Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

انتشار آمار تولید نفت عربستان نشان داد این کشور توافق اوپک برای کاهش سقف تولید را نقض کرده است؛ انتشار این خبر موجب شد قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش قیمت مواجه شود.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، عربستان سعودی به اوپک اعلام کرد که در ماه جون تولید نفت خود را ۱۹۰هزار بشکه در روز افزایش داده است و به تولید ۱۰.۰۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که این بالاتر از سقف تولید توافق شده ۱۰.۰۵۸ میلیون بشکه در روز است که در سال گذشته تعیین شده بود. این در حالی است که تولید این کشور در ماه می ۹.۸۸ میلیون بشکه بود.

هرچند با این افزایش تولید، عربستان سعودی برای اولین ماه از سقف تولید تعیین شده کمی فراتر رفت اما متوسط تولید ۲۰۱۷ آن همچنان پایین‌تر از مقدار هدف قرار دارد.

با این اقدام عربستان، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افت کرد به طوری که قیمت نفت خام تگزاس غرب WTI برای تحویل در ماه آگوست با ۰.۴۶ دلار کاهش به ۴۳.۹۳ دلار برای هر بشکه رسید و نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با ۰.۴۸ دلار کاهش به ۴۶.۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.

بازار نفت در شرایطی بحرانی قرار دارد و نگرانی‌ها از این که افزایش ذخایر جهانی نفت ممکن است باعث بی اثر شدن محدودیت اعمال شده با اوپک و سایر تولید کننده‌های مهم شود در حال افزایش است. ذخایر نفت خام آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه بالاتر از میانگین ۵ ساله خود باقی مانده است و حتی با قیمت‌های ۴۰ تا ۵۰ دلاری هم ظرفیت تولید نفت شیل آمریکا می‌تواند افزایش پیدا کند. همچنین افزایش تولیدات لیبی و نیجریه هم بحرانی بودن این شرایط را تشدید می‌کند.

در چنین شرایطی حتی ممکن است قیمت نفت به کمتر از ۴۰ دلار هم تنزل کند مگر این که کاهش مداومی در مقدار ذخایر نفتی و تعداد چاه‌های فعال ایجاد شود. طبق تحقیقی که توسط بلومبرگ انجام شد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۲.۸۵ میلیون بشکه کاهش یافت

گزارش ماهیانه رسمی اوپک از داده‌های بازار نفت امروز، چهارشنبه ۱۲ جولای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/