Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بازگو کردن برخی از مشکلات از دولت دهم توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان باعث واکنش برخی از طرفدارن دولت دهم نسبت به این اظهارات شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کلاله خبر، روز گذشته شاهد مراسم تودیع و معارفه روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلاله بودیم که در حشایه آن نشست صمیمی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز برگزار شد که در این جلسه با ریزتر شدن نسبت به حضور حضار، به یک آرایش سیاسی خاص پی می بردیم که به نوعی عرض اندام می کرد بودیم و در مطالب بعدی به آن اشاره می کنیم.
علی اصغرفضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که نسبت به برخی هجمه ها و جبهه گیری ها گلایه داشت، با تاکید بر اینکه شرح وظایف وزیران و زیردستان توسط قانونگذار مشخص شده است، گفت: همان قانونگذار که در خصوص برنامه های ایثار و شهادت، عفاف و حجاب در ارشاد اسلامی قانون تعیین کرده، برای موسیقی نیز قانون تعیین کرده است؛ ولی با وجود تکرار ما بر این موضوع متاسفانه شاهد برداشت های دیگری هستیم.
وی ادامه داد: اگر کسی در خصوص اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی برنمی تابد، پس ایراد بر قانون است و بجای مشاجره ها و درگیریهای مختلف باید از مجرای قانونی خودش وارد شد و با ارائه لایحه می توان در این خصوص اقدام کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: هر نوع اعتراضی نسبت به قوانین ارشاد وجود دارد باید از همان مجرای قانونی آن اقدام شود و تا مادامی که قانون عوض نشده است، دستگاه ها وظیفه دارند که به شرح وظایف خود عمل کنند و در این راستا اگر نظام جمهوری اسلامی ایران مقدس است، که هست، باید قانون آن هم احترام گذاشت و اگر تناقضی وجود داشته باشد، فرد باید خود را با قانون تصیح کند.
فضیلت در پاسخ به برخی از سوالات گریزی به پروژه های دولت دهم داشت و گفت: در استان گلستان 16 پروژه در دولت دهم کلید خورد که بدون مطالعه انجام شده است.
وی در راستای ادعای خود به نمونه هایی در این خصوص پرداخت و گفت: تعریف پروژه ای در بستر رودخانه در شهر نوده خاندوز، تعریف پروژه ای در مسیر برق فشار قوی در سیمن شهر، تعریف پروژه ای که از نظر مکانی دارای مشکل است در جلین و در شهر گالیکش نیز کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری در جایی درو افتاده خورد که کسی جرات نمی کند اجازه حضور ناموس خود به این مکان را بدهد در گالیکش نمونه هایی از عدم مطالعه و نیاز سنجی در دولت دهم می باشد که شنیدن این مباحث راحت است و باید بدانید خود این وقت دستگاه را می گیرد و انرژی ای که باید جای دیگری صرف شود، صرف برطرف کردن نواقص می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: در هر کشوری قبل از کلید خوردن پروژه، برخی مطالعات و نیاز سنجی ها انجام می گیرد و باید تاکید کنیم که و وقتی همه چیز به انتخابات و افزایش میزان رای باشد، نتیجه آن آنچه گفتیم می شود.
فضیلت یادآور شد: دولت با کمبود منابع روبرو است ولی تلاش می شود از همین منابع کم بهترین بهره برداری را داشته باشیم.
در بخش دیگری از این برنامه تریبون به محسن داورزنی عضو شورای شهر کلاله و یکی از هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد کلاله رسید و وی با خواندن شعری از تکرار ها و وعده وعیدهای مسئولین گلایه کرد و در حمایت از دولت دهم ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را که مورد استفاده ارگان ها، ادارت مختلف قرار می گیرد را حاصل اقدامات و تلاش های دولت دهم دانست و با بیان جملاتی نسبت به سخنان فضیلت در خصوص دولت دهم واکنش نشان داد.
وی از کمبود نیرو در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کلاله انتقاد کرد و گفت: نیروهای چارت اداری این اداره یکی در گرگان، یکی در گالیکش و یکی در مراه تپه مشغول به کار هستند و عملا این اداره خالی از نیرو شده است.
فضیلت در جواب محسن داورزنی گفت: هدف من از اشاره به پروژه های دولت قبل، زیرسوال بردن عملکرد دولت قبل نبود و گاهی اوقات ما چاره ای نداریم و برای جلوگیری از تکرار اشتباهات نیاز به ریشه یابی و آسیب شناسی مشکل داریم.
وی افزود: دنبال مقصر نمی گیردیم و ما از این گذشته ایم و در کشور در سطح منطقه ای و جهان با چالش هایی روبرو است و در رسانه ها کذب محض بیان می شود و وقتی با هجمه 100 درصدی روبرو هستیم طبیعی است که دفاع 10 درصدی داشته باشیم و اینکه می گوییم نیاز به کارشناسی و مطالعه است، برای این است که خود ما نیز این راه اشتباه را نرویم و مسلم است که این گفته های ما به این معنا نیست که در دولت های گذشته هیچ اقدامی مثبتی صورت نگرفته است.
وی در ادامه سخنان خود در توجیه برخی کمبود ها نبود منابع و اعتبارات را مشکل پیش روی دانست و گفت: باید قبول کنیم که دولت یازدهم دولت را با بدهکاری تحویل گرفت و این واقعیت تلخی است که باید بپذیریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: با وجود کمبود منابع، با توجه به اعلام نیاز تجهیزاتی خریداری و تحویل ادارات می شود.
وی در پاسخ به کمبود نیرو و چارت اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله نیز گفت: دولت در سال های متمادی حجم آن از میزان استاندارد نیز افزایش یافته است و وقتی بدهی های انتخاباتی خود را با بکارگیری دیگران در بدنه دولت جبران کنیم، نتیجه آن افزایش تعداد کارکنان دولت می شود.
فضیلت در بخشی از سخنان خود در خصوص حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد از اصحاب رسانه گفت و افزود: هر رسانه ای که هر تعداد خبرنگار را بیمه کند، دو برابر آن از دولت یارانه دریافت می کند.
این مسئول در خصوص برخورد با رسانه ها نیز اظهار داشت: رویکرد کلی دولت بنا بر تمکین است مگر اینکه بحث حق الناس پیش بیاید و اینکه ما در خصوص برخی لجن پراکنی ها واکنش نشان نمی دهیم به این معنی نیست که از این اقدامات رضایت داریم بلکه وقت این کار را نداریم.
وی تاکید کرد: ما در ایران خبرگزاری نداریم بلکه هر چی سایت داریم، در حد پایگاه خبری تحلیلی است و در معنای واقعی سایتی خبرگزاری محسوب می شود که خبرگزاری جریان سازی کند و خبرگزاری شبیه ذوب آهن است که تاکنون در ایران شاهد آن نبودیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پاسخ به حمید داورزنی یکی دیگر از هنرمندان کلاله ای که گفت: همانظور که گفتید دولت یازدهم میراث دار بدهکاری و برخی از مشکلات دولت دهم است، دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر چه میراثی را برای مردم باقی خواهد گذاشت نیز اظهار داشت: حمایت های قانونمند از رسانه، بحث سلامت، صداقت و اخلاق در این دولت مورد تاکید است که باید ادامه داشته باشد، بحث انتخابات انجمن های هنری که براساس شیوه نامه جدید انجام شده است بحث حوزه سینما نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این دولت است.
فرماندار کلاله نیز در سخنان خود گفت: ما به اینکه چه مشکلاتی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری وجود داشته کاری نداریم مردم می توانند یادگاری های دولت تدبیر و امید را در شهرستان کلاله در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری مشاهده کنند.
نصرت برزگر به یکی از نگرانی های هنرمندان پرداخت و گفت: هنرمندان از اینکه دستگاه موسیقی آنها در سالن محل اجرا از دست انها گرفته شود و شکسته شود، واهمه دارند و من قسم خورده ام که تا در این سمت هستم اجازه چنین کاری را ندهم و خوشبختانه این اجماع در شهرستان کلاله وجود دارد.
فرماندار کلاله تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند در زمینه های مختلف به ما کمک کنند و این امر با شفاف سازی محقق می شود و نباید از بین صدها نکته مثبت تنها به یک آسیب و خطا توجه شود.
اما همانطور که گفتیم این نشست به منظور دیگری صورت گرفت و مراسم تودیع و معارفه در دفتر فرماندار برگزار شد و در این مراسم محمد کاظمی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله با تشکر از مسئولین شهرستان کلاله، از همکاری هنرمندان نیز تشکر کرد.

