Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

صراحت لهجه ، ایستادگی او در مقابل برخی نهادهای نظام باعث شده تا برخی از اصلاح طلبان بخواهند از پتانسیل او سوء استفاده کنند وگرنه در حالت عادی او فردی دلسوز برای شهر گرگان بوده و می تواند عنصری خوب و موثر در برخی سمتها باشد .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ این روزها فشار افراطیون چپ برای تصدی سمتهای مدیریتی در استان گلستان فزونی یافته است ، احزاب اصلاح طلب که دیدند از راه حزب بازی و تشکل های اصلاح طلب نمی توانند به پست های مدیریتی برسند ، حالا لابی های سنگین و پشت پرده را در دستور کار قرار داده اند .

در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان یکی از اداراتی است که آنها به هر وضعی مدیر آن را برای خود می خواهند ، عرصه ای وسیع که مرتبط با فرهنگ مردم است و از آن طرف حوزه های مختلفی چون خبرنگاران ، تئاتر ، موسیقی ، هنر ، چاپ و نشر ، کتاب و دهها مقوله مرتبط را در بر می گیرد .

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اگر چه با حمایت همین افراطیون سر کار آمد اما فردی نبود که به خواسته های نامشروع آنها باج دهد ، روش فضیلت در دوران مدیریت کاملا خودجوش و اجتهادی بود و اگرچه توفیقی در امر مدیریت نیافت اما توانست با همین تکیه گاه جلوی افراطیون و زیاده خواهی آنها را بگیرد و امروز آنها به همین دلیل از او ناراحتند .

اما تندرو ها بجای فضیلت چه کسی را در نظر دارند ؟ چه کسی است که می تواند خواسته های آنها در فضای فرهنگی و هنری استان را محقق کند ؟

چه کسی می تواند اهداف لیبرالی اصلاح طلبان در اداره کل مهم و حساس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان پیش ببرد ؟ این پتانسیل ها در چه کسی تجمیع شده است ؟

جریان اصلاح طلب گلستان و علی الخصوص شاخه تندرو آن از ماههای گذشته روی چندین مهره تمرکز کرده اند ، آنها فهمیده اند در میان گزینه های اصلی ارشادی کسی نیست که بتواند خواسته های آنها را برآورده کند ، شیخ یعقوب مهدوی جدی ترین گزینه ارشادی است و خصوصیات اعتدالی و نزدیک به آیت الله نورمفیدی دارد اما اصلاح طلبان می گویند او به علت وابستگی به آیت الله نورمفیدی و دولت روحانی ( در واقع چپ سنتی) نمی تواند خواسته های آنها را محقق کند .

در حقیقت تندروها دنبال مدیر کلی هستند که این دوران گذار را طی کند و به مرحله ای از تحرکات لیبرالی در ارشاد گلستان برسد که فضای اختلاط و کنسرت و گل و بلبل فضا را در بر بگیرد .

با توجه به مسائل گفته شده ، افراطیون به اینت نتیجه رسیدند که فردی باید بیرون از مجموعه ارشاد بر مدیریت آن تکیه بزند و خصوصیات گفته شده را فقط در یک فرد کشف کردند : عبدالرضا چراغعلی .

عبدالرضا چراغعلی کیست ؟

او از گرگانی های اصیل شهر است که در سالهای میانی دهه 80 با راه انداختن وبلاگ گرگان نامه و گردآوری وبلاگ نویسان گرگانی( در زمانی که وبلاگ نوشتن کلاس به شمار می رفت ) بر حول محور گرگاندوستی توانست در افکار عمومی خیلی زود جا پیدا کند ،

بسیاری او را مروج پان گرگانیسم در گرگان می دانند که در جلساتشان عنوان می کردند که هر کسی اگر پدربزرگش در گرگان ساکن بوده ، گرگانی است ، این تفکر پا را فراتر گذاشت و ادعا کرد فقط افرادی پست های اجرایی در شهر گرگان را داشته باشند که گرگانی باشند . حتی افرادی چون علی نصیبی مدیر کل فعلی امور روستایی استانداری که مدتها با این گروه همکاری می کرد به دلیل اینکه پدربزرگش از صد سال پیش در گرگان ساکن نبوده ، کنار گذاشته شد .

چراغعلی با این تفکر در انتخابات دوره سوم شوراهای اسلامی شهر گرگان به عنوان منتخب اول با آرای بالایی وارد پارلمان محلی شد و با این پتانسیل در دوره سوم توانست در مقاطعی به عنوان مخالف جدی برخی طرح های اصلی نظام از جمله تاسیس پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدای گرگان مطرح شود ، همچنین انتخاب نام شوم 20 شهریور برای روز گرگان را ثمره اصرارهای وی می دانند هر چند که امسال با همت اعضای شورای شهر 5 آذر وز ملی گرگان اعلام شد .

در واقع صراحت لهجه ، ایستادگی او در مقابل برخی نهادهای نظام باعث شده تا برخی از اصلاح طلبان بخواهند از پتانسیل او سوء استفاده کنند وگرنه در حالت عادی او فردی دلسوز برای شهر گرگان بوده و می تواند عنصری خوب و موثر در برخی سمتها باشد .

عمده مسئولیتهایی که چراغعلی تاکنون داشته ربطی به عرصه فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته و از این جهت هم او فردی بیگانه در این عرصه به شمار می رود ، مسئول دفتر نمايندگي استانداري گلستان در تهران ، شهردار بندر ترکمن ، مدير عامل سازمان همياري شهر داري هاي استان گلستان ، کارشتاس مسئول واحد معماري و شهر سازي استانداري گلستان ، مسئول دفتر فني سازمان ميراث فرهنگي٬صنايع دستي و گردشگري استان گلستان ، عضو دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر گرگان، مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان و مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان از جمله سمت های اوست .

او در انتخابات مجلس دهم در زمستان سال 94 شرکت کرد اما از طرف شورای نگهبان قانون اساسی رد صلاحیت شد و حالا همه انگیزه های لازم را برای تقابل با جریان انقلابی را می تواند در ذهن داشته باشد و این همان چیزی است که در فکر اصلاح طلبان تندروست که می توانند با مهره ای چون چراغعلی و قدرت گفتمانی و صراحت لهجه اش قدرت مواجهه با نظام و چانه زنی در لبیبرال کردن عرصه فرهنگ را افزایش دهند .

انتهای پیام /