Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس دولت یازدهم هزاران بارهم از رشد اقتصادی و تورم تک رقمی سخن بگوید، مردم باور نخواهند کرد چون آنچه که در عمل می‌بینند با ‌آن چیزی که روحانی عنوان می‌کند، 90 درجه‌ای زاویه دارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حتماً شنیده‌اید که می‌‌گویند فلانی دستِ پیش می‌گیرد تا پس نیفتد، آدم‌هایی که این سیاست را دنبال می‌کنند در وهله‌ی اول برای فرار از پاسخگویی در مورد مسایل اصلی، به آن‌ها مقوله‌های فرعی معرفی می‌کنند تا مدتی مطالبه‌گران را اینگونه سرگرم نمایند. در گام دوم نیز خیلی آسان به چشمان یک ملت زُل می‌زنند و سخن غیرواقع بر زبان می‌آورند تا با تئوری‌های خودساخته به مردم تلقین کنند آنچه که احساس می‌کنید، اشتباه است اما چیزی که من می‌گویم مو لایِ درزش نمی‌رود.

روحانی جزو آن دسته از سیاست‌مدارهایی است که این روش را خیلی خوب می‌تواند اجرا کند و اگر بتواند حافظه‌اش را تقویت نماید و تناقض آنچه که امروز عنوان می‌کند را با اظهارات چند ماه قبل رفع نماید، تا حدِ زیادی از آمار مطالبه‌گران می‌کاهد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به جای نقد، با خاموشی مواجه می‌شود.

آن هنگامی که رئیس دولت یازدهم از تورم تک رقمی و نجات اقتصاد ایران با استناد به آمار! سخن می‌گوید، آن‌هایی که در مشکلات اقتصادی غلت می‌زنند و در طول ماه‌های اخیر زیر فشارهای اقتصادی خمیده شده‌اند، حرص‌شان در می‌آید اما نباید روحانی را مورد مؤاخذه قرار داد و از او خواست در این ماه‌های باقیمانده به انتخابات حقایق جامعه را آشکار سازد.

روحانی با همین آمارها توانسته است در اذهان بخشی از مردم شبهه ایجاد نماید و با غوغاسالاری کارهایی را که می‌خواهد، پیش ببرد اما اگر بیاید یک ساعت انقلابی با مردم حرف بزند و با کنارگذاشتن آمارهایی که حاصلِ دست‌رنج محاسباتی خود دولت‌مردان است، اظهاراتِ واقع‌گرایانه ارائه کند، خودکشی سیاسی‌اش را تکمیل خواهد کرد.

چنانچه رئیس جمهور بخواهد راست بگوید باید اعتراف کند در محقق نمودن وعده‌های انتخاباتی‌اش ناکام مانده و علی‌رغم کسب موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف، به اهداف اصلی که مورد مطالبه‌ی اکثریت مردم بود، نرسیده است. قطعاً چنین اعترافی به پایگاه رأی روحانی در انتخابات 96 آسیب می‌زند و تعداد حامیان او را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رویه‌ای که روحانی در حال حاضر پیش گرفته است، باوجود نکات مثبتی که به آن اشاره شد، معایبی را هم داراست در مجموع بازی دوسرباخت برای او به ارمغان می‌‌آورد. شاید بخشی از جامعه آنچه که روحانی می‌گوید را قبول نمایند اما بخش کثیری نیز نمی‌توانند واقعیت‌ها را انکار و اظهارات دولت‌مردان را بپذیرند.

تورم را مردم هنگام انجام امور روزمره لمس می‌کنند و با مشاهده‌ی جوانان در جست‌وجوی کار و تعطیلی یک‌به‌یک کارخانه‌ها به پوچ بودن شعارهای شیرین مسئولین پی‌ می‌برند. همین امر نیز باعث می‌شود بر بی‌اعتمادی مردم نسبت به مقامات دولتی افزون‌ گردد و آنان با سوزاندن تروخشک، روحانی را از میان کاندیداهای مورد وثوق خود در انتخابات آینده خط بزنند.

این احتمال وجود دارد مردم از رئیس‌جمهوری که در کنار عدم موفقیت در حوزه‌ی کاری علی‌رغم داشتن 4 سال فرصت، به شعور مردم نیز توهین می‌نماید، عبور کنند و این‌بار ملت پروژه عبور از روحانی را کلید بزنند.

انتهای پیام/