Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بازار دخانیات کشور نحوه دسترسی جوانان را به قلیان آسانتر می کند، سهولت استفاده از قلیان جیبی و شباهت طعم آن با قلیان های سنتی باعث ترغیب جوانان به این سمت شده است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از طوبی گلستان؛ مدتی از بسته شدن قهوه خانه های عرضه قلیان و گده های جوانان به خاطر انتقال مواد مخدر می گذرد، ولی با وجود بسته شدن این مراکز، همه روزه شاهد این هستیم که مکانهایی به صورت مخفیانه در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

رشد قارچ گونه این مراکز در خفا طوری است فرق چندانی با قبل ندارد، زیر زمین های مسکونی، پارکینگ ها و حتی خانه های متروکه امروزه حیاط خلوتی است برای عرضه قیلیان هایی با طعم های بسیار متنوع و گوناگون، مکانهایی که با دوربین مداربسته کنترل می شوند و یا با آیفون های تصویری نظارت می شوند تا فقط مشتریان این قهوه خانه ها ورود پیدا کنند.

اگر دستور به پلمپ شدن قهوه خانه ها صادر شد چرا جلوی فعالیت این مکانها گرفته نمی شود؟!، مکانهایی که ضررش بیشتر از قهوه خانه های سابق نباشد کمتر نیست، عرضه مواد مخدر و استعمال مواد غیر مجاز از ویژگی هایی است که این زیر زمین ها در صدد اجرای آن هستند.

در این بین و لزوم اجرای پلمپ قهوه خانه های عرضه قلیان برای فرهنگ سازی ترک آن، دخانیات کشور در یک اقدامی قلیان های جیبی و شارژی را به بازار وارد کرده است.

اقدامی که نه تنها مصرف قلیان را بالا می برد به خاطر در دسترس بودن آن، بلکه طبق گفته متخصصان در این زمینه ضرر آن به خاطر ترکیب فلزات سنگین با دود سرد اسانس زده شده، بسیار برای سلامتی مضر بوده و روند ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان ریه را افزایش می دهد.

افراد سود جویی با عرضه چنین قلیان هایی در سطح کشور فقط به فکر منافع خودشان هستند و می خواهند با وارد کردن این نوع قلیان جیب های خودشان را پر کنند و هیچ گاه به فکر سلامتی جوانان ما نبوده و نخواهند بود.

خبرنگار ما طی گفتگویی با فردی که مشغول استعمال این قلیان جیبی بود متوجه این موضوع شد که این نوع قلیان قیمتی حدود 20 هزار تومان دارد و به راحتی در اختیار همگان قرار میگیرد.

حربه جدید برای ابتلاء به سرطان/ از چاله به چاه افتادن جوانان با مصرف "قلیان های جیبی" 

یکی از آن ها که نامش مهدی است می گوید: از وقتی قهوه خانه ها را بسته اند، مجبور شدیم به جای قلیان های سنتی از این قلیان ها استفاده کنیم، یعنی چند باری به پارک و خانه رفقا رفتیم، اما این ها همیشگی نیست و جواب نیازمان را نمی دهد.

وی ادامه می دهد: این قلیان ها بد نیست، اگرچه کمی گران است و دودش به اندازه قلیان های معمولی نیست، اما دیگر استرسی ندارد و بویش هم اصلا نمی ماند.

این جوان با بیان اینکه بالاخره ما جوان ها هم تفریحی می خواهیم، می افزاید: دود این قلیان ها کمی سنگین است و اگر زیاد بکشیم و یا پک ها را محکم بزنیم، درد سینه می گیریم، به همین خاطر پس از چندبار کام گرفتن، درب آن را می بندیم و بقیه آن را برای فردا می گذاریم؛ بالاخره اینکه همیشه قلیان در دسترس باشد و یک قلیان را بتوانی یک هفته بکشی هم حسنی است!

به زودی در سطح شهر شاهد این خواهیم بود که در اکثر جیب های جوانان ما  این وسیله خطرناک یافت می شود قلیانی که حتی با پاور بانک های همراه هم شارژ می شوند.

این بسی جای تأسف است که برخی ها فقط به فکر منافع خودشان هستند و منافع ملی را زیر پایشان لگد مال می کنند، امیدواریم  جامعه ای داشته باشیم که عاری از مواد دخانی باشد.

انتهای پیام/