Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در حالی که نیروهای سوری طی چند روز گذشته آزادی بوکمال را رسما اعلام کرده بودند، ولی گویا داعش با پاتک‌های مجدد خود بخش قابل توجهی از شهر را بازاشغال کرده است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری فارس، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پنجشنبه گذشته (18 آبانماه) در بیانیه‌ای رسمی آزادی «البوکمال» را اعلام کرد.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه دوشنبه (22 آبان ماه) اعلام کرد که نیروهای سوری در شهر بوکمال نتوانسته اند مواضع خود را تثبیت کنند و نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ «سهیل حسن» عملیات خود را از منطقه المیادین واقع در کرانه باختری رود فرات به سمت شهر بوکمال آغاز کرده اند.

به گفته این گروه، نیروهای مقاومت در جریان عملیات خود موفق شدند دهها کیلومتر پیشروی کنند و خود را به 35 کیلومتری غرب شهر بوکمال برسانند.

این گروه امروز چهارشنبه اعلام کرد که در اطراف شهر بوکمال، ارتش سوریه و متحدینش به شدت با عناصر داعش درگیر هستند و نیروهای مقاومت با حملات توپخانه ای و هوایی مناطق تحت اشغال داعش را هدف قرار میدهند.

در ریف شرقی دیرالزور نیز عملیات ارتش سوریه ادامه دارد و جنگنده‌های سوریه روستاها و شهرکهای «صبیخان، الدبلان، الجلاء، الصالحیة» و سایر مناطق در کرانه باختری رود فرات را که مواضع داعش در آن قرار دارد، بمباران می‌کنند.

به گفته دیدبان، نیروهای مقاومت سوری در تلاشند که در منطقه فرودگاه «الحمدان» و مجتمعهای مسکونی اطراف آن در نزدیکی شهر بوکمال پیشروی کنند و هم اکنون شدیدا با تروریستهای داعش درگیرند.

 

df

نیروهای سوری همچنین در موازات رود فرات در تلاشند خود را به غرب بوکمال برسانند و هم اکنون در نزدیکی آخرین میدان نفتی قرار دارند که تحت اشغال داعش است.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری که اندکی از شهر بوکمال عقب نشینی کرده اند در نزدیکی این شهر موضع گرفته‌اند و منتظر نیروهای تحت امر سرهنگ سهیل حسن هستند تا حمله جدیدی را برای پایان بخشیدن به حضور کامل داعش در این شهر آغاز کنند.

در همین راستا، منابع میدانی به وبگاه خبری «مراسلون» خبر دادند که نیروهای سوری در حال حاضر در اطراف شهر بوکمال حضور دارد و این شهر از شرق، جنوب و غرب تا اطراف شهرکهای «السکریه و حمدان» محاصره کرده است.

بدین ترتیب، پس از حمله مجدد داعش، بوکمال از کنترل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت خارج شده است و در این میان کمکهای ائتلاف آمریکا به داعش نیز نقش مهمی در این مسئله ایفا کرده است.

 

 در همین راستا، وزارت دفاع روسیه روز گذشته تصاویر مربوط به خروج تروریست‌های داعش از بوکمال را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای آمریکایی از انجام عملیات هوایی علیه تروریست‌های داعش که در حال عقب‌نشینی از شهر بوکمال بودند، امتناع ورزیدند.

بنا به اعلام روسیه، عملیات در شهر بوکمال سوریه نشان داد که ائتلاف آمریکا به صورت مستقیم از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ص