Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نایب رئیس مجلس گفت: استراتژی رئیس جمهور آمریکا شاید در کوتاه مدت با بهبود وضعیت اقتصادی و مسئله اشتغالزایی به نفع آمریکا همراه باشد، ولی به طور حتم در آینده به ضرر این کشور تمام خواهد شد.

به گزارش تیتر آزاد ، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات اخیر عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه به اروپایی‌ها مبنی بر ارائه سریعتر بسته‌های پیشنهادی برای حفظ برجام اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام باید شامل بند‌های خنثی کننده تحریم‌های آمریکا باشد و آنها باید با حمایت از شرکت‌های اقتصادی خود خسارت‌های ناشی از تحریم‌ها و جریمه‌های خزانه‌داری آمریکا بر ضد این شرکت‌ها را جبران کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا ضد کوبا در سال ۱۹۹۶ تصریح کرد: اروپایی‌ها در آن سال متعهد به جبران خسارات وارده به شرکت‌های خود در روابط اقتصادی با کوبا شدند و در واقع برابر آمریکا تسلیم نشدند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اروپا امروز در برابر آمریکا از استقلال نسبی برخوردار است و احساس خدشه‌دار شدن غرور و استقلال آنها در برابر آمریکا موجب تلاش در جهت حفظ برجام شده است، لذا ما باید با استفاده حداکثری از این فرصت، منافع کشور را تامین کنیم.

وی ضمن اشاره به پیشنهاد اروپا در ابتدای برجام مبنی بر ارتباط مستقیم بانک‌های مرکزی هر دو طرف به منظور تبادل پول نفت اظهار کرد: این موضوع در حد یک وعده سیاسی باقی ماند و چهره عملی به خود نگرفت؛ با تکرار این وعده‌ها جمهوری اسلامی باید تصمیم‌های مقتضی را اتخاد کند.

نماینده مردم تهران گفت: تحقیر و کاهش اعتبار آمریکا پس از خروج از برجام موجب ضربه زدن به اعتبار و اعتماد جهانی و عدم اعتماد به پیمان‌ها و قرارداد‌های بین‌المللی منعقد شده با آمریکا می‌شود.

مطهری ادامه داد: تصمیم‌های ترامپ در سطح بین‌الملل براساس دو مولفه عمل به وعده‌های انتخاباتی و نگاه منفعت‌طلبانه اقتصادی پیش می‌رود که در ادامه عدم تعهد به معاهدات و توافق‌های بین‌المللی توسط آمریکا به اعتبار آنها آسیب خواهد رساند.

وی خاطرنشان کرد: البته استراتژی ترامپ شاید در کوتاه مدت با بهبود وضعیت اقتصادی و مسئله اشتغالزایی به نفع آمریکا همراه باشد، ولی به طور حتم در آینده به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سیاست دولت ترامپ در خروج از معاهدات بین المللی افزود: آمریکا با خروج پی در پی از پیمان‌های بین‌المللی کمی از فشار تعهدات و بار مالی ایجاد شده برای آن کشور خارج می‌شود، ولی زمانی خواهد رسید که آنها برای ورود به مجامع بین‌المللی تلاش کنند و این بار جامعه جهانی است که به آمریکا اجازه ورود نخواهد داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: قبل از اروپا و اطمینان از عدم حصول نتیجه مفاد قرارداد نباید از برجام خارج شویم و در این فرصت تمام تلاش خود را به کار گیریم تا استفاده حداکثری از منافع برجام به نفع ملت ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/