Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

محرومیت های مدارس گلستان در زیر چتر این درختان جنگلی پنهان شده، بطوریکه هم اکنون به سختی قبول می کنند که جز 10 استان محروم کشور است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کلاس بیست؛ فرهنگ سازی در جامعه باید از دوران کودکی مورد توجه مسئولین قرار گیرد چرا که بهترین سنین برای تربیت پذیری انسان است .

طرح های مختلفی همه ساله در حوزه های مختلف پرورشی در مدارس انجام می شود اما به دلیل اهمیت ندادن به نحوه اجرا شدن آن یا به صورت ناقص و یا با شکست مواجه می شود که آمارهای مختلف آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی موید این مطلب است .

یکی از بهترین طرح ها برای پیاده سازی فعالیت های پرورشی با توجه به سند تحول بنیادین،واگذاری مسئولیت های مختلف به دانش آموزان است تا این خصیصه در آنها نهادینه شود.

به نظر می رسد طرح "انجمن خیرین جوان" یکی از بهترین طرح ها د راین راستا باشد.

eft khayerjavan 2

 طرح "انجمن خیرین جوان" نخستین بار از سوی گلستان به وزارت ارسال شد اما مورد بی مهری قرار گرفت

این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف مشارکت های دانش آموزان در امر مقدس مدرسه سازی  از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز  استان گلستان  از سال 83 مطرح شد و با نگارش طرح و چند سال بعد به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد  امامتاسفانه از سوی مسئولان کشوری با استقبال مواجه نشد و به تبع  آن در گلستان نیز محدود شد .

به گفته "محمد حسین کمیلی" نامه نگاری مختلف طی چند سال متوالی انجام شده و به جز در چند شهر کشور آن هم به صورت خودجوش اجرایی نشده اما تا امروز هم پیگیری ها در حال انجام است.

اهداف تشکیل این انجمن « نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی در امر مدرسه سازی»، «تقویت حس تعاون و مسئولیت پذیری دانش آموزان»، «تقویت روحیه حفاظت و نگهداری ساختمان و تجهیزات مدارس»، «بهره مندی از نیروی جوان در ابعاد فرهنگی و هنری جهت اشاعه فرهنگ مشارکت»، «بهره گیری از مشارکت عملی دانش آموزان در تعمیر و نگهداری و بهسازی و ساخت و ساز فضا و تجهیزات مدارس»،« بهره وری از یاری دانش آموزان و اولیاء آنان در جذب مشارکت های مردمی»  می باشد.

دراین طرح از ظرفیت های دانش آموزان، خانواده ها و رسانه ها و مسئولین استفاده می شود،  انواع فعالیت های  «فرهنگی، هنری، تبلیغی اجتماعی، عمرانی و سازندگی  پیشنهاد شده است .

eft khayre 2

احداث دومدرسه خیری توسط دانش آموزان گلستان

"محمدحسین کمیلی" در ادامه گفتگو با خبرنگار کلاس بیست؛ بر فراهم کردن امکانات و برقراری عدالت آموزشی را در حوزه آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: مشارکت خیران در این زمینه ما را زودتر و با کیفیت بهتری به این هدف رهنمود می سازد .

وی فرهنگ سازی در این حوزه را لازم  دانست و افزود: براین اساس«خیران جوان» در سال 78 و برای نخستین بار در کشور تدوین و درگلستان تشکیل شد .

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز گلستان تصریح کرد:  در سال 91 نخستین مدرسه خیری دانش آموزان با 859 مترمربع زیربنای آموزشی، یک هزار و 700مترمربع محوطه سازی در کوی اوزینه گرگان احداث شد .

کمیلی یادآورشد: در همان سال دانش آموزان استان مبلغ 125 میلیون تومان دانش آموزان به مدرسه‌سازی کمک کردند .

وی گفت: دومين مدرسه نیز با نام «خیر اندیشان» با مشاركت دانش آموزان و فرهنگيان و با مبالغ كوچك قلكهای خيرين نوجوان ساخته شد که توسط «فانی» وزیر وقت افتتاح شد.

 40694369496

مردم گلستان در بحث خیری  کم همت هستند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز با با بیان اینکه در کشور جا افتاده که استان سیستان و بلوچستان محروم ترین استان در کشور است، افزود: در حالی که  خیرین آنان از استان گلستان بیشترند و تنها در یک جلسه در تهران 4 میلیارد تومان کمک ازمتمکنین این استان برای ساخت مدرسه اهدا شده است .
وی با بیان اینکه محرومیت های گلستان در در زیر چتر این درختان جنگلی پنهان شده، افزود: هم اکنون به سختی قبول می کنند که ما جز 10 استان محروم کشور هستیم.

کمیلی اذعان کرد: مردم گلستان در بحث خیری بواسطه مسائل مختلف کم همت هستند  و باید این نقیصه جبران شود لذا خیرین خارج استان  و کشوربه ما یاری می رسانند .

وی ادامه داد: مدرسه روستای کریم آباد که اکثر افراد آن متمکن هستند به همت خانم دکتر ایرانی ساکن امریکا و با تعهد 300 میلیونی وی ساخته شد. و مدرسه ای در روستای بلوچ آباد مینودشت با کمک خیر ساکن کشور سوئد شد.

1396013009255288910573654

مشارکت در امر مدرسه سازی باید در سبد هزینه هر خانوار گلستانی قرار گیرد

این مقام مسئول با تاکید براینکه  مشارکت در امر مدرسه سازی باید در سبد هزینه هر خانوار گلستانی قرار گیرد ، متذکر شد: داشتن مدرسه ای مناسب و ایمن،  زندگی روحی کودکان آنها را دلپذیر و آینده روشن فرزندان آنان را تضمین کند .

وی اذعان کرد: در انجمن «خیرین جوان» ضمن پرداخت کم مبلغ  از سوی کودکان و نوجوانان، آنهامی توانند در حفظ و نگهداری مدرسه  و جلوگیری از خسارت به آن فعالیت کنند .

کمیلی خاطرنشان کرد: اگر این مهم از سوی مسئولان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد و به زبان هنر با برگزاری مسابقات مقاله نویسی،شعر و سخنرانی و نمایشنامه جشنواره ورزشی می تواند مدرسه را  محیط دلچسب و فرح افزا بدل کند .

وی با بیان اینکه تشکیل این انجمن طی یک دهه هنوز مورد موافقت مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است، گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز درکشور با رویکرد «خیرین جوان» برگزار می شود لذا امید داریم  «انجمن خیرین جوان» به صورت رسمی در کشور شروع به فعالیت کند .

به گزارش کلاس بیست؛ بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف ترویج روحیه خیر خواهی و مشارکت جویی در بین نسل جوان در کشور برگزار می شود .

انتهای پیام/