Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

برخی از کاربران فضای مجازی در صحت اظهارات آذری جهرمی درباره اجرای سند ۲۰۳۰ تردید کردند، برخی هم با تأیید درستی آن به انتقاد از وزیر پرداختند. اما حقیقت چیست؟

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی سخنانی را در خصوص سند ۲۰۳۰ بیان می‌کند. زیرنویس فارسی فیلم مذکور نشان می‌دهد که آذری جهرمی در دفاع از این سند سخن گفته است؛ موضوعی که واکنش اعتراضی برخی کاربران را در پی داشت و برخی دیگر در صحت آن تردید داشتند.

برای روشن شدن موضوع، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان فیلم اصلی سخنان وزیر ارتباطات در این اجلاس را تهیه و آن بخش از اظهارات او را که به سند۲۰۳۰ مرتبط بود را به فارسی ترجمه کرد. طبق بررسی انجام شده، جهرمی در سخنانی به بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ اشاره و تاکید می‌کند وزارت متبوعش در حال کار روی سند مزبور است و برای رسیدن به اهداف آن تلاش می‌کند. با توجه به موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال سند ۲۰۳۰، این اظهارات آذری جهرمی در فضای مجازی و در بین کاربران بازتاب وسیعی پیدا کرد.

اما برای اطلاع از محتوای دقیق اظهارات وزیر ارتباطات در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی، متن انگلیسی بخش‌های مرتبط با سند ۲۰۳۰ که به فارسی نیز ترجمه شده است در ادامه ارائه می‌شود.

Good afternoon. To answer this question, I would like to focus here only on the SDGs number 16 and 17. The goal sixteen of the SDG calls for building effective and accountable institutions at all levels.
I’m proud to inform you that we have made considerable progress in this regard. By expanding our government services we have tried to lever off efficiency, accessibility, transparency and accountability in development sector.

ترجمه فارسی اظهارات آذری جهرمی درباره سند۲۰۳۰:

«عصر بخیر. برای پاسخ به این سوال، مایلم در اینجا تنها بر روی اهداف ۱۶ و ۱۷ سند توسعه پایا تمرکز کنم. هدف شماره ۱۶ خواستار ایجاد موسسات کارا و پاسخگو در تمامی سطوح است. مفتخرم به شما اعلام کنم که ما پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای در این زمینه داشته‌ایم. ما سعی کرده‌ایم با توسعه خدمات دولتی خود، کارآیی، در دسترس بودن، شفافیت و پاسخگویی را در بخش توسعه افزایش دهیم».

در ادامه نیز ویدئوی منتشر شده از صحبت‌های آذری جهرمی در این اجلاس را می‌بینید.