Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

از مالیات بر خانه‌های خالی و تمجید از روحانی به دلیل موضع‌گیری در سوئیس تا برند معنی‌دار یخچال و تلویزیون یک نماینده را در مجله مجازی فارس بخوانید.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، نمایندگان استان اصفهان در صفحات مجازی خود از جلسات، تذکرات، مصاحبه‌ها و عملکردشان نوشتند؛ از مالیات بر خانه‌های خالی و تمجید از روحانی به دلیل موضع‌گیری در سوئیس تا برند معنی‌دار یخچال و تلویزیون یک نماینده را در مجله مجازی فارس بخوانید.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

* بر خانه‌های خالی، مالیات ببندید

ابوترابی نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: افرادی در کشور هستند که 400 خانه را در مدت زمانی کوتاه و بدون پرداخت یک ریال مالیات، معامله می‌کنند و به‌ یک‌ باره سود بسیاری را به دست می‌آورند، اقدامات این اشخاص به اقتصاد و مردم ضربه وارد می‌کند.

هم‌اکنون در کشور بیش از سه برابر متوسط دنیا مسکن خالی داریم؛ با اعمال مالیات حتی اگر نیمی از 2.6 میلیون خانه خالی به بازار عرضه شود، موجب کاهش هزینه‌ها بر مردم و مخصوصاً قشر مستضعف می‌شود، قیمت‌ها مخصوصاً در بخش مسکن بسیار بالا رفته و طاقت مردم تمام شده است.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

*حتی‌الامکان خودمان قانون‌گذاری کنیم

حمیدرضا فولادگر با اشاره به خروج عراق از لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: رفتار کشورها در بحث مطالبه حقوق مردم پیرامون استقلال‌طلبی و زیر بار نظام سلطه نرفتن مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی همواره ثابت کرده که در مقابله با تروریسم جدی است؛ جمهوری اسلامی خود یکی از قربانیان تروریسم است چنانچه تا کنون 17 هزار شهید ترور فقط در سال‌های اولیه بعد از انقلاب داده‌ایم.

جمهوری اسلامی خود می‌تواند قوانین را در این خصوص تکمیل کند تا جایی که منافع ملی به خطر نیفتد و حق تحفظ در نظر گرفته شود؛ در اصل پخت و پز کنوانسیون‌ها در نهایت در جای دیگری صورت می‌گیرد، از این رو حتی‌الامکان باید خودمان در این خصوص قانون‌گذاری کرده و از مصالح و منافع ملی کناره‌گیری نکنیم.

در هر صورت جمهوری اسلامی باید شرایط خود را مطرح کند و البته ممکن است اعضای FATF بخشی از آن را پذیرفته و بخشی را نپذیرند، اما بسیاری از کشورها نیز با حق تحفظ در این گروه عضویت دارند که ایران نیز از این موضوع مستثنا نیست.

حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

*تذکر دکتر عابدی به مسؤولان اجرایی کشور

تعیین جدول زمانبندی اجرای مصوبات شورای عالی آب و به رسمیت شناختن حقابه‌های کشاورزان اصفهان

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود با انتشار تصاویری از جلسه بررسی مشکلات آب آشامیدنی و باغات شهرستان فلاورجان با حضور مدیران کل آب شهری و روستایی و جهاد کشاورزی استان و سرپرست فرمانداری در دفتر فرماندار خبر داد.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

* قطع ناگهانی ارز دانشجویان به آن‌ها لطمه می‌زند

سعیدی مبارکه با انتقاد از روند نامناسب تخصیص ارز دولتی به دانشجویان خارج از کشور، عنوان کرد: قطع یا کم شدن ارز دانشجویی باید پیش از اقدام به مهاجرت دانشجویان رسماً اعلام می‌شد تا دانشجویانی که مهاجرت تحصیلی کرده‌اند با اطلاع از این موضوع، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند.

قطع یا کم کردن ارز تحصیلی قطعاً به تمرکز و وضعیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور لطمه وارد می‌کند، وزرای اقتصاد، علوم و بانک مرکزی باید شرایط مناسب را برای تحصیل دانشجویان خارج از کشور مهیا کنند و نباید در چنین شرایطی آن‌ها به حال و روز خود رها شوند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

* برند معنی‌دار یخچال و تلویزیون یک نماینده

حاجی دلیگانی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی و شفابخش اقتصاد مقاومتی توجه به تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاها و خدماتی که در داخل کشور توانایی تولید آن وجود داشته باشد؛ هر کالایی که نیاز داشته باشم نوع ایرانی آن را خریداری می‌کنم، خودم و خانواده‌ام به این موضوع دقت می‌کنیم مانند خودرو که ایرانی سوار می‌شوم، لوازم منزل مانند تلویزیون و یخچال برند اسنوا که در اصفهان تولید می‌شود استفاده می‌کنم.

