Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در واکنش به جدا شدن ناو اسپانیایی از ائتلاف آمریکا در خلیج فارس این حرکت را شکستی بزرگ برای واشنگتن دانست.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری مهر، «ریچارد نیفو» عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا و کارشناس امور تحریم‌ها و امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه تسلیحات در وزارت خارجه آمریکا و محقق دانشگاه کلمبیا، در پیامی در توئیتر در این رابطه نوشت: از لحاظ عملیاتی ارزش این ناو را نمی‌دانم اما از لحاظ سیاسی، استراتژیک و دیپلماسی این یک شکست بزرگ برای آمریکا و نشانه‌ای از عمیق‌تر شدن شکاف بوده و دلالت بر بحران‌هایی دارد که در آینده رخ می‌دهند.

روز گذشته اسپانیا از خروج موقت ناو خود از ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس به علت اختلاف نظر اتحادیه اروپا با واشنگتن بر سر ایران خبر داده بود.

اسپانیا اعلام کرد که به دلیل اختلافات موجود میان اروپا و آمریکا بر سر ایران، مادرید ناو خود را بصورت موقت از تیم عملیاتی حاضر در خلیج فارس خارج می‌کند.

وزارت دفاع اسپانیا این خبر را تأیید کرده اما جزئیات بیشتری را در خصوص این تصمیم مادرید ارائه نکرده است.

ناو «مندز نانز» به همراه ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن عازم خلیج فارس بوده اما با تصمیم اسپانیا از این تیم خارج شده است.
انتهای پیام/