Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزارت خارجه سوریه ضمن درخواست برای توقف تجاوزات ائتلاف آمریکا، از نقش شبه نظامیان مورد حمایت این کشور در خروج داعش به سمت دیرالزور انتقاد کرد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت از تجاوزات و حملات ائتلاف آمریکا به غیر نظامیان سوری انتقاد کرد.

دمشق با اشاره به حملات اخیر جنگنده های آمریکا به محله «القصور» شهر دیرالزور که به کشته شدن شمار زیادی از افراد غیر نظامی منجر شد، تأکید کرد که در این محله تروریستهای داعش حضور نداشته اند و ارتش سوریه اخیرا آن را آزاد کرده است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که ائتلاف آمریکا همچنان در پی کارشکنی در مسیر پیروزیهای ارتش سوریه و نیروهای متحدش علیه داعش در استان دیرالزور است؛ گواه این مسئله نیز تصاویر هوایی است که نشان میدهد عناصر داعش از مناطق تحت اشغال ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن به ارتش سوریه حمله می کنند.

خبرگزاری سانا به نقل از این وزارتخانه سوریه گزارش داد که همزمان با این مسئله، شاهد نمایش آزادسازی شهر رقه هستیم، درست پس از اینکه ائتلاف آمریکا جان هزاران نفر را در این شهر گرفت و شبه نظامیان وابسته به آن راه را به روی تروریستهای داعش گشودند که با خروج از رقه، عازم دیرالزور شوند و بتوانند با ارتش سوریه بجنگند.

دمشق ادامه داد، اینکه ائتلاف آمریکا سریعا اعلام کرد که قصد دارد رقه را بازسازی کند، نشانه های جنایات این ائتلاف را پاک نخواهد کرد و این مسئله نقض فاحش حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است.

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تجاوزات و حملات ائتلاف آمریکا به غیرنظامیان سوری در دیرالزور، تأکید کرد که برخی از کشورها چشم و گوش خود را به روی کشتار هزاران غیر نظامی از ساکنان رقه بستند و دمشق این کشورها را شریک آمریکا در ریختن خون غیر نظامیان سوری و تخریب زیرساختهای خود میداند و صدور بیانیه های از این قبیل تمسخر آمیز است و نشانگر استانداردهای دوگانه این کشورهاست.

دمشق در پایان توقف جنایات وحشیانه ائتلاف آمریکا در سوریه را خواستار شد.

انتهای پیام/