علیرغم تذکرات و ایرادات که اداره گمرک کشور و همچنین وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن داشته‌اند، اما باز هم شاهد واردات بی‌رویه کالا به کشور هستیم، یکی از نمونه‌های این واردات خودروهای نعش‌کش برای استفاده شهرداری تهران بود که مصوبه آن توسط شورای شهر تهران به دولت داده شده بود.

خودروسازهای داخلی علیرغم بداخلاقی که انجام می‌دهند توانایی ساختن نعش‌کش را دارند، با واردات کالاهای غیرضروری باعث خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می‌شود از طرفی نیز زمینه‌های اشتغال برای جوانان کشورهای خارجی تأمین می‌شود؛ به تازگی بانک مرکزی و دولت صدها هزار لیر ترکیه را تبدیل به دلار کرده است برای واردات نوعی خاک که برای زیر گربه استفاده می‌شود.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد:

*موضع روحانی در سوئیس مثبت بود

سوئیس و اتریش از کشورهای مؤثر اتحادیه اروپا هستند و تعاملات بدی نسبت به کشورهای دیگر اروپایی حتی 3 کشور عضو برجام، با ایران نداشته‌اند و می‌توان روابط آن‌ها با ایران را خوب ارزیابی کرد؛ مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی ممکن است در خصوص برجام نیز اثرگذار باشد و 3 کشور آلمان، انگلیس و فرانسه می‌توانند نقش مؤثری برای ابقای برجام داشته باشند.

موضع‌گیری رئیس‌جمهور در سوئیس که در راستای موضع‌گیری هفته قبل ایشان انجام شد، به عقیده من مثبت بوده است، رئیس‌جمهور روحانی به خوبی در بحث تحریم‌ها و این‌که اگر قرار باشد، نفت ایران صادر نشود هیچ نفتی صادر نخواهد شد و امیدوارم که همین وضع باعث همدلی و وفاق بیشتر در داخل باشد.

از گذشته نیز حرف ما این بود که اگر از موضع ضعف با سایر کشورها صحبت کنیم دنیا ما را رها نمی‌کند و باید در مقابل آن‌ها با زبان خودشان صحبت کنیم و این موضع‌گیری رئیس‌جمهور برای ما تازگی داشت؛ اگر راه‌حل‌هایی برای ارتباط با کشورهای جهان پیدا شود، خوب است و ما نیز معتقدیم که دنیا بسته نیست، برخلاف آن چه که گفته می‌شود تحریم‌ها ارتباط ایران با دنیا را قطع نکرده است.

محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد:

*به خروج عراق از لیست سیاه FATF خوش‌بین نباشیم

از آنجایی که کنوانسیون بین‌المللی مقابله با اقدام مالی تروریسم (CFT) و سایر کنوانسیون‌های مربوط بهکارگروه ویژه اقدام مالی نیز توسط دست‌های پشت پرده اعضای FATF هدایت و راهبری می‌شود، شاهد برخوردهای دوگانه با کشورها هستیم.

وی ادامه داد: نباید ساده‌باورانه به اقدامات FATF بنگریم و به خروج کشور عراق از لیست سیاه آن‌ها خوش‌بین باشیم چراکه این اقدام نمونه بارزی از برخوردهای دوگانه با کشورها است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید با تیزبینی و ریزبینی به این موضوع نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: بعید است که FATF ما را به خاطر خروج عراق از لیست سیاه خود، از لیست سیاه خارج کند چرا که نگاه‌ها به کشورها به طور کلی متفاوت بوده و نگاهی یکجانبه و سیاسی به ما دارند.

مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد:

*علاقه اروپایی‌ها به ادامه برجام

سفر رئیس‌جمهور به اروپا در چنین مقطعی ضرورت داشت، 2 کشور اتریش و سوئیس در همکاری‌های بانکی با ایران روابط تاریخی داشتند و در این سفر نیز حتی امکان ایجاد تفاهم در زمینه همکاری‌های بانکی وجود داشت؛ طرف اروپایی نیز این اراده و انگیزه را دارد تا تماس‌های خوبی برگزار و تعاملات به خوبی شکل بگیرد.

امیدواریم که در سفر رئیس‌جمهور در دو حوزه بانکی و فروش نفت ایران به تفاهماتی با اروپا برسیم تا به منافع اقتصادی که از برجام انتظار داشتیم، دست پیدا کنیم؛ این دو کشور عضو اتحادیه اروپایی هستند و روابط خوبی در گذشته با ایران داشته‌اند؛ در گفت‌وگوهایی که اخیراً با اروپایی‌ها انجام شده این تمایل و علاقه‌مندی در اروپایی‌ها مشاهده شده و آن‌ها نیز علاقه‌مند بودند که به گونه‌ای خروج آمریکا از برجام را جبران کنند.

مطالب فوق مربوط به صفحات مسؤولان است و خبرگزاری فارس صرفاً آن را بازنشر کرده است.

انتهای پیام/ذ