Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

دانشجوی گلستانی گفت :دانشجویان فرهنگیان در سالیان آتی بر افکار بسیار زیادی تاثیرگذار باشند و حتی توانایی تغییر یک فرهنگ را هم دارند پس آزادانه باید به فکر اصلاح باشند که فکر نکنم در دانشگاه فرهنگیان گلستان چنین جوی حاکم باشد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ هادی احمدی فعال فرهنگی و دانشجوی گلستانی به مناسبت روز دانشجو طی مصاحبه ای صمیمی به پرسش های خبرنگار ما پاسخ داد.

سوال : به نظر شما دانشجو باید با چه معیار هایی معرفی شود؟

احمدی : قطعا دانشجویان در نگاه اول با معیار و میزان علمی مورد ارزیابی قرار می گیرند اما چیزی که در کنار میزان علم دانشجیان به آن ها دقت کرد زمان شناسی و درست عمل کردن آن ها در بزنگاه های مختلف جامعه است.

وی افزود: زمان شناسی و انقلابی گری برجسته ترین ویژگی یک دانشجو است و دانشجویان باید همراه روحیه علمی و انقلابی شناخته شود چرا که عده ای از دوستان که خود را به عنوان تئوریسین معرفی می کنند و در دوران استادی و دانشجویی فقط با وجه های علمی شناخته می شدند با گذشت زمان و استحاله های فرهنگجی از انقلاب دور شدند و با سرعت مسیر ضد انقلاب را طی می کنند.

سوال : چرا سیاسیون دوست دارند دانشگاه را در سیطره خود بگیرند؟

دانشجوی گلستانی گفت : این که عده ای می گویند دانشگاه برای دانشجویان امن است کذب محض است چرا که همین وزارت علوم و دیگر نهاد های مهم در اختیار همین آقایان است و اگر سخنی خلاف میل آن ها وبراساس حقیقت و دلسوزی گفته شود دانشجو ستاره دار خواهد شد و تا پایان عمر حسرت خواهد خورد.

هادی احمدی در ادامه سخنان به مشکلات دیگر دانشگاه ها و دیگر نظریه ها پرداخت و تصریح کرد: دقیقا نمی دانم آقایان در سخنرانی های خود به بسیج به عنوان منتقد دولت وقت می دهند و چرا به دانشجویان این القا را می کنند که بسیج دانشجویی تنها نهاد مخالف دولت در دانشگاه است.

وی افزود: جواب الین سوال شما کاملا مشخص است آقایان دولتی نمی خواهند در دانشگاه که مرکز علم و فرهنگ کشور است منتقدان و ایده پردازان به نقد ارائه نظر بپردازند.

وی به پیشنهاد برخی مبنی بر زنگ برجام در مدارس اشاره و اذعان داشت:زنگ برجام در مدارس مصداق بارز توهین به شعور و نظریات دانشجویان است،مگر بچه ی مدرسه ای حق رای دارد؟ این ها می خواهند خواسته و تفکرات خود را به بچه ای که هنوز تفکراتش تشکیل نشده است تحمیل کنند.

فعال فرهنگی شهرستان گرگان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر دلشان می سوزد همین برجام خوانی را در دانشگاه ها راه بیاندازند تا از نظر دیگران هم در این راستا استفاده کنند تا بفهمند دانشجو دقیقا از آن ها چه می خواهد و نه این که دولتی ها خواسته هایشان را به دانشگاه تحمیل کنند.

سوال : مشکلات دانشگاه فرهنگیان گلستان را از چه می دانید؟

هادی احمدی گفت : دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین ارگان هایی است که باید دور از سیاست یک جانبه باشد بازهم تاکید می کنم دور از سیاست یک جانبه و نه دور از سیاست چرا که قرار است برای آینده این کشور معلم بسازد .

وی خاطرنشان کرد:دلیل این سخن من هم کاملا مشخص است و آن این است که این دانشجویان در سال هایی نزدیک قرار است افکار بسیار زیادی تاثیرگذار باشند و حتی توانایی تغییر یک فرهنگ را هم دارند پس آزادانه باید به فکر اصلاح باشند که فکر نکنم در دانشگاه فرهنگیان گلستان چنین جوی حاکم باشد.

احمدی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان می تواند از عملکرد خود دفاع کند و بگوید چرا در حوادث نه دی از جانبازهای این روز دعوت نمی کند،چرا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری از حضور دانشجویان خود در استقبال کاندیدا امتناع ورزید ، چرا در زمان انتخابات مجلس به دانشجویانی که در برخی از ستاد ها شرکت می کردند اخطار عدم ابلاغ حکم را داد؟ با توصیفاتی که از رئیس این دانشگاه شنیدم بنظرم جابجایی این فرد بهترین راهکار است .

دانشجوی فعال گرگانی در پایان سخنان خود به ارائه ی پیشنهادی برای این دانشگاه پرداخت و گفت: اگر این آقایان می خواهند از دلخوری برخی خارج شوند بهتر است در نه دی امسال از جانباز نه دی دعوت کنند تا این جانباز از حقایق این روز برای دانشجویان بگوید.

انتهای پیام/