Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس مجلس گفت: مسئولان کنونی آمریکا تصور نکنند اقداماتشان درباره فلسطین و مسئله هسته‌ای ایران بی‌پاسخ می‌ماند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی که صبح امروز دوشنبه (24 اردیبهشت) در محل هتل پارسیان اوین برگزار شد، ضمن تشکر از حضور روسای پارلمان‌های کشورهای اسلامی در این نشست گفت: 6 دسامبر 2017 رئیس جمهور آمریکا پایتخت دائمی فلسطینی ها را به عنوان پایتخت نامشروع رژیم صهیونیستی نامگذاری کرد.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی ادامه داد: ترامپ روز 14 می 2018 همزمان با روز نکبت و تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی را برای انتقال سفارت خود به قدس شریف مشخص کرد، لذا این نشست مهم در سطح پارلمان‌های کشور اسلامی و در زمان مغتنم باید با وحدت و همدلی نسبت به این تصمیم نادرست و نابخردانه آمریکا اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

لاریجانی تاکید کرد: سران کشورهای عربی در اجلاس اخیر خود در روز 26 فروردین 97 تصمیم آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را باطل و غیر قانونی اعلام کردند اما به نظر می‌رسد تصمیم آمریکا در این مورد نیاز به حمایت‌های جدی‌تر و اقدامات علمی‌تر دارد.

رفتار‌های رژیم آمریکا موجب آشفتگیدر صحنه بین‌الملی شده است
وی اظهار کرد: امروز همگان می‌دانند که رفتار‌های رژیم آمریکا موجب آشفتگی و گسستگی در صحنه بین‌الملی و ناامنی در جهان شده است، نگاه به رفتار‌های یک سال اخیر رژیم آمریکا بیانگر این موضوع است که این رژیم پایبند به تعهدات خود نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک روز توافقات بین‌المللی آب‌و هوایی پاریس را بر هم می‌زند و روز دیگر توافقات گمرکی خود را مربوط به تعرفه‌های با چین و اروپا زیر پا می‌گذارد و در روزی دیگر خلاف مقررات بین‌المللی و حقوق بشر درباره اتباع برخی کشورهای اسلامی ضوابطی را غیر عادلانه وضع می‌کند، همچنین در روزهای گذشته از توافق هسته‌ای با 1+5 که با درخواست خود آمریکا منعقد شده بوده خارج می‌شود.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا یک روز اعلام می‌کند در سوریه نمی‌مانیم و درخواست پول از برخی کشورها می‌کند و روزی دیگر سوریه را بمباران می‌کند، سال‌هاست که از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده و مخصوصا اذعان داشته‌اند که داعش را به وجود آورده‌اند و روز دیگر علمدار مبارزه با آن می‌شوند.

رژیم آمریکا دچار بحران تصمیم‌گیری استراتژیک شده است
لاریجانی بیان کرد: رژیم آمریکا دچار بحران تصمیم‌گیری استراتژیک شده و ناپخته و ماجراجویانه به صحنه بین‌المللی نگاه می‌کند، رئیس جمهور فعلی آمریکا توانایی تشخیص و قضاوت درباره پیامد‌های طولانی مدت اقدامات خود را ندارد.

وی گفت: توصیه می‌کنم که مقامات حقوقی آمریکا درباره فلسطین، قدس شریف و محور مقاومت و جهان اسلام دچار اشتباهات محاسباتی نشوند و تصور نکنند که اینگونه اقدامات درباره فلسطین و مسئله هسته‌ای ایران بدون پاسخ باقی می‌ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدامات ناسنجیده در دنیای امروز نمی‌تواند ادامه پیدا کند، چنین اقداماتی باعث افزایش تنش و ناامنی در جهان می‌شود، سبک‌سری یک اقدام هزینه‌ای برای دولتمردان است و هزینه‌ آن را باید در نهایت پرداخت کنند.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی افزود: یکی از دلایل ضرورت تشکیل این نشست فوق‌العاده اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم صهیونیستی علیه راهپیمایی مردم فلسطین در روز بازگشت است که در مسئله فلسطین و قدس تاثیر می‌گذارد.

لاریجانی بیان کرد: روز نکبت روزی است که بزرگترین فاجعه به وقوع پیوست و بیش از دو سوم مردم فلسطین آواره شده و دیگران به جای آنان از گوشه و کنار جهان گرد آمدند و سرزمین آنها را غصب کردند.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین در مقابل چنین ستمی ایستادگی می‌کنند این حق مسلم آنان است؛ اگر دفاع این مردم شجاع نبود رژیم صهیونیستی بقیه کشورهای عربی را دچار بحران امنیتی می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه‌ای برای تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت سفارت آمریکا در قدس شریف صادر کرده است و ترامپ تاکید کرده که مشتاق انتقال سفارت این کشور به قدس شریف است.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به طرق مختلف در صدد جلب حمایت سایر کشورها برای انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس است تا اقدام آمریکا را مشروع جلوه داده تا زمینه را برای اجرای سایر طرح‌های خود فراهم سازد.

