Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو کمیسیون آموزش وپرورش مجلس با انتقاد از تخصیص نیافتن برخی اعتبارات مورد اشاره در بودجه سال ۹۶ برای وزارت آموزش و پرورش، استانی شدن و انتقال کسری بودجه سال ۹۶ را دو ایراد اساسی این بخش در لایحه بودجه ۹۷ دانست.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کلاس بیست؛ "فرهاد فلاحتی" در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت کیفی و کمی بودجه ۹۷ آموزش و پرورش، گفت: حدود ۹۶ الی ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش به هزینه‌های جاری از جمله حقوق و مزایا اختصاص می‌یابد و با این اوصاف هیچ بودجه‌ای برای اصولی همچون تعیلم و تربیت باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که بودجه آموزش و پرورش ملی است، نمی‌توان حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کرد چه برسد به اینکه بودجه آموزش و پرورش استانی شود.

وی ادامه داد: استانی شدن و کسری بودجه سال ۹۶ آموزش و پرورش دو ایراد اساسی بودجه ۹۷ آموزش و پرورش است که باید رفع شود زیرا اگر کسری سال ۹۶ آموزش و پرورش رفع نشود و به سال ۹۷ انتقال پیدا کند به طورحتم وزارت آموزش و پرورش را با مشکل روبرو خواهد کرد.

فلاحتی تصریح کرد: با استانی شدن بودجه ۹۷ آموزش و پرورش تنها استان‌های برخوردار و دارای درآمد بالاتر نسبت به دیگر استان‌ها می‌توانند مطالبات معلمان را پرداخت کنند بنابراین با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش به نوعی بی‌عدالتی میان فرهنگیان ایجاد می‌شود.

وی افزود: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش افزایش نارضایتی میان معلمان را در پی دارد و از همین رو اکثریت نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش مخالف هستند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: توزیع شیر نه تنها جایی در بودجه ۹۷ آموزش و پرورش ندارد بلکه سال گذشته نیز که جایی در بودجه ۹۶ آموزش و پرورش هم داشت، اجرایی نشد واین در حالی است که طبق قانون، آموزش و پرورش در بودجه ۹۶ مکلف است که شیر را به صورت رایگان در مدارس توزیع کند اما این مهم عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای اولین سال، عملکردش را بسیار شفاف و روشن در جداولی آورده و این امر موجب می‌شود با بررسی ارقام و عددهای شفاف بتوان مشخص کرد که آموزش و پرورش در چه حوزه‌هایی با مشکل روبرو است.

انتهای پیام/