Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

۲۰۰ دانشجوی خارجی محصل در دانشگاه بین المللی امام خمینی برای بازدید از دانشگاه گنبد و بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه به گنبد آمدند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از قابوس نامه، دکتر فرامرز رستمی چراتی، مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه گنبد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بازدید ۳ روزه ۲۰۰ دانشجوی خارجی از این داشنگاه اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که بین دانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه گنبد صورت گرفته، برخی از دانشجویان خارجی که زبان فارسی را در مدت یک سال در دانشگاه امام خمینی فرا گرفته اند و با فرهنگ وسیستم آموزشی ایران آشنا شدند، در دانشگاه گنبد پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه امام خمینی علاوه بر اینکه این دانشجویان را در رشته های متفاوت پذیرش می کند، تعدادی از این دانشجویان را به دانشگاه های دیگر پیشنهاد می کند. در همین خصوص مسئولین دانشگاه امام خمینی به همراه ۲۰۰ دانشجوی خارجی برای بررسی وضعیت آموزشی و محیطی داننشگاه گنبد از ۶ فروردین ۱۳۹۷ تا ۹ فروردین ۱۳۹۷ در این دانشگاه اقامت خواهند داشت.

رستمی افزود: ما برای این دانشجویان اردوهای فرهنگی و علمی سه روزه در نظر گرفته ایم. این دانشجویان روز گذشته به منطقه زیارتی خالد نبی برده شدند و امروز نیز از جنگل گلستان بازدید خواهند کرد. همچنین از ساعت ۸ امشب برای بازدید از میل گنبد و شرکت درنشست علمی در خصوص برج قابوس به این مکان خواهند رفت.فردا نیز از ساعت ۸:۳۰ جلسه اختتامیه ای با محتوای بحث های علمی دانشگاه برگزار خواهد شد.

مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه گنبد گفت: با رایزنی ای که با وزارت علوم انجام شده است، مقرر گردید ۱۵ نفر از دانشجویان رتبه الف خارجی را به عنوان بورسیه رتبه الف به دانشگاه گنبد معرفی کنند. همچین ما می توانیم بورسیه های دیگری نیز به آنها بدهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه گنبد در رشته های کشاورزی، علوم انسانی، زبان فارسی، گرایش های مختلف شیمی و زیست شناسی، ریاضی و زبان انگلیسی در مقاطع مختلف ( کارشناسی تا دکترا) از دانشجویان دانشجوی خارجی پذیرش خواهد داشت.

رستمی در خصوص ملیت دانشجویان مهمان این دانشگاه بیان داشت: دانشجویان از ملیت های ژاپنی، کره جنوبی،برزیلی،بنگلادشی،چینی، ویتنامی، یمنی،تاجیکستانی عراقی، سوری، قرقیزستانی، افغانی،پاکستانی، لبنانی،آذربایجانی، مغولستانی، فلسطینی و ترکیه ای مهمان دانشگاه ما می باشند که بیشترین آنها با ۵۴ نفر مربوط به کشور سوریه است.

3 2

3 1

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

انتهای پیام/