Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام، بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود تاکید کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری مهر، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای که امروز در ابتدای نشست فصلی شورای حکام ایراد شد؛ در رابطه با عملکرد نظارتی آژانس بر توافق هسته‌ای ایران طی ماه‌های گذشته گفت: ایران در حال عمل به تعهدات خود ذیل برجام است و اجرای کامل این تعهدات از سوی ایران ضروری است.

وی افزود: آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف ایران از مواد هسته‌ای اعلام‌شده تحت توافق پادمانی ادامه می‌دهد و ارزیابی عدم وجود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده نیز همچنان ادامه دارد.

آمانو ادامه داد: در نظارت بر فعالیت‌های ایران، آژانس همه اطلاعات پادمانی را تجزیه و تحلیل می‌کند که این مسئله به طور معمول زمان‌بر و در صورت لزوم مستلزم اقدام است.

وی تاکید کرد: اقدامات و ارزیابی‌های آژانس بی‎طرفانه، مستقل، مبتنی بر شیوه‎ای عینی و در چارچوب پادمان‌های موجود است.

گفتنی است نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به ریاست آمانو در وین -مقر این آژانس- در حال برگزاری است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، بررسی راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، ایمنی هسته‌ای جهان در سال ۲۰۱۹ و بررسی برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی از موضوعاتی است که در این نشست ۵ روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.