Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در این استان خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از  گلستان ما ؛ حسین حسن‎پور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به افزایش خرید آجیل، میوه، خشکبار و ... از سوی مصرف‎کنندگان در آستانه فرارسیدن شب یلدا و ایام پایانی فصل پاییز اظهار کرد: به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلفات، سوءاستفاده احتمالی و حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان طرح نظارتی ویژه شب یلدا از 25 آذرماه جاری آغاز و تا 30 آذر ادامه دارد.

وی برخورد جدی با متخلفان به منظور پرهیز از افزایش بی‎‎رویه قیمت‎ها را اقدامی مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: گشت‎های تعزیرات در قالب شعب سیار همه روزه با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان نظارت بر اصناف انجام می‎شود واحدهای صنفی که مبادرت به گرانفروشی آجیل و اقلام پرمصرف شب یلدا می‎کنند با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با بیان اینکه شعب تخصصی برای اجرای این طرح نظارتی در استان تشکیل شده است، افزود: دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه نیز در شهرستان‎های بندرترکمن، کردکوی، علی‎آبادکتول، گنبدکاووس و مینودشت مستقر شده است.
حسن‎پور با اشاره به اینکه پرونده تخلفات در این ایام خارج از نوبت بررسی خواهد شد، گفت: متخلفان در صورت اثبات تخلف به پرداخت جزای نقدی محکوم می‎شوند.

وی در خصوص ورودی پرونده طی هشت ماه امسال به تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: در این مدت 4 هزار و 373 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شد که بالغ بر 4 هزار و 336 فقره از این پرونده‎ها رسیدگی و مختومه شدند میزان محکومیت نیز 63 میلیارد و 927 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: از این تعداد پرونده 2 هزار و 700 فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، 500 فقره پرونده در بخش قاچاق و یک‎هزار و 163 فقره پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان رسیدگی و مختومه شد.

حسن‎پور با بیان اینکه بالغ بر 898 فقره پرونده به دلیل عدم درج قیمت در تعزیرات حکومتی بررسی و مختومه شده است، گفت: عدم رعایت بهداشت محیط 857 فقره پرونده، قاچاق کالا و عرضه خرید فروش حمل 429 پرونده، عدم صدور فاکتور 127 فقره پرونده در تعزیرات تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تقلب 110 فقره پرونده، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی 204 فقره، گرانفروشی 277 فقره پرونده، کم‎فروشی 137 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی بررسی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان در خصوص پرتکرارترین مجازات‎ها نیز بیان کرد: 3 هزار و 597 فقره پرونده جزای نقدی شدند، ضبط کالا 513 فقره پرونده در تعزیرات تشکیل شد.

حسن‎پور با بیان اینکه یکسری کالاهای اعاده در حق شاکی 81 مورد بوده است، گفت: 9 مورد تعطیلی موقت محل کسب و کار، 10 مورد معدوم کردن کالا و 16 مورد کالا در شبکه توزیع در مدت هشت ماه ابتدای امسال داشتیم.

انتهای پیام/