Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مشاور رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه کشورهای همسایه این اقلیم در صورت استقلال اقلیم مرزهای خود را نخواهند بست تهدید به اقدام متقابل از سوی اربیل در این باره کرد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از العرب نیوز، هیمن هورامی مشاور مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: کشورهای همسایه اقلیم مرزهای خود را در صورت استقلال نخواهند بست زیرا این کشورها از مبادلات تجاری سالانه سود می برند.

وی افزود: این درست است که ترکیه و ایران موضع خود را درباره همه پرسی اعلام کرده اند اما باید بگویم که کردستان همانند ۱۰۰ سال قبل نیست و هم اکنون صاحب تصمیم سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه است.

هورامی گفت: ۴ درصد از تولید سالانه مالی ترکیه و ۱۵ درصد از صادرات ایران از کردستان است. هر که مرزهایش را به روی ما ببندد ما نیز مرزهای خود را به روی آنها خواهیم بست.

مشاور بارزانی اعلام کرد: هیاتی که برای مذاکره به بغداد رفت به منظور بحث پس از همه پرسی و اینکه چگونه دو کشور همسایه باشیم مذاکره کرد.