مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان با ارائه پیشنهادی خواستار حذف عوارض ترانزیت برای کامیونهای ایرانی شد.
به گزارش تيترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ مهدی میقانی در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان گلستان به مشکلات حمل و نقل و ترانزیت کالا بین استان گلستان و کشور ترکمنستان اشاره و اظهارکرد: با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی شاهد کاهش ترانزیت به کشور ترکمنستان بودیم و این کشور در 18 مرداد عوارضی را وضع کرد که به افت ترانزیت دامن زد.
وی با اشاره به کاهش تردد در مرز اینچه برون تصریح کرد: در سال 1394 روزانه 124 کامیون از انواع ملیتهای مختلف از نقطه صفر مرزی خارج میشدند که اکنون با کاهش تردد در این مرز مواجهه شده و این رقم به 73 دستگاه کاهش پیدا کرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان خاطرنشان کرد: کامیونها زیربنای تمام مبادلات هستند که بیتوجهی به این امر به اقتصاد ضربه میزند.
میقانی بر لزوم افزایش مدت آویر «مجوز اقامت» تاکید کرد و افزود: مدت آویر رانندگان کامیون ایرانی به بیش از پنج روز بدون مراجعه به اداره مهاجرت را از کشور ترکمنستان خواستار هستیم.
وی با ارائه پیشنهادی خواستار برگشت اخذ عوارض ترانزیت به قبل از 18 مرداد شد و گفت: یا اینکه حذف عوارض ترانزیت کامیونها به صورت صفر، صفر در مرز دو کشور ترکمنستان و ایران ایجاد شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان با اشاره به لزوم بازسازی جاده مواصلاتی اینچهبرون ـ قزل آروات ـ عشقآباد تاکید کرد و گفت: توجه به امکانات رفاهی در مسیرهای مواصلاتی یک موضوع با اهمیت است باید جایگاههای سوخت در مسیرهای ارتباطی نیز مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته میقانی جاده اینچه برون ـ قزل آروات ـ عشقآباد حدود 700 کیلومتر است که به دلیل نامناسب بودن وضعیت راههای مواصلاتی نیازمند بازسازی است.
وی بیان کرد: اجرایی کردن پوشش بیمه ای براساس بند دو کمیته حمل و نقل و ارتباطات یکی از خواستههای ما است که باید پوشش بیمه و تعرفهها کاملا مشخص باشد.
انتهای پیام/