Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نشریه فارن پالیسی مدعی شد دبیرکل سازمان ملل با ارسال نامه‌ای محرمانه برای حسن روحانی، از وی درخواستی کرده است.


به گزارش تیترآزاد به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فارن پالیسی در گزارشی مدعی شد: «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، تلاشی محرمانه برای متقاعد کردن دولت ایران بمنظور آزاد کردن یک شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است، بکار بست.

فارن پالیسی در ادامه این گزارش نوشت: گوترش هفته گذشته نامه‌ای محرمانه برای «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران، نوشت و در آن خواستار آزادی «باقر نمازی» که متهم به جاسوسی در ایران است، شد.

باقر نمازی 81 ساله کارمند سابق سازمان یونیسف بوده و از سوی ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا، محکوم به گذراندن 10 سال زندان شد. سیامک نمازی، پسر 45 ساله، وی نیز با محکومیت مشابهی مواجه است.

دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نیز تلاش‌هایی را برای آزادی این دو نفر بکار بست که با شکست مواجه شد. دولت «دونالد ترامپ» اقداماتی محرمانه برای آزادی نمازی انجام داد و به نظر می‌رسد در این راه توانسته حمایت‌ دبیرکل سازمان ملل را نیز به نفع خود جلب کند.

«نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در ماه جاری میلادی با «بابک»، پسر بزرگ نمازی، دیدار و درباره وضع پدر و برادرش با او گفتگو کرد.

«هیلی» 15 ژوئن در صفحه فیس‌بوک خود در اظهاراتی گزاف نوشت: «بازداشت زندانیان سیاسی یکی از بدترین اقدامات نقض حقوق بشر است که یک کشور می‌تواند انجام دهد. ایران این کار را انجام داده و دو شهروند ما را در بازداشت نگه داشته است. من امروز با بابک نمازی ملاقات کردم. پدر 81 ساله و برادر او در بازداشت ایران به سر می‌برند. اگر ایران خواستار کسب اعتباری جهانی است، آنها باید شرایط آزادی باقر و سیامک نمازی را فراهم کنند.»

در گزارش فارن پالیسی ادعا شده است، آنتونیو گوترش بنابر مسائل بشردوستانه خواستار آزادی نمازی شده است و جانبداری از دولت آمریکا در این موضوع دخیل نبود.

انتهای پیام/