزاد گرگان گفت: برجام یک تعهد بین الملی بوده که با نظر و موافقت همه مسئولین و مقام معظم رهبری انجام شده است و این گونه اقدامات توهین به رییس جمهور قانونی ملت است که با رای مستقیم مردم انتخاب شده است.

به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما به نقل از دانشجو سلام، تریبون آزاد با موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.
در این تریبون آزاد دانشجوی منتقدی چشم امید داشتن دولت به حل مشکلات اقتصادی به خارج کشور را از ضعف های آن دانست و گفت: واقعا باید این پرسش مطرح شود که دولت یازدهم تا چه اندازه به اقتصاد مقاومتی عمل نموده است؟!.
این دانشجو افزود: متاسفانه شعارهای داده شده با عمل های صورت گرفته در این زمینه بسیار متفاوت است.
دانشجوی منتقد دیگری نیز ضمن انتقاد به عملکرد دولت در وضعیت تولید، گفت: متاسفانه اکثر کارخانه ها به علت حمایت نکردن از آن ها تعطیل شده اند و این در حالی است که امسال به نام اقتصاد و عمل نامگذاری شده است.
این دانشجو گفت: نزدیک به 7 سال از صدور دستور مقام معظم رهبری در این مورد گذشت، اما می بینم ایشان امسال را، سال اقدام وعمل نامیدند و این نشان می دهد که اقدامی در طی این مدت صورت نگرفته است.
دانشجوی دیگر در پاسخ به انتقادها، گفت: بنده عضو هیچ جناح و حزبی نیستم اما معتقدم ما خود سرنوشت خود را تعیین می کنیم و همه اشکالات را نباید از چشم دولتمردان ببینیم.
این دانشجو گفت: واقعا مردم جامعه چه مقدار به وظیفه خود در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل می کنند؟ کاسب های ما چه قدر انصاف را رعایت می کنند؟ ما دانشجویان باید از لحاظ علمی پیشرفت کنیم و بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
در حاشیه این مراسم به صورت نمادین بنر ترحیمی برای برجام در محوطه دانشگاه نصب شده بود که این عمل با موافقت و مخالفت بعضی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه روبرو شد.
photo 2016-12-14 09-58-54
موافقان، برجام را در راستای بهبود وضع اقتصادی ارزیابی کردند و مدعی بودند این راهی بود که جامعه باید آن را می پیمود و ما نمی توانستیم به خاطر نقض احتمالی که ممکن بود از طرف مقابل صورت گیرد آن را انجام ندهیم.
در پاسخ به این ادعای مطرح شده یکی دیگر از دانشجویان گفت: کدام وضع اقتصادی با برجام قرار بود بهبود یابد؟ هنوز که عمده اقتصاد ما از طریق قاچاق انجام می شود! و می توان ادعا کرد که نصف پوشاک همین دانشجویان حاضر از طریق قاچاق وارد کشور شده است!.
یکی دیگر از موافقان برجام که اتفاقا از فعالان سیاسی هم بوده، که طبق گفته اش به طور اتفاقی به دانشگاه آمده بود نیز در این بحث شرکت کرد و گفت: این عمل دانشجویان اصلا کار صحیحی نیست چرا که برجام یک تعهد بین الملی بوده که با نظر و موافقت همه مسئولین و مقام معظم رهبری انجام شده است و این گونه اقدامات توهین به رییس جمهور قانونی ملت است که با رای مستقیم مردم انتخاب شده است.
این فعال اصلاح طلب گفت: اگر مردم با سیاست های دولت مخالف باشند قطعنا به روحانی در دوره بعدی رای نخواهند داد. اما اگر با رای مردم دوباره رییس جمهور شود مخالفان چه جوابی دارند دهند!!
وی گفت: بحث حقوق های نجومی که امروز در کشور مطرح می شود فقط مختص قوه مجریه نمی باشد و در قوای مققننه، قضاییه و دستگاه های امنیتی و نظامی هم وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود و صداو سیما باید جانب انصاف را در این زمینه رعایت نماید.
دانشجوی منتقدی در پاسخ به سخنان وی گفت: اینگونه سخن گفتن به نظر جناحی می آید در حالی که باید بحث منطقی کنیم و موضوع ما اصلا دولت فعلی یا گذشته نیست، بلکه قضیه این است که دولت تدبیر واقعا در عمل تا چه اندازه در اقتصاد مقاومتی موفق بوده است؟!.
این دانشجو گفت: اگر بخواهیم در تولید و اقتصاد موفق شویم باید اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم و این به معنای افزایش و رشد بودجه علمی، پژوهشی است، آیا واقعا این امر در دولت جدید صورت گرفته!
دانشجوی دیگری نیز با انتقاد از فضای دانشگاهی، گفت: متاسفانه از اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه فقط مقاومت مسئولین دانشگاه در مقابل دانشجویان را دیده ایم! مقاومت کردن آنها در ندادن فضای آزمایشگاهی را شاهد بوده ایم! و تا زمانی که وضع دانشگاه های ما این گونه باشد چطور می خواهیم وضع جامعه را بهبود ببخشیم؟!
دانشجوی دیگری گفت: اگر مذاکره چاره ساز بود امام حسین(ع) هم با یزید مذاکره می کرد و وارد جنگ نمی شد.
یکی از دانشجویان خواستار عذر خواهی مسئولین در قضیه برجام، حقوق های نجومی و... شد.
انتهای پیام/