Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرمان ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا علیه اتباع شش کشور مسلمان، از ساعاتی پیش به طور رسمی اجرایی شده است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه اتباع 6 کشور مسلمان از ساعات 4:30 بامداد جمعه به وقت تهران، به طور رسمی اجرایی شد.

به موجب این فرمان، اتباع ۶ کشور مشمول تحریم مهاجرتی ترامپ از جمله ایران از این پس، تنها در صورت داشتن یک خویشاوند درجه یک در آمریکا یا ارتباط رسمی با یک نهاد آمریکایی معتبر می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

به نقل از رویترز، درحالی که دولت ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود افرادی که با یکدیگر نامزد هستند را خویشاوند درجه یک محسوب نمی‌کند، دو مقام وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند دولت این کشور در آخرین لحظه نظر خود را در این باره تغییر داده و به اتباع ۶ کشور مسلمان که هنوز ازدواج خود را با یک تبعه مقیم آمریکا رسمی نکرده‌اند، نیز اجازه داده است وارد خاک آمریکا شوند.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه پس از تایید فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی دادگاه عالی این کشور در بخشنامه‌ای اعلام کرد اتباع ۶ کشور مشمول تحریم مهاجرتی از جمله ایران تنها در صورت داشتن یک خویشاوند درجه یک در آمریکا یا ارتباط رسمی با یک نهاد آمریکایی می‌توانند نسبت به دریافت روادید این کشور اقدام کنند.

در این بخشنامه تصریح شده بود منظور از خویشاوند درجه یک، والدین، خواهر و برادر، فرزند، عروس، داماد و همسر بوده و پدربزرگ و مادربزرگ، عمه، خاله، دایی، عمو، خواهرزاده، برادرزاده، نوه یا هر خویشاوند درجه دو دیگری شامل این قانون نمی‌شوند.

در این بخشنامه تصریح شده بود دولت آمریکا افرادی که ازدواجشان رسمی نشده است یا به اصطلاح «نامزد» هستند را خویشاوند درجه یک محسوب نمی‌کند.

انتهای پیام/