Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک واحد کشتارگاه مرغ در غرب گرگان به علت تخلف زیست محیطی و بهداشتی و پس از آن انتشار تصاویر از سوی برخی از رسانه ها، جنجال رسانه ای زیادی را در بین محافل خبری و مردمی، رقم زده است که واکنش مسئولین محیط زیست را به همراه داشته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کاسب امین؛ در روز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه تصاوير و خبری در رسانه های استان گلستان منتشر شد که نشنان می داد یک واحد کشتارگاه در ۱۰ کیلومتری غرب شهر گرگان به میزان زیادی از فاضلاب خام و خونابه های تصفیه نشده را به حوضچه هایی که در خارج از کارخانه تعبیه شده بود، روانه کرده است.

بر اساس این گزارش و به گفته مسئولان زیست محیطی، بلافاصله تیم کارشناسی این اداره به محل اعزام و مشاهده شد که تخلفاتی در این زمینه اتفاق افتاده است.

در همین راستا،"امیر عبدوس" مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در خصوص این خبر گفت: حمايت از توليد و اشتغال مانع مقابله با آلودگيهاي محيط زيست نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: قطعا اداره کل محیط زیست با کشتارگاه متخلف در گلستان به جدی برخورد خواهد کرد.

اما صحبت های دو پهلو مدیر کل محیط زیست استان گلستان قابل تامل است.

وی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این که در ۶ ماه گذشته که از حضور بنده در گلستان می گذرد، تخلیه فاضلاب خام در استخرهای کشتارگاه طیور اتفاق نیفتاده است، افزود: در ۶ ماه گذشته با شکایت یکی از هتل های نزدیک به این کشتارگاه و پیگیری های محیط زیست گلستان، اقدامات اصلاحی در این کشتارگاه آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با یادآوری این که این واحد را مجبور کرده ایم تصفیه خانه کشتارگاه را استاندارد کند، ادامه داد: این کشتارگاه هم اکنون در حال بازسازی حوضچه ها و سیستم تصفیه فاضلاب است.

عبدوس تصریح کرد: این واحد در انجام مراحل بازسازی سیستم تصفیه فاضلاب نتوانسته مدیریت کند و فاضلاب خام را به استخرهایی که خود این واحد با کاربری فاضلاب احداث کرده بود، هدایت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد لازم با این واحد صورت گرفته و مسئولان این کشتارگاه متعهد شده اند ظرف مدت کوتاهی این مشکل را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ما؛ پس از انتشار تصاویر خون آبهای رها شده در دامان طبیعت در رسانه های اجتماعی؛ کشتارگاهی که اقدام به تخلیه فاضلاب تصفیه نشده به استخرهایی در "روستای کلاجان سادات" کرده بود، بلافاصله پس از نشر اولیه خبر، لوله تخلیه را در خاک دفن و سپس محوطه را آهک پاشی می کند.

گفتنی است، پساب و خوناب های این کشتارگاه به سه استخر در مجاورت مدرسه ابتدایی روستای " کلاجان سادات " سرازیر می شده است که بیش از یک دهه است که این اقدام انجام می گرفت.

1

2

انتهای پیام/