جدای از مشکلات موجود در صنعت خودرو، رانندگان با مساله تعمیرات خودرو نیز مواجه اند زیرا این روزها تعمیرکاران به جای تعمیر به تعویض می پردازند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از مرصاد، در پی خرابی خودرو، یا باید به نمایندگی مجاز مراجعه کنیم که در این صورت باید در صف عریض و طویل خودروها طی چند روز قرار بگیریم یا به سراغ تعمیرکاران شخصی برویم که افراد کاربلد و منصف در این صنف بسیار کمیاب شده اند. شاید به زحمت بتوان چند تعمیرکار حرفه ای را پیدا کرد زیرا امروزه بسیاری از تعمیرکاران تعویض کار شده اند.

نسل تعمیر کارانی که با دستگاه لحیم و پرس سر و کار داشتند و مغازه آنان مملو از لوازم یدکی بود در حال انقراض است؛ البته به گفته برخی از تعمیرکاران قدیمی، جوانان امروزی باعث این وضعیت شده اند زیرا دل به کار نمی دهند اما از سوی دیگر باید پذیرفت بسیاری از قطعات خودرو با کیفیت های پایین در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو: روز به روز از تعداد قطعات بی کیفیت خودرو کاسته می شود

کاظمی، رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو در این باره با اشاره به اینکه اتحادیه اقداماتی برای ورود بی کیفیت قطعات انجام داده، گفت: چند درصد از همکاران جنس های بی کیفیت می آوردند که ما سخت پیگیری کردیم و البته روز به روز هم تعداد آنان کمتر می شود.

دخالت اصناف دیگر در تعمیرات خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و مکانیک های خودرو نیز از برگزاری دوره های اجباری آموزش برای چهار هزار و 500عضو خبر داد و گفت: در گذشته خودروسازان کیت های تعمیری برای خودروها تعبیه می کردند اما این روزها تعبیه نمی شود بنابراین قطعه باید کامل تعویض شود.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات اصلی بازار خودرو، تداخل صنفی ست به گونه ای که اصناف از حرفه ها و صنوف دیگر مبادرت به تعمیرات خودرو می کنند که این امر هم خطرناک است و هم غیر تخصصی و هم اینکه ابزار مخصوص ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، افزایش روز افزون خودروها و پیشرفته تر شدن این صنعت، لزوم پیوند دوباره علم و صنعت را یادآور می شود که تنها در ارتباط دانشگاه و بازار کار محقق می شود.

انتهاي پيام/