Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سفیر سابق آلمان در ایران که به تازگی ریاست اینستکس را بر عهده گرفته بود، از این سمت استعفا کرد.

به گزارش تیتر آزاد؛ روزنامه بیلد آلمان گزارش داد، «برند اربل» سفیر سابق آلمان در ایران که از 10 مرداد رسماً ریاست اینستکس را بر عهده گرفته بود، از این سمت استعفا کرده است.

این روزنامه نوشت: استعفای اربل به دلیل افشای گفتگوی او با «کن جبسن» مجری یک رادیوی اینترنتی است که در آن درباره هولوکاست و مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطینیان اظهاراتی مطرح کرده است.

وزارت خارجه آلمان استعفای اربل را تایید کرده و دلیل آن را مسائل شخصی اعلام کرده است. اربل در مصاحبه ای فعالیت های موشکی ایران را قانونی اعلام کرده بود که در پی این موضع گیری مورد هجمه محافل صهیونیستی قرار گرفته بود.

اینستکس نهادی است که سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان با هدف حفظ روابط تجاری با ایران در سایه تحریم های آمریکا راه اندازی کرده اند اما به رغم وعده های مکرر نتوانسته اند آن را عملیاتی کنند.

مقر این نهاد در فرانسه قرار دارد و بر اساس توافق سه کشور، فردی از آلمان باید ریاست آن را برعهده داشته باشد. انگلیس هم به عنوان سهامدار در آن مشارکت خواهد داشت.

منبع: تسنیم