کمک به ملت فلسطین صرفا یک اقدام بشر دوستانه نیست
لاریجانی تاکید کرد: اکنون این ما هستیم و ملت مظلوم فلسطین که بیش از هر زمانی به حمایت‌های ما نیازمند هستند، کمک به این ملت مبارز صرفا یک اقدام بشر دوستانه نیست، بلکه کمک به کسانی است که هزینه دفاع از امت اسلامی و کشورهای منطقه را متحول شده‌اند.

وی بیان کرد: ما نه تنها اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی را شدیدا محکوم می‌کنیم، بلکه بیانیه‌ وزارت امور خارجه آمریکا و تصمیم رئیس جمهور این کشور را محکوم کرده و خواهان عکس‌العمل فوری کشورهای اسلامی و جامعه بین‌الملل هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فلسطینی‌ها از یک سو با تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی و اقدامات سازش و ادعای طرح معامله بزرگ غرب مواجه هستند، از جهت دیگر اشغال و تحریم برخی کشورها و سکوت برخی کشورهای جهان اسلام و تلاش‌های پنهان و آشکار برخی کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مواجه هستند، اما طوفان راهپیمایی بازگشت فلسطینی‌ها دارای ابعاد عمیقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: ملت فلسطین با این راهپیمای پویا ثابت کرد که زنده است و گذشته حدود 7 دهه از رنج و آوارگی و بحران‌سازی‌های مختلف هرگز باعث نشده که آنها حق خود را نسبت به سرزمینشان فراموش کنند و از ایستادگی و دفاع در برابر رژیم صهیونیستی دست بکشند.

لاریجانی تصریح کرد: آنها به جای تعیین سرنوشت و مقدرات‌شان از سوی دیگران، تصمیم گرفتند خود ابتکار عمل را به دست گرفته و از طرح‌ها و مذاکرات سازش دست بکشند و حق قانونی خود برای بازگشت را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: فلسطینی‌ها این توانایی را پیدا کردند که افکار عمومی جهان را نسبت به درد و رنج خود و جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس مورد توجه قرارداده و زمینه را برای بازگشت به سرزمین‌های اشغال شده هموارتر سازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور رژیم صهیونیستی باید پیام آشکار راهپیمایی مردم فلسطین را دریافت کنند که هر تجاوزی به مقدسات و آرمان‌های آنها و هر تصمیمی برای انتقال پایتخت قدس شریف هرگز از سوی فلسطینی ها بی‌پاسخ باقی نمی‌ماند.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در دو دهه اخیر روند ضعیف شدن را پی گرفته است، خروج ذلت بار آنان از جنوب لبنان و شکست در جنگ 33 روزه و جنگ غزه و همچنین ناکامی‌های بسیاری را تجربه کرده است که این شکست‌های نظامی در جنگ‌های پیاپی به هم ریختگی در استراتژی امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، مخصوصا مقاومت با روش‌های نوین مواجه شده است.

لاریجانی ادامه داد: در صحنه بین‌المللی هم اقدامات ماجراجویانه دچار اختلال در کشورهای حامی خود شده است و امروز با آغاز راهپیمایی برای بازگشت دچار هراس از موجودیت خود شده است که هیچگاه آمادگی آن را نداشت، از طرفی راهپیمایی بازگشت توانسته وحدت فلسطینی ها را به نمایش درآورد و گروه‌های مختلف فلسطینی در مسیر وحدت نشان دهد.

دفاع از فلسطین دفاع از جهان و امت اسلامی است
وی بیان کرد: باید اراده کشورهای اسلامی به سمت کشور فلسطین و حمایت هرچه بیشتر از حقوق آنها معطوف شود چرا که مسائل فلسطین و دفاع از آنها، دفاع از جهان و امت اسلامی و در حقیقت دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف به نوعی محک جهان اسلام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سران کشورهای اسلامی که غیرقانونی بودن تصمیم ترامپ را اعلام کردند حمایت می‌کنیم.کشورهای اسلامی با تحریم مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و رجوع به دیوان لاهه با استناد به سازمان ملل رأی مشورتی این دادگاه را اخذ کرده و از اقدام آمریکا برای انتقال پایتخت ممانعت کنند.

رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مصالح عالی اسلام حکم می‌کند که کشورهای اسلامی در یک صف واحد که خواست جهان اسلام است متحد، یک صدا، با این اقدام آمریکا مخالفت کنند؛ باور کنیم که خداوند با ماست و از تصمیم ما حمایت کنند.

انتهای پیام/