Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

بارش شدید توام با سیلاب از عصر دیروز تا امروز در مناطق غرب استان سبب بحرانی شدن شهر گردشگرپذیر رامسر شده و تعدادی از روستاهای منطقه زیر آب رفته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد آزاد فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران رامسر دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی رامسر در سیل شب گذشته بسیار زیاد است و در شرایط فعلی برآورد دقیقی نمی‌توان داشت که پس از فروکش کردن سیل اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: میزان بارش‌ها تا شش صبح امروز 240 میلی‌متر بوده و همچنان بارندگی‌ها با شدت ادامه دارد. خبری از شب گذشته در خصوص آسیب سد میجران مطرح که صحت ندارد و در این رابطه مشکلی نیست.

آزاد گفت: به دلیل بارش‌ها و حجم بسیار زیاد آب در رودخانه‌های صفارود و چالکرود ساکنان حاشیه این دو رودخانه به مساجد و اماکن ورزشی اسکان داده شدند. کلیه مدارس این شهرستان تعطیل است. در مناطق روستایی و بالادست نیز شاهد رانش و تخریب جاده‌ها هستیم که با تلاش عوامل امدادی و خدمات‌رسان بازگشایی شد.

وی افزود: موکدا از مردم می‌خواهیم از بیتوته کردن در حاشیه رودخانه‌ها و سفر به مناطق کوهستانی جدا اجتناب کنند. متاسفانه پل تاریخی خیابان سخت‌سر در محدوده سه راه آبگرم دچار رانش شد.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که شب گذشته در محدوده خیابان شهید مطهری، بلوار تاریخی معلم، بلوار شهید رزاقی و بسیاری از کوچه‌ها و معابر شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدید شده است.

به گفته فرماندار رامسر برخی از منازل دچار آب‌گرفتگی و به باغات کشاورزی خسارات وارده شده اما خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم و ستاد مدیریت بحران با توجه به هشدارها تشکیل جلسه و نیروها و امکانات بسیج شد.

دوراهی مارکوبن مسدود شد

محمد دوستی رئیس شورای شهر کتالم‌ و سادات‌شهر نیز گفت: با توجه به این که لایروبی تمام نقاط انجام شده ولی به دلیل حجم بارندگی‌ها در سطح شهر کتالم‌ و سادات‌شهر شاهد آب‌گرفتگی هستیم.

وی گفت: خیابان دوراهی مارکوه دچار آب‌گرفتگی شدید شده که کارکنان خدمات شهری در حال انجام خدمت‌رسانی هستند.

دوستی بیان کرد: خیابان کندسر سادات‌شهر، خیابان شاه‌بندسر کتالم، خیابان آزادگان بریشی، شهرک نگین واقع در دوراهی کتالم، جاده اصلی تنکابن به رامسر بعد پلیس راه و زمین فوتبال کتالم آب‌گرفتگی شدید گزارش داده شده است.

رئیس شورای شهر کتالم و سادات‌شهر افزود: در منطقه کتالم و سادات‌شهر با توجه به اینکه نیروهای خدمات شهرداری مشغول فعالیت هستند از دقایق ابتدایی صبح امروز شاهد حضور بسیجیان حوزه شهیدان رستگاری کتالم و حوزه شهید فرجی سادات‌شهر بودیم.

به گزارش تسنیم بر اثر شدت بارش باران یک خانه در بهشت زینبیه رامسر بعد از مدرسه شهید رحیمیان حاشیه رودخانه صفارود را آب برد و یکی در حال ریزش است.

به علت بارش شدید باران و جاری شدن سیل راه ارتباطی چند روستا در شهرستان رامسر به‌طور کامل بسته شده است و هیچ اطلاعی از روستاهای بالا دست وجود ندارد.

پل نیاسته رامسر در حال تخریب است. مردم به هیچ وجه در این مسیر تردد نکنند. راه ارتباطی استان‌های مازندران به گیلان در حال بسته شدن است.

به دلیل رانش زمین و ترکیدگی لوله آب شرب، مجتمع آبرسانی هفت شهیدان رامسر تا اطلاع ثانوی قطع است. کیهانیان رئیس آبفار رامسر در حال مدیریت تیم امدادی برای برطرف کردن مشکل است.

طغیان رودخانه روستای میانلات رامسر شده است. سیل باعث تخریب بسیاری از باغات و تاسیسات حاشیه رودخانه این روستا شده است. بارش ادامه دارد و شهرستان همچنان در بحران به سر می‌برد.

پل زینبیه رامسر را آب برد و به دلیل جاری شدن سیل در شهرستان رامسر پل ارتباطی بین خیابان زینبیه به بازار هفتگی را آب برد و این راه بسته شد‌‌.

تخریب بند انحرافی پردسر رودخانه صفارود

بارش شدید باران و جاری شدن سیل تاسیسات زیرساختی رامسر را با مشکل روبه‌رو کرد. مردم مجاور رودخانه صفارود منازل خود را تخلیه کردند. پل عابر پیاده رامسر به تنکابن تخریب شد و بر اثر جاری شدن سیل پل عابر پیاده روستای گالش محله رامسر به تودارک تنکابن تخریب شد.

انتهای پیام/