Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

این موشک‌هاست که مثل دستی بزرگ و بلند، آماده سیلی زدن به کسانی است که قصد سوء استفاده دارند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، " اگر برد موشک‌ها از تل‌آویو کمتر شود تهدید جنگ جدی می‌شود"؛ حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق وزارت‌خارجه به تازگی در مصاحبه ای این جمله را گفت و معتقد است اگر روزی برد موشک‌های ما به حداقل برسد و به تل‌آویو نرسد و تهدیدی برای‌شان نباشیم، این یعنی شروع تهدید جدی جنگ علیه ایران.

موضوعی که چند سالی نقل تمامی محافل بین المللی بوده، بحث موشکی جمهوری اسلامی ایران است. مقامات کشورمان نیز بارها به صراحت اعلام کردند که برنامه موشکی جزو خطوط قرمزی است که به هیچ وجه در مورد آن مذاکره نمی کنند. از نگاه تهران، برنامه موشکی مسئله ای مستقل از برنامه هسته ای و برجام و هر توافق دیگری است و جزو توانایی های نظامی متعارف به حساب می آید که ربطی به توانایی های غیرمتعارف مانند کلاهک هسته ای ندارد.

در حقیقت همچنان در مناقشات قدرت های سیاسی جهان، توان موشکی یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده تهاجم نظامی محسوب می شود و می تواند راهی برای پاسخ به تجاوزگری باشد. تجربه جنگ هشت ساله و صدمات بسیاری که به علت نداشتن موشک های مناسب به کشورمان وارد شد به خوبی این مطلب را تایید می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در خصوص ضرورت توسعه فناوری‎‌های موشکی در کشور خطاب به مقامات غربی گفته بود: آن زمان که در برابر متجاوز می‌جنگیدیم؛ شما اسلحه به چه کسی دادید؟ به ما اسلحه دادید یا به متجاوز؟ ما می‌پرسیم که در شرایطی که خاک کشور ما زیر اهداف توپخانه‌ای دشمن بود، آیا شما حاضر شدید تنها یک توپ پدافند هوایی یه ما بدهید؟

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

 شاید به همین خاطر است که مسئولان کشور امروز حاضر نیستند در خصوص توانمندی‌های موشکی هیچ گونه مذاکره ای داشته باشند و آن را خط قرمز نظام می دانند.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت قدرت موشکی کشورمان گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند قدرت موشکی و مسائلی که به امنیت ملی ایران و امنیت منطقه مربوط می شود قابل معامله نیستند.

توانمندی موشکی یا دفاعی قابل سازش نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم در نشست بین المللی «گفت و گوهای مدیترانه» که سال گذشته در شهر رم برگزار شده بود، با طرح این سوال که  آیا ما تنها افرادی هستیم که موشک داریم؟ اظهار کرد: ما موشک هایی داریم که خودمان می سازیم، زیرا کسی آن ها را به ما نمی دهد، اما عربستان سعودی موشک هایی با برد 2500 کیلومتر از چین خریداری کرده است؛ در حالی که  موشک های ما 2000 کیلومتر برد دارند.

ظریف همچنین  با اشاره به سفر ترامپ به منطقه و فروش  86 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان گفت: ما تنها 16 میلیارد دلار هزینه می کنیم؛ با این وجود اندازه نیروی نظامی ما چند برابر آنهاست. 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ماه گذشته با تاکید بر قدرت موشکی کشورمان هم گفته بود: توانمندی موشکی یا دفاعی قابل سازش نیست.

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اظهار کرد: ما توان افزایش برد موشک هایمان به بیش از دو هزار کیلومتر را داریم، ولی فعلا این سیاست ما نیست، زیرا بسیاری از اهداف ما و منافع دشمن در همین برد دو هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی خطری بزرگ به نام ایران بیخ گوش اسرائیل.

علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیانیه پایانی گروه 7 نشان داد که کشورهای اروپایی با صراحت در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند، در حالی که بحث توانمندی موشکی ایران موضوعی است که با امنیت کشور رابطه مستقیمی داشته و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

به نقل از القدس‌العربی، یک کارشناس اسرائیلی، نیز با اشاره به سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی گفته که که سامانه «گنبد آهنین»، که ارتش اشغالگر برای مقابله با راکت‌ها و موشک‌های کوتاه‌برد و میان بردی، که از نوار غزه شلیک می‌شوند، «بزرگ‌ترین فریب در منطقه است».

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

شوخی خنده‌داری به نام گنبد آهنین

«موتی شیفر» کارشناس متخصص اسرائیلی در مهندسی هوا و فضا، خاطرنشان کرد سامانه موشکی «گنبد آهنین» بزرگ‌ترین فریبی است که منطقه آن را شاهد بوده است. اگر ارتش اسرائیل از طریق آن، برای بازاریابی این نوع از سلاح توهمی در رهگیری موشک‌ها، تلاش می‌کند می‌خواهد میلیاردها دلار از طریق معاملات تسلیحاتی، به خزانه‌اش برگرداند.

وی با زیر سوال بردن ادعاها درباره ساقط شدن ده‌ها موشک مهاجم توسط «گنبد آهنین»، نوشت این سامانه موشکی چیزی را ساقط نمی‌کند، بلکه در میان افکار عمومی اسرائیلی‌ها کاربرد دارد. «تمامی انفجارهایی، که ما مشاهده می‌کنیم و صدای آنها در آسمان را می‌شنویم در نتیجه خودتخریبی موشک گنبد آهنین است که خودش را منهدم می‌کند یا موشک دیگری از همین سامانه را هدف قرار می‌دهد. حتی یک موشکی، که این سامانه آرن شلیک کرده است حتی یک موشک و راکت را هدف قرار نداده است». 

