Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون در حدود 13هزار هکتار از اراضی استان کار مقابله با ملخ های صحرایی مهاجر انجام شده است.

به گزارش تیتر آزاد، حیدر زورقی در گفتگو با عصرهامون در رابطه با آخرین جزئیات هجوم ملخ ها اظهار کرد: کار مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر از ابتدای 13 اسفندماه سال گذشته در استان آغاز شد که تا امروز عمده حضور ملخ ها در زرآباد و شهرستان کنارک بوده است.

وی افزود: تاکنون سطح مبارزه با ملخ ها به رقمی معادل 12هزار و570 هکتار رسیده است که از این میزان 6هزار و600 هکتار پوره و 5هزار و 970 هکتار نیز مربوط به ملخ های بالغ است که روانه استان شده اند و بیم آن می رود که با بلوغ پوره ها بر این حجم افزایش یابد.

به گفته زورقی؛ کنارک با 7هزار و140 هکتار بیشترین سطح مبارزه و هجوم ملخ ها را دارد که در دلگان نیز 300هزار از اراضی تحت سیطره ملخ ها است.

وی ادامه داد: همچنین این ملخ ها در قصرقند هزار و400 و چابهار نیز 3هزار و630 هکتار از اراضی را تحت سیطره خود قرار داده اند که کار مبارزه با آنها و سمپاشی در حال انجام است و ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان نیز اخیراً بودجه مورد نیاز برای این کار را به تصویب رسانده که امید است هر چه سریعتر تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این ملخ ها در حال حاضر در سطح مراتع هستند و به مزارع کشاورزی نرسیده اند و از آنجا که قدرت تخریب آنها در فضای سبز بسیار بالا است امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد مانع ورود آنها به مزارع شویم.

وی تصریح کرد: براساس گفته کارشناسان، عدم مبارزه جدی در کشور عربستان موجب شده تا سیل ملخ های صحرایی مهاجر به ایران برسند و هم اکنون در برخی استانها مانند سیستان وبلوچستان با مشکلات آنها مواجه باشیم.

انتهای پیام/