Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بزرگترین شرکت خودروساز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد 5 کارخانه خود را در سرتاسر آمریکا تعطیل کند و 15 هزار کارگر خود را نیز کاهش دهد.

به گزارشتیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست، شرکت جنرال موتورز آمریکا از طرح خود برای تعطیلی چندین کارخانه تولیدی این شرکت در سرتاسر آمریکا و همچنین کاهش دستمزد کارگران و تعداد نیروی کار خود خبر داد.

براساس این گزارش، این شرکت خودرو ساز بزرگ آمریکایی که در دیترویت مستقر است قصد دارد خط تولید کادیلاک CT6 و بیوک لاکراس در دیترویت، خط تولید شورولت کروز در اوهایو، همچنین کارخانه تولید شورولت ایمپالا در انتاریوی کانادا و دو کارخانه دیگر در میشیگان و بالتیمور را متوقف کند.

این شرکت همچنین قصد دارد 15 درصد از نیروی کار خود را نیز کاهش دهد.

جنرال موتورز اعلام کرده است که به دلیل کاهش فروش خودروهای سنتی بنزینیِ این شرکت در بازارِ جهانی، تولید این نوع خودروها را کاهش خواهد داد و قصد دارد ساختار این شرکت را در عرصه جهانی بازطراحی کند و تمرکز خود را به سمت خودروهای الکتریکی سوق دهد.

براساس گزارش رویترز، اعلام سیاستهای جدید این شرکت بزرگ آمریکایی در تولید خودرو موجب بروز انتقادات گسترده‌ای از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شده است. منتقدان می‌گویند که سیاستهای ترامپ این شرکت را با چنین خطراتی مواجه کرده است.

به گفته رسانه های آمریکایی، دونالد ترامپ نارضایتی خود را از این تصمیم مدیران جنرال موتورز برای تعطیلی کارخانه این شرکت در اوهایو اعلام کرده و به «ماری باررا» مدیر عامل این شرکت گفته است که به دنبال تولید یک خودروی جدید در اوهایو باشند.

رویترز می‌گوید که ایالت اوهایو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 یک ایالت کلیدی برای ترامپ محسوب می‌شود.

ترامپ که طی دو سال گذشته وعده‌های بیشماری برای ایجاد شغل و تاسیس کارخانه برای مردم آمریکا داده است گفته، شکی ندارم که جنرال موتورز در آینده ای نزدیک با تولیدات جدید دوباره در اوهایو فعالیت خواهد کرد.

مدیران شرکت جنرال موتورز به این اظهارات ترامپ تا کنون واکنشی نشان نداده اما گفته‌اند که این شرکت کارخانه های دیگری به غیر از خودروسازی در ایالت اوهایو دارد.

براساس این گزارش، مدیرعامل جنرال موتورز روز دوشنبه به 5کارخانه این شرکت در راستای تعطیلی احتمالی و کاهش 15 هزار شغل دستور آماده باش داده است اما تاکید کرده است که جنرال موتورز قوی باقی خواهد ماند و سرمایه و نیروی خود را به سمت تجارتها و تکنولوژیهای جدید از جمله خدمات تاکسیهای رباتی متمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/