Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک رسانه عرب زبان با اشاره به عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه برای بازپس گیری مناطق جنوب غربی این کشور به ویژه درعا از لوث تروریستها به وحشت و تکاپوی رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها پرداخته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رای الیوم در مطلبی با اشاره به آمادگی ارتش سوریه برای شروع نبرد در جنوب این کشور آورده است: بیشتر اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی و اسرائیلی حکایت از افزایش احتمال عملیات ارتش سوریه در جنوب برای بازپس گیری بر جنوب غرب این کشور به ویژه منطقه درعا و بازگشایی گذرگاههای مرزی با اردن دارد.

این رسانه نوشت: هنگامی که بنیامین نتانیاهو با ولادیمیر پوتین به منظور هماهنگی اوضاع سوریه گفتگوی تلفنی می کند و وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از واکنش قوی به هر عملیات ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه سخن می گوید و از بابت عملیات احتمالی ارتش سویه ابراز نگرانی می کند مفهومش دریافت گزارشهایی از دمشق است که عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در جنوب درست است و باید آنرا جدی گرفت.

رای الیوم آورده است: ارتش سوریه هم اکنون در موضع قوی پس از سیطره بر بیش از ۸۰ درصد از اراضی سوریه به ویژه بازپس گیری غوطه شرقی، اردوگاه الیرموک، محله الحجر الاسود قرار دارد اما تامین امنیت دمشق پایتخت سوریه جز با سیطره بر مناطق جنوبی مجاور اردن و فلسطین اشغالی و بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب کامل شده نیست.

این رسانه می نویسد: بعید نمی دانیم که وحشت اسرائیلی-آمریکایی و هروله نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو با پوتین رئیس جمهور روسیه و تهدید وزارت خارجه آمریکا درباره واکنش به ارتش سوریه در صورت پیشروی به سوی جنوب؛ ناشی از اطلاعات تایید شده درباره حرکت حتمی ارتش سوریه به سوی جنوب است که پس از تعطیلات عید فطر و باحمایت روسیه صورت می گیرد.

رای الیوم می افزاید: حق ارتش سوریه که به سوی جنوب برود و گذرگاه جنوبی با اردن را تحت سیطره قرار دهد و آنرا در برابر تجارت بین الملی بگشاید و این برای دو کشور مفید باشد. این مورد حمایت اردنی ها هم خواهد بود زیرا این اقدام یعنی تزریق ۴۰۰ میلیون دلار سالانه به خزانه اردن به عنوان عوارض از بارهایی که از مرز می گذرند و این مبلغ در مقابله با کاهش بودجه اردن موثر خواهد بود.

انتهای پیام/