Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

روند نبردها در صحرای سوریه با آهنگ پرشتاب و با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی گسترده ارتش سوریه و همپیمانانش و هماهنگی در سطوح عالی به پیش می‌رود به طوری که این عملیات نتایج مدنظر را تا کنون محقق کرده است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق، یک کارشناس نظامی همراه ارتش سوریه به خبرنگار تسنیم گفته است بدیهی است که تمام محورهایی که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آنها در حال پیشروی هستند با هدف رسیدن به استان دیرالزور با هدف بیرون راندن تروریست‌های داعشی و شکستن حلقه محاصره دیرالزور دنبال می‌شود.

هدف از عملیات فعلی ارتش سوریه در صحرا رسیدن به شهر «السخنه» است که گروه تروریستی داعش استحکامات زیادی در آن ایجاد کرده و آن را به یکی از دژهای اصلی خود در حومه شرقی حمص تبدیل کرده است. داعشی‌ها از السخنه به تدمر و شهرک‌های مهین، حوارین و القریتین و دیگر مناطق شرق حمص حمله کرده بودند، داعش همچنین از السخنه به عنوان مخزن اصلی خود و مکانی برای عقب‌نشینی تروریست‌هایش در هر تجاوز نظامی استفاده می‌کند.

به گفته کارشناس نظامی سوری، نیروهایی که به سمت السخنه حرکت کرده‌اند،‌منتظر رسیدن نیروهای دیگر هستند که از سمت شمال به سمت جنوب یعنی از حومه شرقی حماه به ویژه از شهر عقیریبات و از آنجا به سمت السخنه پیشروی می‌کنند. همچنین قرار است نیروهایی که در میدان آراک و ایستگاه سوم مستقر هستند به سمت السخنه حرکت کنند، زیرا شهر السخنه باید از تمام محورها برای نبرد با داعش در این شهر یا وادار کردن آن به عقب‌نشینی از آن و حرکت به سمت دیرالزور تحت محاصره قرار گیرد تا آخرین نبرد در دیرالزور باشد .

وی تاکید کرد بدون پایان یافتن حضور داعش در السخنه، ارتش قادر به تکمیل عملیات خود در صحرای وسیع نخواهد بود.

السخنه در حومه شرقی حمص قرار دارد و حلقه مواصلاتی مهمی به شمار می‌رود که تمام استان‌ها را به سمت الرقه و دیرالزور به هم مرتبط می‌کند، این شهر در فاصله 60 کیلومتری دیرالزور قرار دارد که این موقعیت، آن را به عنوان محل شروعی برای حرکت نیروها به سمت صحرا تبدیل کرده است.

کارشناس سوری خاطر نشان کرد هدف از حرکت از سمت غرب به سمت شرق، بازپس‌گیری مناطق شرق سوریه از تروریست‌ها و پایان دادن به پروژه واشنگتن است که هدف آن قرار دادن گروه‌های وابسته به خود در جنوب شرقی سوریه است، ارتش سوریه در صورت موفقیت می‌تواند شرق را از غرب جدا کند.

وی تاکید کرد ارتش سوریه و همپیمانان به خوبی برای نبرد السخنه از نظر آوردن تعداد زیادی نیرو و از جهت هماهنگی میان همپیمانان روسی و ایرانی با ارتش سوریه در سطح میدانی آماده شوند .
انتهای پیام/