Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان از انعقاد قراردادمطالعاتی ژئوپارک قلعه میران و همچنین مرمت و بازسازی کاخ و حمام ایلخانی رامیان خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گل رامیان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در شورای اداری شهرستان رامیان گفت: قرارداد مطالعاتی ژئوپارک قلعه میران رامیان به عنوان دومین ژئوپارک در کشور بعد از قشم، با مشاور مربوطه در سال جاری منعقد شد و باغ تاشته و گل رامیان، آبشار شیرآباد و جنگل دلند نیز از دیگر موارد برای انجام مطالعات گردشگری است.

وی با بیان اینکه رامیان در حوزه اقامت مسافر دارای کمبودهای اساسی است، اظهار کرد: برون گردی یکی از موارد اصلی در حوزه اقامت است که هفت مجوز برون گردی در روستاهای گردشگری رامیان در نظر گرفته شده است و همچنین سرمایه گذار این بخش مشخص و مجوزات آن اخذ شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اولین مرکز تخصصی صنایع دستی در رامیان کلید خورد و پنج مرکز دیگر در استان راه اندازی شد، افزود: 120 پرونده انفرادی و حدود 84 میلیون تومان تسهیلات به هنرمندان استان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: کاخ رامیان، یکی از میراث های فرهنگی بود که به یک موزه تبدیل شود ولی با توجه به مشکلات مالکیتی، با پیگیری شهرداری و شورای شهر رامیان در حال رفع شدن است و به زودی مرمت سازی آن آغاز می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان افزود: سرمایه گذار حمام ایلخانی رامیان نیز مشخص شده و بزودی به عنوان جاذبه گردشگری مرمت و بازسازی می شود.

وی عنوان کرد: ثبت ملی مراسم روز عاشورای رامیان با بازتاب ملی و بین المللی ، ثبت آیین حنابندان قوم قزلباش در استان انجام شد و ثبت ملی آن به همراه پنج محوطه باستانی رامیان در دستور کار است.

ابراهیمی با اشاره به شعار نوروز 96 با عنوان "گلستان، نگارستان پایتخت اکوتولیسم کشور" تصریح کرد: پنج نوروزگاه در استان با حضور همه اقوام و شهرستانها برنامه ریزی شده است و مراسمات آن هر روز از شبکه گلستان و شبکه های سراسری پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: در همه شهرستانها به جز رامیان دهکده گردشگری برپا می شود.

انتهای پیام/