Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

از این پس در همان سطحی که به منافع ایران حمله شود، به منافع طرف مقابل دوچندان حمله خواهد شد، در اجرای سیاست برخورد مقتدرانه در مقابل دشمن بیرونی، نیروهای نظامی، دولتی، قضائی هماهنگ و دقیق هستند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از صبح زاگرس پس از توقیف غیرقانونی نفتکش حامل محموله ایرانی در تنگه جبل الطارق و رفتار خبیثانه انگلیس، گمانه زنی های بسیاری شد که برخورد ایران با این اقدام چگونه خواهد بود و همه کارشناسان بر این باور بودند به دلیل تعدی به حقوق ایران، ایران در جای خود و در سطح مناسب پاسخ خواهد داد.

اما انگلیس به عنوان مجرم اصلی در این چند روز به شدت دچار سردرگمی و گیجی به سر می‌برد، گیجی که حاصل ترس از نوع پاسخ ایران بود و تا جایی پیش رفت که علاوه بر اینکه مجبور شد هزینه گزاف اسکورت نظامی از کشتی های خود را بپردازد، در لحن و ادبیات خود در این‌باره به شدت دچار انفعال شده بود.

سردرگمی انگلیس و نوچه های منطقه ای

امروز با توقیف نفتکش‌های انگلیسی و مدل برخورد و عناوین توقیف، نه تنها انگلیس از سردرگمی خارج نشد، اما هم انگلیس و هم نوچه های منطقه‌ای‌ اش بیش از پیش در این سردرگمی فرو رفتند. سردرگمی که حاصل این اقدام متقابلانه و مقتدرانه بوده که منجر به ارسال پیام هایی ذیل به انگلیس، آمریکا و نوچه‌های منطقه‌ای می‌شود.

نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

 شرکت انگلیسی در بیانیه ای درباره توقیف نفتکش آورده است که این نفتکش ۲۳ خدمه دارد و گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به آنها منتشر نشده است، این شرکت مدعی شده که قایق ها و بالگردی در تنگه هرمز به نفتکش نزدیک شدند در زمانی که در آبهای بین‌المللی بوده است. استنا ایمپرو مدعی شده که در حال حاضر قادر به برقراری تماس با کارکنان نفتکش نیست.

بازتاب های جهانی توقیف نفتکش انگلیسی

 وزیر امور خارجه انگلیس از توقیف نفتکش‌های انگلیسی توسط ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: از توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز توسط ایران به شدت نگران هستیم و لندن تمام تلاش خود را برای آزادی این دو نفتکش به کار خواهد بست.

شورای امنیت ملی آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است و گفته به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل نیز از خبر توقیف نفتکش بریتانیا ابراز نگرانی کرد و با اعلام اینکه وقایع اخیر در تنگه هرمز مایه نگرانی است، بر ضرورت آزادی ناوبری در این آب‌ها تاکید کرد.

آنتونیو گوترش همچنین از طرف‌های درگیر خواست تا خویشتن‌داری نشان داده و از اقداماتی که به افزایش تنش‌ها می‌انجامد، خودداری کنند.

اقدامات حادثه آفرین نفتکش انگلیسی

اله مراد عفیفی پور  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره توقیف نفتکش انگلیسی گفت:  گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو دریافت کردیم و بنابراین از نیروهای نظامی درخواست کردیم که این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

اقدام متقابل جمهوری اسلامی

از این پس در همان سطحی که به منافع ایران حمله شود، به منافع طرف مقابل دوچندان حمله خواهد شد، در اجرای سیاست برخورد مقتدرانه در مقابل دشمن بیرونی، نیروهای نظامی، دولتی، قضائی هماهنگ و دقیق هستند و سازمان بنادر به عنوان دولت، حکم توقیف توسط قوه قضائیه و اجرا توسط سپاه به عنوان نیروی نظامی اجرا خواهد شد و نگهبانان انگلیس و آمریکا در منطقه، این پیام را باید خوبی دریافت کنند که تنها راه مقابله با ایران، همراهی و پذیرش خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از خلیج فارس است.

پیروزی ایران در رویارویی مستقیم با انگلیس و امریکا

 نکته مهمتر اینکه در حوادث اخیر، ایران به صورت مستقیم با آمریکا و انگلیس مواجه شده و در این رویارویی نیز پیروز بوده است و همین سیاست مقتدرانه ایران، باعث شده تا امروز عربستان درخواست بازگشت به روابط دیپلماتیک با ایران را مطرح کند.

سیدهادی میرحسینی از کارشناسان علوم سیاسی در گفت وگو با این پایگاه خبری با اشاره به اقدام غیر منطقی و خلاف موازین بین المللی در توقیف کشتی نفتی ایران در جبل الطارق گفت: مکر و نیرنگ انگلیسی ها در هیچ مقطعی از زمان برای ما ایرانیان پاک شدنی نیست و در تمام فتنه هایی که از بدو انقلاب تاکنون در این کشور حادث شده است ردپای روباه مکار به خوبی عیان است.

وی افزود: اقدام غیرقانونی و به تعیبر زیبای مقام معظم رهبری دزدی کشتی نفتی ایران یکی از دیگر از عناد و دشمنی های دیرینه روباه پیر در مقابله با ایران است که کاملا هدفمندانه و با دست داشتن برخی عوامل نفوذی انگلیس در برخی مراکز صورت گرفته است که برای همه تحلیل گران مسائل امنیتی آشکار است.

خباثت دزدان دریایی بی جواب نماند

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبر انقلاب با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث گفت: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

وی تاکیدکرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تاکیدات فرمانده کل قوا مبنی بر بدون پاسخ نگذاشتن این دزدی دریایی وظیفه خویش دانست تا در اسرع وقت پاسخی کوبنده و دندان شکن به این دزدی دریایی با برخورد قاطع و توقیف دو کشتی انگلیسی تنها در فاصله زمانی کمتر از 48ساعت اقتدار سپاه و نظام را بار دیگر در عرصه دفاعی به رخ جهانیان بکشاند.

میر حسینی گفت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری تحرکات دشمنان نه از سر اقتدار بلکه به علت دستپاچگی و آشفتگی ناشی از از پیشرفت و عظمت و ایستادگی ملت ما است و همین اقتدار و عزت ملت و توانمندی دفاعی ما است که دشمنان را عصبی و آشفته کرده است و به اشکال مختلف دست به برخی حرکت های احمقانه می زنند که پاسخی کوبنده نیز دریافت می کنند.

پاسخ آنی هر گونه خطای سهوی و عمدی

وی تاکیدکرد: دشمنان باید خوب بدانند وقتی درکمتر از یک ماه گران قیمت ترین پهپاد جاسوسی امریکا با 220میلیون دلار در کمترین زمان ممکن ساقط می شود و وقتی دو فروند کشتی انگلیسی در کمتر از 48ساعت توقیف می شوند این نشان از اقتدار نیروهای جان برکف سپاه و امادگی و توان رزم بالا در کمترین زمان ممکن است که هرگونه خطای سهوی یا عمدی را در ثانیه پاسخ خواهد داد و این را دشمنان به خوبی می دانند و باور دارند ولی عده ای شیفته خارج نشین هنوز به دنبال مذاکره هستند.

انتهای پیام/