Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدرس خارج فقه و اصول گفت : باید از رفتار رئیس جمهوری که در کسوت مقدس روحانیت است تعجب کرد که چرا شیوۀ شبکه‌های استکباری و بهاییت را در پیش گرفته است!

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ حضرت آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه ، مدرس خارج فقه و اصول ، جانباز دوران دفاع مقدس و حافظ کل قران کریم و صحیفه سجادیه طی یادداشتی به سخنان اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد.

وی نوشت : دروغگویی و وعده‌های توخالی اگرچه یکی از صفات منافقین و دورویان است ولی هرگز صفات منافقین به اینها ختم نمی‌شود.

قرآن کریم؛ این کتاب روشنگر، اگرچه منافقین را به اسم معرفی نمی‌کند امّا صفات آنها را یکی پس از دیگری و به روشنی بیان می‌کند تا مؤمنان آنها را به روشنی بشناسند و گول ظاهر و فریبندۀ آنها را و گول سخنان و وعده‌های دروغشان را نخورند.

یکی از صفات منافقین، تمسخر است. مسخره کردن دیگران اگرچه یک عملی ناپسندی است که گاهی از مؤمنان جاهل و نادان (بقره/68) نیز صادر می‌شود و خدای متعال مردان و زنان مؤمن را از انجام آن منع کرده است (حجرات/11) امّا مسخره کردن مقدسات اسلامی و مؤمنان، رفتاری است که بر اساس آیات الهی از صفت مشترک بین منافقین و کفار است.

در سورۀ مبارکه هود می‌خوانیم که قوم نوح هرگاه از کنار حضرت نوح (ع) رد می‌شدند او را تمسخر می‌کردند. (هود/38) .

کفار و منافقین مکه نیز همانند کفار و منافقین قبل از پیامبر (ص) از شیوۀ تمسخر استفاده می‌کردند. آنها نَه فقط پیامبر اسلام (ص) را مسخره می‌کردند بلکه از تمسخر خدای حلیم و آیات الهی نیز خوددرای نمی‌کردند (توبه/65) و هنگامی که از آنها می پرسیدند که چرا شما خدا و رسولش و آیات الهی را تمسخر می‌کنید می‌گفتند ما شوخی و بازی می‌کردیم. خدای قادر و متعال می‌فرماید: «آيا با خدا و آيات او و پيامبرش را بازی و شوخی مى‏كرديد؟! (توبه/65)

حضرت حق تعالی که همیشه مدافع مؤمنان است (حج/38) برای دلداری پیامبر اسلام و مؤمنان، شیوۀ تمسخر را، راه و روش مخالفان انبیاء الهی در طول تاریخ معرفی کرده، آن حضرت و مؤمنان را به وعدۀ نابودی مسخره کننده‌گان، خوشنود می‌سازد (انعام/10).

اگرچه از رفتار کفار و منافقین و بعضی از نادانان در طول تاریخ انقلاب اسلامی که شیوۀ تمسخر را در پیش گرفتند و هم اینک نیز در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به شدّت از آن بهره می‌گیرند نباید تعجب کرد امّا از انجام چنین رفتاری از طرف رئیس جمهوری که در کسوت مقدس روحانیت است و خود را پیرو کسی می‌داند که معتقد است تمام اختیارات پیامبر اسلام (ص) به ولایت فقیه منتقل شده است و ولی فقیه نیز از مقدسات قطعی اسلام است باید تعجب کرد که چرا شیوۀ شبکه‌های استکباری و بهایت را در پیش گرفته است!

شاید بعضی خیال کردند آن رفتار از روی غفلت بوده است امّا ادامۀ رفتار ایشان در ایام انتخابات و روزهای اخیر نسبت به ارزش‌های دینی بیانگر این است که این رفتار ایشان یک شیوه یا سیاستی است که برای رسیدن و باقی ماندن بر عرصۀ قدرت از آن استفاده می‌کند.

جای تعجب است شما که دم از حقوق شهروندی می‌زنید چرا بزرگترین و مقدس ترین شهروندها را مسخره می‌کنید و دل مؤمنان را به درد می‌آورید!

جای تعجب است شما برای کف زدن و صوت کشیدن بعضی از جاهلان و کفار، عبادات را به استهزاء می‌گیرید و در دنیای توهم از خودداری کردن به اعطاء آب و برق به غیر مسلمانان و غیر متدین سخن میگوید و در مقابل ظلمی که اطرافیان خودتان به شهروندان می‌کنند سکوت می‌کنید!

جای تعجب است شما برای گران کردن بنزین، وعدۀ اشتغال جوانان را می‌دهید چرا برای اشتغال آنها وام‌های به ناحق گرفته شده را به بانک‌‌ها برنمیگردانید!

جای تعجب است شما از حقوق شهروندی حرف می‌زنید چرا برای استحکام خانواده‌ها و کاهش طلاق گامی محکم برنمی دارید!

جای تعجب است شما که سالها به جای عملی کردن اقتصاد مقاومتی، همه چیز را به برجام متوقف کرده بودید و مدتی برای بستن دهان مخالفان، خودتان منتقد دشمنان شدید چرا در حمایت از اقتصاد مقاومتی، جلوی قاچاق کالا را که نابودکننده اقتصاد مقاوتی است نمیگیرید و فرمان رهبر انقلاب را به امحاء قاچاق اجرا نمی کنید!...

جای تعجب است از نمایندگانی که در آیندۀ نزدیک به تأیید صلاحیت شان و به رأی مردم محتاج‌اند تا دوباره بر کرسی‌های مجلس تکیه کنند یا حتّی به خیال خام خود به ریاست جمهوری برسند؛ چگونه در مقابل رفتار و سیاست‌های مسئولین اجرایی سکوت کرده اند و امروز در فکر افزایش حقوق خودشان هستند.

حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: از سرنوشت کسانی که قبل از شما بوده‌اند پند بگیرید قبل از اینکه کسانی که بعد از شما می‌آیند از سرنوشت شما پند گیرند (خطبه 32)