با توجه به این تفاسیر باید دید که سران اسرائیل با چه پشتوانه ای برای جمهوری اسلامی ایران کّری خوانی می کنند و هر روز زبان تهدید آنها تیزتر می شود. آنها باید بدانند که موشک‌های ما روزی لانچر و آماده شلیک هستند و کوجک ترین حماقت از سوی آنها می تواند آخرین حرکت آنها باشد.

اگر توان دفاعی کشورمان ضعیف شود، همه چیز را از دست خواهیم داد

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نیز با اشاره به توان موشکی کشور اظهار کرد: اگر توان دفاعی کشورمان ضعیف شود، همه چیز را از دست خواهیم داد، توان نظامی ایران ، دفاع محور است و کدام منطق می‌گوید در حالی که تهدید می‌شویم، توان نظامی خودمان را تقویت نکنیم؟ توان دفاعی ما عامل افتخار ما است و این توان، پشتوانه توان سیاسی و اقتصادی کشور است. 

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

ذوالنور با اشاره به علاقه آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار کرد: این کشور به مذاکره با کشورمان علاقه دارد، اما اگر هدف شکستن ابهت کشورمان باشد نفعی برای ما ندارد، اگر آمریکای خوی استکباری خود را کنار بگذارد، جای راستی آزمایی و پیگیری را دارد، البته اساس رفتار آمریکا بر فریب کاری است.

وی ادامه داد: مشکل ما خوی استبدادی دولتمردان آمریکا است، آن‌ها به دنبال محدود کردن توان منطقه ای ایران و تضعیف قدرت موشکی کشورمان هستند.

توانمندی‌های موشکی کشورهای غربی به گواه آمار

بیشتر کشورهای دنیا همواره  تلاش می کنند  قدرت موشکی خود را ارتقا دهند. هر ساله صدها پروژه تحقیقاتی صرفا با هدف افزایش توان موشکی  در جهان طراحی و اجرا می شود و  هیچ گاه کشوری به دلیل دارا بودن توانمندی موشکی مورد سوال یا تحریم قرار نمی‌گیرد.

شاید بتوان سه کشور روسیه، آمریکا و چین را از بزرگترین مالکان صنایع موشکی در جهان خواند که بر اساس آمارهای سایت گلوبال بیشترین توانمندی را در پارامترهای نظامی دارند. اگرچه در همین آمارها ایران جز ده کشور قدرتمند جهان در توانمندی های موشکی  است؛ اما با این وجود به نظر می رسد بخشی از ظرفیت های نظامی کشورمان خصوصا در بعد موشکی چندان به مذاق غربی‌ها خوش نیامده‌ است، به گونه‌ای که علاوه بر فشارهای سیاسی برای تضعیف این توانمندی‌ها, از ذکر توانمندی های موشکی کشورمان هم خودداری می‌کنند.

قدرتی بازدارنده به نام توان موشکی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص فلسفه موشک های کشور  با بیان اینکه ما موشک را برای بازدارندگی می‌خواهیم نه جنگ، گفت: اگر تعداد موشک‌های ما ۱۰ برابر هم شود، جز به ارتقای صلح و امنیت در منطقه نمی‌انجامد. اگر این موشک‌ها را نداشتیم، طی ۲۸ - ۲۷ سالی که از پایان جنگ می‌گذرد، مطمئنا سه بار به ایران حمله شده بود. این موشک‌هاست که مثل دستی بزرگ و بلند، آماده سیلی زدن به کسانی است که قصد سوء استفاده دارند. همین دست قدرتمند است که امنیت ما را حفظ کرده است.

حال سوال اینجاست که کشورهای غربی که خود دارنده بیشترین تجهیزات نظامی در جهان هستند، چگونه توانمندی های دفاعی کشور را به  بهانه جنگ‌طلبی  تحریم‌ می‌کنند؟

شاید اولین اشتباه، آخرین اشتباه باشد

موشک‌هایی به نام سجیل، خلیج فارس، شهاب، قدر، خرمشهر، قیام، فاتح، عاشورا، حوت، فجر، توفان، نصر، عصر و زوبین تنها تعدادی محدود از موشک‌های انقلاب اسلامی ایران بوده که 40 سال است دست دشمنان را از این خاک کوتاه کرده است. بارها گفته ایم و باز هم می‌گوییم که فعالیت‌های موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از تمامیت ارضی است و هیچ‌گونه تهدیدی برای کشورهای منطقه و دیگر کشورها محسوب نمی‌شود. 

بنابر گفته رهبری معظم انقلاب دشمنان ایران همچون اسرائیل، آمریکا و برخی مرتجعین منطقه از جمله شیخ نشین ها باید بدانند که دوران بزن در رو به پایان رسیده است. بنا بر گفته رهبری معظم انقلاب اگر آنها یک ضربه بزنند، قطعا 10 ضربه دریافت خواهند کرد. ارتش رژیم صهیونیستی بعنوان اصلی ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام امروز در سرزمین های اشغالی بالغ بر 10 پایگاه هوایی مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوریم"، "بن گوریون" و ... از جمله پایگاه های هوایی راهبردی ارتش اسرائیل در سرزمین های اشغالی است که در صورت هرگونه اشتباهی این پایگاه ها با موشک های بالستیک ایرانی نابود خواهد شد، زیرا این موشک ها به راحتی قادرند که تا پشت دروازه های این شهرها برسند و همه چیز را شخم بزنند.

انتهای پیام/