Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به تهدیدات مقامات صهیونیست مبنی بر نابودی سامانه های اس ۳۰۰ در سوریه به پاسخ ویرانگر و زلزله واری که مسکو و دمشق خواهند داشت، پرداخته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم آورده است: می توان گفت که بدون تردید هفته جاری شاید سرآغازی برای زورگویی های آمریکا و اسرائیل با هم باشد. باخت حزب جمهوریخواه ضربه مهلکی به ترامپ محسوب می شود و از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با درخواست دیدار نتانیاهو در حاشیه مراسم جشن های سالروز پایان جنگ جهانی دوم در پاریس در روز یکشنبه آتی مخالفت کرده و این اهانتی به نخست وزیر اسرائیل است که همواره سعی کرده است که اختلافات میان تل آویو و مسکو را فیصله دهد.

وی می نویسد: ترامپ هنگام نشست خبری پس از اعلام نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره با تعدی به روزنامه نگار سی ان ان و وقیح توصیف کردن این روزنامه نگار و دستور به منع وی از پوشش نشست های کاخ سفید اوضاع آشفته خود را نشان داد و این ترامپ را به عنوان دشمن رسانه ها و آزادی بیان نشان داد و رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار در تاریخ این کشور، خارج از آداب منصبش و پروتکلهای مربوط به آن رفتار کرد.

عطوان در ادامه با اشاره به مخالفت پوتین با دیدار با نتانیاهو می افزاید: نتانیاهو هنگامی که وانمود کرد که وی این دیدار را لغو کرده است دروغ گفت و زئیف کین وزیر محیط زیست اسرائیل نیز هنگامی که لغو این دیدار را به هماهنگی های مربوط به جشن های پاریس که اجازه برگزاری دیدار میان نتانیاهو و پوتین را نمی دهد، مربوط دانست در واقع آشکارا دروغ گفت تا نتانیاهو را نجات دهد زیرا چگونه امکان دیدار میان ترامپ و پوتین وجود دارد اما میان نتانیاهو و پوتین وجود ندارد؟

این تحلیلگر معروف جهان عرب در ادامه نوشت: کارشناسان درباره شخصیت پوتین می گویند که وی قدرت تحمل زیادی دارد اما اگر عصبانی شود لحظه ای در انتقام تردید نمی کند و این پس از حادثه سقوط هواپیمای روسی رخ داد که کمتر از دو هفته سامانه اس ۳۰۰ را به سوریه تحویل داد که به حملات هوایی اسرائیل به سوریه پایان داد و شاید تا ابد دیگر اسرائیل نتواند به سوریه حمله کند و این پس از آن بود که اسرائیلی ها در سوریه هرگاه که می خواستند دست به حمله می زدند.

وی در ادامه با اشاره به تهدید برخی مسئولان رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی سامانه اس ۳۰۰ در سوریه آورده است: بسیاری در داخل سوریه و خارج آن آرزو می کنند که نتانیاهو جرات پیدا کند و دستور حملات به سوریه را صادر کند تا واکنش رهبران روسیه و سوریه را بیازماید زیرا واکنش زلزله وار و ویرانگر خواهد بود.

عطوان در ادامه می نویسد: حسن احمد حسن از فرماندهان برجسته ارتش سوریه اخیر اعلام کرد:« سامانه اس ۳۰۰ تا حد زیادی احتمال حمله اسرائیل به سوریه را کاهش داده است. دولت سوریه حق دارد از آسمانش حفاظت کند. به طور قطع نمی توانم بگویم که حمله به وقوع می پیوندد اما موفقیت این حمله بسیار پایین است». چقدر این سرتیپ ارتش سوریه دقیق سخن گفت.

این تحلیلگر مشهور بیان کرد: جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در سوریه چند روز قبل اعلام کرد که واشنگتن از استقرار سامانه های روسی اس ۳۰۰ بسیار نگران است.

وی در پایان نوشت: سوریه جدید با صلابت و پرقدرت از میان توطئه ها بر می خیزد و در همه جوانب عافیت خود را پیدا می کند و ادوات و تجهیزات بازدارندگی را در اختیار دارد و زمانی که جنگنده های اسرائیلی در آسمان سوریه جولان می دادند و پاسخی دریافت نمی کردند، سپری شده است و این با توجه به تغییرات گسترده در معادلات قدرت بر روی زمین و در آسمان با هم است.

کد خبر 4453160