Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر امور خارجه روسیه از تصمیم مسکو برای اخراج دیپلمات های انگلیس در اقدامی متقابل خبر داد.

به گزارشتیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو در پاسخ به اقدام اخیر لندن به زودی دیپلمات‌های بریتانیا را اخراج خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، لاوروف در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، اخراج دیپلمات های انگلیس به طور حتم اتفاق خواهد افتاد.

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در سخنرانی خود مقابل پارلمان این کشور گفت که 23 نفر از دیپلمات‌های روس که گمان می‌شود وابسته به اطلاعات روسیه باشند، از بریتانیا اخراج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه همچنین از ائتلاف به رهبری آمریکا خواست تا حمایت از تروریست‌ها در سوریه به ویژه غوطه شرقی دمشق را متوقف کند.

دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد: «مهمترین مسئله در غوطه شرقی و هر کجای دیگر در سوریه این است که ائتلاف به رهبری آمریکا که عملیاتی هوایی در آنجا انجام می‌دهد و تعداد زیادی نیروی ویژه در آنجا مستقر کرده، حمایت از تروریست‌هایی چون جبهه‌النصره و دیگر قرقه‌ها را که غرب به عنوان افراط‌گرا در نظر نمی‌گیرد، متوقف کند.»

وی افزود: «به دلایلی این فرقه‌ها زیر چتر جبهه‌النصره فعالیت داشته و مقرهای فرماندهی مشترک دارند. قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل صراحتا خواستار روی گرداندن از تروریست‌ها شده است».

لاوروف همچنین گفت: «در رابطه با سوریه من می‌خواهم بگویم که ما به مبارزه با تروریست‌ها ادامه می‌دهیم و آنها را شکست خواهیم داد. ما به شکست آنها در غوطه شرقی و عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها کمک می‌کنیم».

دیپلمات ارشد روسیه علاوه بر این تأکید کرد که مسکو «استثنائات انسان‌دوستانه‌ای» را لحاظ خواهد کرد، به این معنی که کسانی که می‌خواهند از مناطق درگیری خارج شوند و کمک دریافت کنند می‌توانند از گذرگاه‌های انسانی استفاده کنند که این مسئله قبلا نیز توسط وزارت دفاع روسیه عنوان شده است».

لاوروف تأکید کرد، روسیه، ایران و ترکیه پیشنهاداتی را به دمشق و معارضان سوری بعد از نشست آستانه ارائه خواهند داد.

بنا بر این گزارش، گفت‌وگوهای آستانه با هدف پیدا کردن راه‌حلی برای درگیری‌ها در سوریه و برقراری صلح در این کشور برگزار خواهد شد.

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در آستانه فردا 16 مارس (25 اسفندماه) در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

تا پیش از این هشت دوره مذاکرات صلح سوریه با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و همچنین نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برگزار شده است.

برخی منابع خبری از آغاز دور نهم این مذاکرات از امروز در آستانه پایتخت قزاقستان خبر داده‌اند.

هیچ هراسی برای تحویل اس-400 به ترکیه نداریم

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» همچنین به مسئله تحویل سامانه‌های «اس-400» به ترکیه نیز پرداخت و تأکید کرد که معتقد است تحویل این سامانه‌ها به آنکارا هیچ خطری برای روسیه به همراه نخواهد داشت».

وی افزود: «من تصور نمی‌کنم دلیلی وجود داشته باشد که ما از چیزی هراس داشته باشیم».

پیش از این مقامات روسیه اعلام کرده بودند که تحویل سامانه‌های اس-400 به ترکیه بر اساس درخواست آنکارا تسریع شده و از ابتدای سال 2020 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/.