Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

برانکو ایوانکوویچ چهار سال پیش در چنین روزی به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برانکو ایوانکوویچ مربی نام‌ آشنای فوتبال کشورمان که پیشتر او را در قامت سرمربیگری تیم ملی فوتبال دیده بودیم، چهار سال پیش در چنین روزی (به تاریخ ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۴) به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شد.

روز های شیرین پرسپولیس با پروفسور 4 ساله شد

پرسپولیسی‌ها در اولین سال از دست دادن کاپیتان فقید تیمشان، هادی نوروزی، به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان تحت هدایت ویسی، نایب قهرمان لیگ پانزدهم شدند. مطمئنا هواداران این تیم اشک‌های بازیکنان خود از جمله طارمی را هرگز فراموش نمی‌کنند، اما سرخپوشان همدل شدند تا در فصل آینده به غیر از قهرمانی به چیز دیگری فکر نکنند.

تیم برانکو در پایان لیگ شانزدهم، با اختلاف فاحشی نسبت به سایر رقبا و با هنرنمایی‌های بهترین گلزن خود مهدی طارمی، قهرمان لیگ برتر شد.

لیگ هفدهم شرایط به شکل دیگری برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد. مهدی طارمی و رامین رضاییان در یک شرایط رفت و برگشتی به تیم ریزه اسپور رفتند و با گذشت چند ماه دوباره به جمع سرخپوشان بازگشتند. اما این اتفاق از چشم باشگاه ترکیه‌ای چندان حرفه‌ای نیامد، بنابراین پرسپولیس با شکایت ریزه اسپوری‌ها مواجه شد.

روز های شیرین پرسپولیس با پروفسور 4 ساله شد

این شکایت باعث محرومیت تیم پرسپولیس از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی شد. محرومیتی که در اواسط لیگ هفدهم مانند یک شوک به برانکو و کادرفنی اش بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که قرارداد برخی بازیکنان رو به اتمام بود و برخی دیگر نیز به علت مصدومیت از جمع سرخپوشان دور شدند.

اگر چه در پایان فصل پرسپولیسی‌ها در نبود آقای خیریت به مرحله نیمه نهایی آسیا راه پیدا کردند و در قهرمانی لیگ دبل کردند، اما این محرومیت دست برانکو و کادرفنی را برای چینش ترکیب تنگ‌تر از قبل کرد. چرا که بازیکنانی، چون رامین رضاییان، صادق محرمی، وحید امیری و ... از پرسپولیس جدا شدند و عملا برانکو باید با تعدادی بازیکن جوان و برخی مصدوم به استقبال فصل جدید و لیگ قهرمانان آسیا می‌رفت.

با شروع فصل جدید، تیم برانکو متشکل از ۱۳ - ۱۴ بازیکن بود. در هر بازی کارد فنی استرس مصدومیت بازیکنان خود را داشت و این اتفاق در چند بازی برای بازیکنان کلیدی این تیم از جمله حسین ماهینی اتفاق افتاد. با این حال برانکو، بردن تیم‌های لیگ برتری را خوب بلد است و مقابل آن‌ها هر چند با ارائه ندادن بازی زیبا، اما نتیجه را به سود خود عوض می‌کرد. اما شرایط در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کمی فرق می‌کرد.

روز های شیرین پرسپولیس با پروفسور 4 ساله شد

همه تیم‌های شرکت کننده و رو در روی پرسپولیس مانند الدوحیل و السد تا دندان مسلح بودند. با این حال غیرت مثال زدنی بازیکنانی، چون سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند و ... اجازه نداد تا جلوی این تیم‌های عربی کم بیاورند. پرسپولیسی‌ها بعد از گذشت پنجاه سال برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند، اما دست‌های خالی آن‌ها از کسب جام مقابل تیم ژاپنی کاشیما آنتلرز دور ماند. بی شک استراتژی و تاکتیک مدرن پروفسور در کسب چنین نتایجی پرسپولیسی‌ها را بیش از هر سرمربی دیگری یاری رساند و هرگز نباید از نقش کلیدی او غافل شد.