همچنین حمزه رسولی راد رئیس جدید نیز در کنار تشکر از حمایت مسئولین، از شهرام غراوی نماینده شرق گلستان جهت مساعدت و همکاری برای بدست آوردن این سمت، تشکر ویژه کرد که این جواب چرایی وجود آرایش سیاسی یاد شده در نشست صمیمی مدیرکل با هنرمندان بود.

kalalekhabar_1.jpg

kalalekhabar_10.jpg

kalalekhabar_11.jpg

kalalekhabar_12.jpg

kalalekhabar_13.jpg

kalalekhabar_14.jpg

kalalekhabar_15.jpg

kalalekhabar_16.jpg

kalalekhabar_17.jpg

kalalekhabar_18.jpg

kalalekhabar_19.jpg

kalalekhabar_2.jpg

kalalekhabar_20.jpg

kalalekhabar_21.jpg

kalalekhabar_22.jpg

kalalekhabar_23.jpg

kalalekhabar_24.jpg

kalalekhabar_25.jpg

kalalekhabar_26.jpg

kalalekhabar_27.jpg

kalalekhabar_28.jpg

kalalekhabar_3.jpg

kalalekhabar_4.jpg

kalalekhabar_5.jpg

kalalekhabar_6.jpg

kalalekhabar_7.jpg

kalalekhabar_8.jpg

kalalekhabar_9.jpg

انتهای پیام/