Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در این گزارش به جزئیات خواسته‌ جمعی از مخاطبین گرامی مبنی بر اینکه در خیلی از ادارات علی رغم کارت ملی هوشمند برای امضا نیاز به پرونده کاغذی و مدارک هویتی است پرداخته شده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبین گرامی در سامانه فارس من خواستار پیگیری موضوع عدم اجرای کامل طرح دولت الکترونیک شده ‌اند طبق این درخواست بیان شده که خیلی ادارات برای امضا نیاز به پرونده کاغذی هست. مراجعه حضوری و اتلاف وقت و رانت و رشوه و... استفاده از منابع و هزینه کردهایی که کردیم و نتیجه ای نداشته مثل کارت ملی هوشمند که برای بخشی از کارهای الکترونیکی طراحی شده ولی استفاده ای نداره. چرا مسئولان قدمی بر نمیدارن؟ اینهمه سال از گذشت فناوری اطلاعات گذشته هنوز قدمی به اندازه پیشرفت فناوری برداشته نشده است.

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت سال جاری بود که رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه آغاز به کار «طرح ملی احراز هویت برخط» اعلام کرد «اجرای این طرح هر چند در ظاهر کوچک به نظر برسد اما آثار بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت زیرا تک تک مردم با موضوع تهیه کپی اسناد هویتی در مراجعه به دستگاه‌ها و سازمان‌ها مواجه هستند که با اجرای این طرح دیگر نیازی به تهیه کپی از اسناد هویتی نیست.»

وی همچنین در این جلسه تاکید کرد: «انشالله از فردا با اجرای این طرح در سه استان سمنان، قم و خوزستان دیگر شاهد اخذ برگه های کپی از مردم نخواهیم بود لذا به تمام مسئولان و دستگاه ها دریافت کپی از مردم برای کارهای اداری را ممنوع کنند همچنین استانداران این سه استان نیز تیم‌های بازرسی را به منظور بررسی روند اجرای این طرح مأمور کنند تا بتوانیم رضایت مندی مردم را در مراجعه به دستگاه‌ها و ادارات افزایش دهیم.»

در ادامه همچنین رحمانی فضلی قول داد این طرح تا عید فطر در تمام استان‌های کشور به مرور اجرا شود تا مردم برای انجام امورات اداری دیگ نیازی به همراه داشتن مدارک هویتی نداشته باشند. اما با گذشت چندین ماه از عید سعید فطر نه تنها کل استان‌ةای کشور بلکه استان‌های پایلوت این طرح نیز مبادرت به اجرای صحیح ان نمی‌کنند.

اواخر اسفند سال گذشته بود که وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری بیان داشت: «استانداران عملیاتی کردن دولت الکترونیک را به جد پیگیری کنند تا بدین طریق خدمات مطلوب تر با کاهش هزینه مردم انجام بگیرد.»

وی در این مراسم با اشاره به مراجعه بسیار زیاد مردم به ادارات و لزوم عملیاتی کردن دولت الکترونیک برای کاهش مراجعات مردم به ادارات، گفت: «براساس آمارها و تحلیل‌های که وجود دارد روزانه ۵ میلیون نفر برای انجام امور اداری و دریافت خدمات به دستگاه ها مراجعه می کنند که با اجرای دولت الکترونیک باید این مراجعات به حداقل برسد.»

بر اساس این گزارش و پیگیری‌های صورت گرفته وزارت کشور به عنوان متولی بخشی از اجرای دولت الکترونیک است لذا موضوع مطالبات مردم در این بخش از طریق سامانه فارس من ثبت و توسط خبرگزاری فارس پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/