Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نخست‌وزیر عراق بر ضرورت مقابله با حمله به مراکز دولتی تاکید کرد و خواستار به کارگیری وسایل دیگری به جز گلوله برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، "لؤی الیاسری" استاندار نجف امروز یکشنبه از برقراری امنیت در این استان خبر داد و گفت که مقررات منع آمد و شد در نجف وضع نمی‌شود.

درخواست حکیم برای برآورده کردن فوری خواسته‌های مشروع معترضان

"سید عمار الحکیم" رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق از دولت این کشور خواست که خواسته‌های مشروع تظاهر کنندگان در بصره و سایر استان‌ها را هرچه سریع‌تر برآورده کند.

وی در دیدار با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح بر حمایت از تظاهر کنندگان و خواسته‌های آن‌ها تاکید کرد.

حکیم همچنین خواستار ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به ائتلاف‌های مطلوب و ترجیح دادن منافع عمومی بر منافع شخصی شد.

دولت عراق: با فرصت طلبان به شدت مقابله خواهیم کرد

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه نشستی با وزیران کشور و دفاع و برخی از فرماندهان امنیتی با هدف بررسی اوضاع استان‌هایی که شاهد تظاهرات هستند، برگزار کرد.

العبادی بر ضرورت مقابله با حمله به مراکز دولتی تاکید کرد و خواستار به کارگیری وسایل دیگری به جز گلوله برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان شد.

نخست‌وزیر عراق گفت: نبرد اصلی ما این است که برای مقابله با تروریست‌ها در آمادگی کامل به سر ببریم و کسی که از مرکز دولتی دفاع نمی‌کند، خائن است.

وی اظهار داشت: ما نیازمند اطلاعاتی دقیق برای جداکردن شهروندان حقیقی و کسانی که به دنبال حقوق خود هستند و کسانی که به مراکز دولتی حمله یا آن را به آتش می‌کشند، هستیم.

العبادی گفت: برخی به دنبال ریختن نفت روی آتش هستند.

در این نشست با تاکید بر حق برگزاری تظاهرات صلح‌آمیز اعلام شد که دولت تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به شهروندان به کار خواهد بست.

مسئولان عراقی تاکید کردند که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور در کمین فرصت طلبان که تعدادشان اندک است، هستند و نیروهای عراقی تمام اقدامات بازدارنده علیه این فرصت طلبان را نجام خواهند داد.

استان‌های جنوبی عراق از جمله بصره طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات معترضان به وضع خدماتی و بیکاری بوده است، آنها خواستار فراهم شدن خدمات و فرصت‌های شغلی برای بیکاران هستند.

دولت عراق وعده داده است تمام تلاش‌های خود را برای حل مشکلات مردم به کار خواهد گرفت، اما در عین حال درباره نفوذ عوامل آشوبگر برای به خشونت کشاندن تظاهرات و سوء‌استفاده از آن هشدار داده است. حیدرالعبادی برای حل مشکلات مردم هفت دستور صادر کرده بود.

انتهای پیام/