Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شورای مشورتی می تواند بزرگترین کارکردش انتخاب مدیر کل آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان باشد و بعد از آن دیگر فضیلتی برای بقای این شورا باقی نمی ماند و به قول بزرگی که این روزها "فضیلت کشی" پرستیژ شده .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ تشکیل شورای راهبردی و مشورتی رسانه توسط سید مناف هاشمی استاندار گلستان در میان اصحاب رسانه استان سر و صدای زیادی به پا کرد و واکنش های تند و بعضا ملایم را در پی داشت .

شاید تندترین واکنش را برخی مطبوعات و خبرگزاری های فعال داشتند که مدعی بایکوت خبری استاندار گلستان و اخبار حوزه استانداری گلستان توسط خبرگزاری ها و رسانه های فعال شدند .

برخی دیگر نیز خیلی ملایم انتقاد خود را بیان کردند اما در مجموع میزان نارضایتی از لیست اعلام شده اینقدر بالا بود که بسیاری آن را سرگرمی ، فرمایشی ، نمایشی ، تبلیغاتی ، شخصی ، سیاسی و مضحک خواندند .

از افرادی که در این لیست گنجانده شده اند مشخص است که این لیست توسط چه کسی بسته شده است ؛ عبدالسلام مهیمنی مشاور رسانه ای استاندار گلستان .

این موضوع نشان داد اخبار برخی سایتها در خصوص سیطره خانواده مهیمنی بر استاندار گلستان در خصوص انتخاب فرماندار گرگان و انتصاب های مرکز استان بی اساس نبود .

در این لیست متاسفانه افرادی حضور دارند که نزد اصحاب رسانه محلی از اعراب نداشته و دغدغه های شخصی آنها پررنگ تر از دلسوزی برای نظام و انقلاب است و در انتخابات اخیر کمتر از انگشتان سه تا دست رای آورده اند و جای شگفتی دارد که منتخبین خبرنگاران استان در خانه مطبوعات در این لیست جایی ندارند .

نکته منفی دیگر این لیست اینست که هیچیک از مدیران خبرگزاری های فعال استان نظیر فارس ، مهر ، تسنیم ، ایسنا ، ایرنا ، بسیج و بزرگان رسانه ای استان نظیر علی منصوری رضی ، سید محمد مهدی حسینی ، هانی حسام ، دکتر شهابی ، علی دنکوب ، ابوالفضل فخار ، حسین خواجه مظفری ، احمد قهرمان ، موسی جرجانی و ورزشی نویسانی چون بهنام نیک پیام در این لیست جایی ندارند ، مگر می شود برای حوزه رسانه استان تصمیمی گرفت و این افراد در آن نباشند .

در حوزه نشریات برخط یا سایت های خبری تحلیلی نیز هیچیک از سایت های مهم و مرجع استان در این لیست نماینده ای ندارند و کانال های تلگرامی پرجمعیت که بعضا بالای 20 هزار نفر ممبر دارند نیز به این لیست دعوت نشده اند .

متاسفانه استاندار گلستان با ارائه این لیست شکاف بین رسانه های استان را بیشتر کرد و با این کار رسانه های انقلابی را از رسانه های وابسته به دولت تدبیر و امید جدا کرد و این کار بعدها آسیب های جدی به حوزه رسانه استان وارد خواهد کرد .

در این لیست افرادی حضور دارند که در حال حاضر رسانه ای از آنها چاپ یا منتشر نمی شود ، سلیم سالهاست که به قهقرا رفته اما همیشه نام عبدالسلام مهیمنی به عنوان یک ژورنالیست تمامیت خواه در تمامی لیست های مطبوعاتی منتسب به یک جریان خاص دیده می شود .

مدتهاست محمدرضا بابایان فعالیتی در عرصه رسانه ندارد و رسانه اش ( گلستان سلام) توسط خبرنگاران وی گردانده می شود و وی که از دانشگاه علوم پزشکی رانده شده ، این روزها کمتر فعالیت رسانه ای دارد ، رحمت الله رجایی نیز سردبیر نشریه توقیف شده استارباد هست که فعلا به دستور دادگاه منتشر نمی شود .

علی نصیبی نیز توی عمرش فقط با وبلاگ گرگان ما چند پست گذاشته و مدتی هم تحت عنوان گرگاندوستان سرگرم بوده تا به پست های مهمی در استانداری رسید ، نصیبی در حال حاضر اینقدر مشغله در حوزه روستایی دارد که ما را متقاعد کند حضورش در این لیست صرفا نمایشی و فرمایشی است .

اما این لیست وجودش به افرادی چون مرتضی قندهاری مزین شده که سوادی در خور در این حوزه دارد ، همچنین می توان به نامهایی چون مریم قرانی ، نغمه عقیلی و شبیر دائمی هم امیدوار بود اما حضور این افراد هم نمی تواند به گافی که سید مناف هاشمی در بستن این لیست داده کمک کند .

اما حسن ختام این لیست نامی است که بیشتر در لیست حامیان جوان روحانی دیده می شود ؛ محمد صادق ساورعلیایی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به عنوان یکی از چهره های استانی ستاد روحانی در تهران حضور داشت و در بحث تلگرام فعالیتهای انتخاباتی انجام داد و حضورش در این لیست پاداش زحماتی بود که در انتخابات اخیر کشید .

برخی از کارشناسان انتشار این لیست را درست یک هفته بعد از تشکیل خانه مطبوعات استان گلستان ، شاخ و شانه کشیدن برای خانه مطبوعات جدید دانستند که در آن بزرگان یک جناح خاص با رای کم خبرنگاران از عرصه رانده شدند .

همچنین تجمیع مخالفان حجت الاسلام فضیلت که در روزهای اخیر برای برداشتن وی طومار امضا کرده و خواهان رفتن وی شدند ، در این لیست اعلام شده ، نشان می دهد که این شورای مشورتی می تواند بزرگترین کارکردش انتخاب مدیر کل آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان باشد و بعد از ان دیگر فضیلتی برای بقای این شورا باقی نمی ماند و به قول بزرگی که این روزها "فضیلت کشی" پرستیژ شده .

اما یک تحلیل دیگر می ماند و آن اینکه سید مناف هاشمی را استاندار زرنگی دانیم که برای بستن دهان عده ای که همیشه برای گرفتن پست زبان تند نقد دارند را سرگرم کرده باشد تا حداقل صرف گرفتن یک پست فرمایشی مشورتی برای مدتی از گزند انتقادات مصون بماند ، اگر چنین بود می توان جای خالی مدیر کانال تلگرامی گرگان فردا را نیز در این لیست احساس کرد که اگر او در این لیست جای می گرفت شاید استاندار برای چند ماهی نفس راحتی می کشید .

photo 2018 02 25 16 01 30

انتهای پیام /