Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «منبج» استان حلب مستقر شدند و گفته می‌شود که ارتش سوریه خود را برای ورود به این شهر آماده می‌کند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، شهر «منبج» واقع در ریف شمال شرقی استان حلب سوریه این روزها شاهد ارسال تجهیزات و اعزام نیرو از سوی ارتش سوریه و نیروهای وابسته به ترکیه است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که دهها خودروی زرهی با پرچمهای سوریه و سربازان این کشور به سمت شهر منبج حرکت کردند که گفته می‌شود این کاروان نیروهای رنجر ارتش سوریه بود که آماده ورود به این شهر است.

در یک فایل ویدئویی نیز صدها نفر از نیروهای ارتش سوریه و چندین کامیون حامل تانک مشاهده شده و برخی از منابع خبری گفتند که این نیروها وابسته به گارد ریاست جمهوری هستند که چهارشنبه (5 دی ماه) در روستاها و شهرکهای واقع در جنوب منبج مستقر شدند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که ارتش سوریه نیروهای خود را به اطراف شهر منبج اعزام کرده تا مواضع نظامی خود را تقویت کند.

روزنامه الوطن اعلام کرد که این نیروها منتظر تصمیمی هستند که پس از توافق با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بتوانند وارد این شهر شوند.

دو روز قبل از ارسال تجهزات و نیرو توسط ارتش سوریه به منبج، مرکز «مصالحه» وابسته به روسیه در سوریه نیز فعالیت خود را در شهرک «العریمه» در غرب شهر منبج از سر گرفت.

این در حالی است که تروریستهای تحت حمایت ترکیه خود را برای آغاز عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد در منطقه شرق فرات واقع در استان دیرالزور آماده می‌کنند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نیز از تداوم حالت آماده‌باش گروه‌های «جیش الثوار» و «نیروهای شورای نظامی منبج» که وابسته به شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سورین» (کُردها) هستند در منطقه منبج خبر داد.

خبرگزاری فرانسه هم از تقویت مواضع نیروهای ترکیه‌ای در خطوط تلاقی با نیروهای کُرد در اطراف منبج خبر داد و اعلام کرد که در زمان کنونی، آرامش بر این منطقه حکم‌فرماست؛ هر چند که روند ارسال تجهیزات و نیرو همچنان ادامه دارد.

«یوسف حمود» سخنگوی گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی» -تحت حمایت ترکیه- به خبرگزاری فرانسه گفت که «مقدمات و تجهیزات لازم فراهم شده و نیروهای ما برای آغاز عملیات [در منبج و شرق فرات] در آمادگی کامل هستند».

حمود با بیان اینکه «منتظر توافق‌های آمریکا و ترکیه بر سر مکانیزم خروج [از سوریه] هستیم» گفت که اصرار دارند جایگزین نیروهای آمریکایی در منطقه شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند؛ مسئله‌ای که هنوز رخ نداده و شواهدی دال بر این خروج نیز مشاهده نمی‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم بارها اعلام کرده که قصد دارد علیه شبه‌نظامیان کُرد در شرق فرات سوریه دست به عملیات نظامی بزند؛ مسئله‌ای که باعث شده معارضان سوری از کُردهای این کشور بخواهند که برای مقابله با این عملیات، با دمشق هماهنگ شوند  (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص