Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

گونه نادری از سگ آبی در روستای ینقاق از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش مشاهده شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از نیلکوه، هفته جاری گونه نادر شنگ (سگ آبی) در مسیر دستان ینقاق در محدوده روستای اسماعیل‌آباد گالیکش مشاهده شد.

«محمد خاشی قلعه‌نو» از ساکنین روستای اسماعیل‌آباد به نیلکوه گفت: هفته جاری براثر برخورد این سگ آبی با وسایل نقلیه مسیر دهستان ینقاق دچار ضربه شده بود.

وی افزود: خود این حیوان کمیاب را در حاشیه جاده مشاهده کردم و برای درمان و رسیدگی بیشتر به اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان تحویل دادم.

حال چگونه این حیوان کمیاب در این نقطه که حوزه آبریز کمی (ماه‌های کمی آب حوزه آبریز اوغان در این مسیر جریان دارد) دارد مشاهده‌شده خود جای سؤال دارد که کارشناسان باید آن را بررسی کنند.

شنگ (سگ آبی) پستانداری گوشت‌خوار از خانواده راسوها است که در رودخانه‌ها و تالاب‌ها زندگی نموده و از آبزیان به‌خصوص ماهی و خرچنگ تغذیه می‌کند.

سگ‌های آبی به دلیل کاهش منابع غذایی در رودخانه‌ها، به استخرهای پرورش ماهی روی آورده و در تورها و فنس های حریم استخرها گرفتار می‌شوند.

به دلیل خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه، کاهش منابع غذایی و آلودگی صنعتی و سموم کشاورزی در آب‌های سطحی، جمعیت سگ‌های آبی در کشور به‌شدت رو به کاهش بوده و می‌توان گفت نسل این‌گونه در آستانه انقراض قرار دارد.

nilkooh2948 1

nilkooh2948 1

انتهاي پيام/