Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رزمنده اهل سنت گلستانی گفت:در منطقه هفته تپه، محلی بود که رزمنده ها به آن گردان مدرسه می گفتند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از راه اترک، در ادامه دیدار با رزمندگان دفاع مقدس، این بار ساعاتی با عبدالحلیم سعد شیخی، مدیرمرکز مشاوره رهنمون آموزش و پرورش کلاله و یکی از یادگاران دفاع مقدس رفتیم.

برخی از رزمندگان زمان جبهه رفتن خود را به زمان پایان امتحانات مدرسه موکول می کردند و بلافاصله بعد از دادن امتحانات مدرسه، عازم جبهه می شدند ولی خیلی از رزمنده ها هم در جبهه می ماندند و علاوه بر رزم و مبارزه به ادامه تحصیل می پرداختند.

عبدالرحیم سعد شیخی در همین خصوص خاطره ای را برایمان تعریف می کند.

وی می گوید: در منطقه هفته تپه که بودیم، جایی بود که بین رزمنده ها معروف بود به گردان مدرسه.

سعد شیخی ادامه داد: در اینجا رزمنده هایی که قصد داشتند درس خود را هم در حین جنگ بخوانند، می آمدند و با خواندن جزوه های مخصوص رزمنده ها در امتحانات شرکت می کردند.

این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی ما به کلاله برگشتیم، گردان ما به منطقه شلمچه رفت ولی در آنجا طی حمله دشمن، بیشتر بچه های گردان ما شهید شدند، از بچه های گردان ما بعد از آن حمله، آقای یحیی خاکی را یادم است که فرمانده ما بود و هنوز هم خدا را شکر زنده هستند.

سعد شیخی ادامه داد: من به این باور دارم که خدا برخی ها را دوست دارد نگه دارد که از آن جمله یحیی خاکی و آقای دودانگه ای بودند که در عملیاتهای مختلفی فرمانده بودند و همیشه هم جلو جلوی بچه ها حرکت می کردند ولی خدا آنها را زنده نگه داشت.

سعدشیخی در پایان با ذکر و یاد شهید یحیی صفاریان(اهل بندر گز) که با ترکش خمپاره در کنارش شهید شده بود، از روزهای جبهه به عنوان روزهایی با خطره های بسیار زیاد و به یاد ماندنی یاد کرد.

انتهای پیام/جامی