عضو کمیسیون صنایع گفت: مصوبه سازمان حمایت است که باید قیمت نهایی خودرو را به شورای رقابت برای امسال تعیین کند و باید منتظر مصوبه این سازمان بمانیم.

بر اساس مصوبه امروزمجلس، دولت مکلف است طی مدت 3 سال از لازم الاجرا شدن قانون ساماندهی خودرو با اجرای صحیح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند که تصدی گری دولت خاتمه یافته و صرفا اقدامات نظارتی سیاست گذاری و تنظیم گری انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام کمیسیون تلفیق بودجه در تعیین ۱.۵ میلیون بشکه در روز بسیار درست است، زیرا آمریکایی‌ها می‌خواستند فروش نفت ما را به صفر می‌رسانند.

پیشنهاد اروپایی‌ها در خصوص ساز و کار ویژه مالی مرتبط با برجام هرچه باشد، ایران دست بسته نخواهد بود و ابزارهای لازم برای پاسخ‌گویی به آن را در اختیار خواهد داشت.

آمریکا تمایل دارد با استفاده از موضوع تمدید شدن یا نشدن تعلیق ایران از لیست سیاه FATF، راهی برای نگه داشتن فضای فشار و عدم قطعیت بر ایران داشته باشد و رسانه های موافق FATF هم نقش ویژه ای در تشدید این فضا دارند.

در سال های گذشته همواره قیمت خودرو عامل بحث و جدال در دولت ها بوده است و یکی از مهمترین انتقاداتی که هر کدام از دولت ها به دولت قبل از خود وارد می کردند افزایش بی رویه قیمت ها بوده است.

سراج با اشاره به بررسی صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، گفت: کتباً مجوزی به سایپا یا خودروسازی های دیگر برای افزایش قیمت داده نشده است.

در حالی مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بودند که مبلغ بسته حمایتی تا روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که پیگیری‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از مشمولین هنوز از این تسهیلات بهره‌مند نشدند.

رؤسای قوا هر سال در بودجه سالانه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اعتباری را دریافت می‌کنند که این میزان در سال 98 در مورد رئیس مجلس روند کاهشی داشته اما در مورد رئیس جمهور تغییری نکرده است.

علیرغم ادعای دولت مبنی بر شفاف کردن بودجه، بررسی گزارش مرکز پژوهش های مجلس از شفافیت در بودجه ۹۸ خلاف این ادعا را نشان می دهد.

نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اصرار کردند و این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.