Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

معاون سابق ستاد ارتش ایالات متحده اذعان داشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در چالش ایران، روسیه و چین قرار گرفته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون سابق ستاد ارتش ایالات متحده و تحلیلگر ارشد شبکه خبری آمریکایی اذعان داشت که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در چالش ایران، روسیه و چین قرار گرفته است.


ژنرال «جک کین» تحلیگر ارشد راهبردی شبکه خبری «فاکس نیوز» و معاون سابق رئیس ستاد ارتش ایالات متحده روز جمعه تاکید کرد که خروج آمریکا از افغانستان امتیاز گرفتن رقبای آمریکا از دولت بایدن را در حالی شدت بخشیده که نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین تجمع کرده‌اند.

ژنرال جک کین گفت: «من معتقدم که این دولت توسط روسیه، ایران و همچنین چین به چالش کشیده شده است. آن‌ها به دولت بایدن عنوان مماشات کننده نگاه می‌کنند که می‌توان از آن بهره برد و مطمئناً پس از فروپاشی افغانستان، این عامل تسریع‌کننده‌ای برای دشمنان ما شده است که با جدیت بیشتری از آن استفاده کنند. شاهد هستید که در مرز اوکراین با روسیه با 110000 نظامی چه می‌گذرد.»

چندی قبل نیز یک وبگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به شکل گرفتن ائتلاف قدرتمند ایران، روسیه و چین نوشت، رسمی شدن همکاری آشکار و فزاینده ایران، روسیه و چین نشان دهنده تقویت اتحاد قدرتمند ضد آمریکایی است.

به نوشته وبگاه «ریل کلییر دیفنس»، «دیود وو» از تحلیلگران ارشد امور اقتصادی آمریکا در بخش‌هایی از این گزارش نوشت، ایران با حمایت چین و روسیه وارد دور جدید مذاکرات وین می‌شود. آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا در تماس تلفنی درباره توافقنامه مشارکت راهبردی مشابه آنچه ایران در اوایل سال جاری با چین امضا کرد، گفت‌وگو کردند.

در بخش دیگر این مطلب آمده است، لازم نیست دانشمند علوم سیاسی باشید تا ببینید که ظهور محور چین،ایران، روسیه برای به چالش کشیدن نظم بین‌المللی(ادعایی آمریکا) پس از جنگ سرد، مهم ترین تحول ژئو پلیتیکی دهه گذشته است.

رسمی شدن همکاری آشکار و فزاینده بین این سه کشور نشان دهنده این است که پیوستن آنها به این ائتلاف کمک می‌کند تا به طور موثرتری به اهداف مشترک و انفرادی دست یابند، خواه سقوط دلار آمریکا به عنوان ارز جهانی، خط لوله نورد استریم-۲ (روسیه) یا مسئله تایوان با چین باشد یا عزم ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای.

نویسنده ادامه داد، متاسفانه، نه تنها دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده هیچگونه اطمینانی را به وجود نیاورد که دیدگاهی راهبردی برای مقابله با این اتحاد داشته باشد، بلکه هر کاری که این دولت در ۱۱ ماه گذشته انجام داده است، از شکست وعقب نشینی عجولانه‌اش از افغانستان تا تشویق آشکار تایوان به مشارکت در سازمان‌های بین‌المللی تنها در خدمت تقویت این اتحاد قدرتمند ضد آمریکایی است.

انتهای پیام/