Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

دانشگاه فرهنگیان خطاب به منتقدین با بیان اینکه از حضور دلسوزان نظام در دانشگاه نترسید گفت : حتی استاندار و فرماندار نیز نمی توانند بر خلاف قانون و سیاست های دولت جلسات مجوز دار را لغو کنند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ در پی اخبار و بیانیه هایی که در روز جمعه 17 آذر 1396 ساعت:22:02 شناسه خبر: 47495 در آن پایگاه خبری «گلستان ما» درج شده است، روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان جوابیه ای صادر کرد.

متن کامل این جوابیه بدین شرح است:

دانشگاه مبدا همه تحولات است(امام خمینی)

مدیر مسئول محترم سایت گلستان ما

با سلام

وظیفه اصلی دانشگاه و مراکز آموزش عالی گسترش علم و دانش است و دانشگاه فرهنگیان که ماموریت اصلی تامین و تربیت و بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش را به عهده دارد به طریق اولی خود را تابع ضوابط و مقررات قانونی ابلاغی از وزارت علوم و آموزش و پرورش می داند.

دانشگاه بر اساس رسالت سنگینی که بر عهده دارد با مراکز نظامی و پادگان ها و سایر ادارات تفاوت ماهوی دارد نه اینکه یک فرد(فرمانده) دستور بدهد. اینجا محل تضارب افکار و اندیشه هاست و موید این سخن ما تاکید و دستور رهبر معظم انقلاب به شورای انقلاب فرهنگی برای گسترش زمینه اجرای کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه هاست.

معنی و مفهوم کرسی آزاد اندیشی (مناظره و سخنرانی و پرسش و پاسخ و...)این است که دانشگاهی و دانشجو قشری فرهیخته و آگاه هستند و باید به تفکرات و سلیقه های مختلف اجازه داد تا در چهارچوب ضوابط خاص زمینه حضور سلیقه های فکری متفاوت فراهم گردد.

دانشجویان و اساتید می توانند از کمیته 3 نفره تقاضای مجوز کنند. وقتی مجوز صادر شد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای امنیت کشور، (که قطعا جایگاه آنان بر کسی پوشیده نیست، مگر اینکه بخواهیم طالب هرج و مرج و استبداد باشیم) هیچ نهاد حقیقی و حقوقی و قضایی و نظامی و انتظامی حق دخالت در امور داخل دانشگاه را ندارند و در صورت بروز تخلف؛ خود شورا، صالح به رسیدگی است.

قانون فصل الخطاب همه است و احدی حق ندارد با تهدید و ارعاب فضای تنش آلود و امنیتی در کشور ایجاد نماید. ( رویه ی غلطی که متاسفانه تلاش دارد تا با کنار زدن نیروهای ارزشی و رزمنده و جانباز، سلیقه ی خود را به هر قیمتی بر کل کشور حاکم کند).

حال که به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا و سیاست های دولت تدبیر و امید، شور و نشاط و امید پس از 8 سال سخت گیری های بی جهت به دانشگاهها برگشته و ما هم در طول این ایام و بر اساس آیه شریفه( یستمعون القول و یتبعون احسنه ) به مخالفین سرسخت این دولت (آقای دکتر قدیری ابیانه و دکتر سعید جلیلی و...) اجازه دادیم در دانشگاه حضور یابند و سخنرانی نمایند.

بهتر است شما نیز از حضور کسانی که دلسوز این نظام و کشور هستند، اما با شما اختلاف سلیقه دارند نترسید و به جای تهدید و تهمت و توهین و مطالب سراسر کذب و واهی به قانون تمکین کنید و دست از فشار بیهوده به فرمانداری و استانداری بردارید، چون همانگونه که به عرض رسید، آنها نیز نمی توانند بر خلاف قانون و سیاست های دولت جلسات مجوز دار را لغو کنند. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به چاپ پاسخ اقدام نمایید.

در هر حال شکایت علیه آن سایت به دلیل تهمت، توهین، افترا ، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی حق محفوظ این دانشگاه خواهد بود.

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان

انتهای پیام /