Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فاطمه حسینی به عنوان جوانترین نماینده مجلس دهم و فرزند صفدر حسینی حضوری جنجالی در این دوره از مجلس شورای اسلامی داشته است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید فاطمه حسینی» نماینده فراکسیون امید در تهران یکی از جنجالی ترین نمایندگان مجلس دهم به شمار می رود. وی بیش ازهمه به سبب نطق بدون اجازه و خارج از دستور در مجلس که در حمایت از موارد مالی خانواده‌‌اش انجام داد، شناخته شده است.

فرزند نجومی بگیر معروف دولت یازدهم
فاطمه حسینی فرزند صفدر حسینی مدیر نجومی بگیر دولت یازدهم نیز هست. در زمانی که بحبوحه انتشار اخبار مربوط به فیش های نجومی بود، فیش نجومی صفدر حسینی، رئیس وقت صندوق توسعه ملی با تسهیلات خاص که حق اوقات فراغت فرزندان یکی از همین موارد است، منتشر شد.
البته این نماینده مجلس به جای موضع گیری درباره موارد مالی پدرش در یک نطق خارج از دستور مجلس اقدام به دفاع از موارد مالی خانواده خود کرد.  گفته می‌شود که فاطمه حسینی با توصیه پدر به لیست اصلاح‌طلبان تهران (امید) اضافه شد تا اکنون بر صندلی سبز بهارستان تکیه زند.
دفاعیه ای غیرقانونی که وقت مجلس را گرفت
فاطمه حسینی در جلسه رسمی مجلس که محمود واعظی وزیر ارتباطات میهمان مجلس بود و گزارشی از روند وزارتخانه خود ارائه می‌کرد، به بهانه اعتراض به وزارت ارتباطات وقت گرفت، اما به جای صحبت در موضوع، درباره اتهامات مالی خانواده اش صحبت کرد. او همچنین از دولت خواست فضای مجازی را کنترل کند.
جالب اینجاست که «محمود واعظی» وزیر ارتباطات دولت یازدهم در این جلسه حضور داشت و دستور کار مجلس بررسی موضوعات مربوط به این وزارتخانه در مجلس بود.
در موضوع نبودن سخنانِ حسینی، بارها علی مطهری رئیس جلسهٔ موقت مجلس را به واکنش واداشت.
مطهری چندین بار تذکر داد و گفت:  «این مطالب را باید در نطقِ میان‌دستورِ خود بگویید و اکنون باید در موردِ وزارتِ ارتباطات سخن بگویید. لطفاً در موضوع صحبت کنید.»اما حسینی توجهی به تذکرِ مطهری نکرد و سخنانش را ادامه داد. مطهری چندباری تهدید کرد که بلندگو را قطع می‌کند و دستِ آخر، رئیس موقت مجلسِ ایران پس از چند بار تذکر، مجبور به قطعِ میکروفونِ او شد. 
این سخنرانی، به دلیل استفاده شخصی از تریبون مجلس و زیر سؤال بردن اعتبار لیست امید در انتخابات شوراهای شهر و روستا با انتقاداتی مواجه شد. وی در همان زمان با انتشار جوابیه‌ای اتهامات وارده به خود در فضای رسانه‌ای را تکذیب و رسانه‌ها را به رعایت اخلاق در انتشار اخبار موثق دعوت کرد.
ماجرای «سفره انقلاب»؛ ادبیاتی که از سخنان فاطمه حسینی ساخته شد
این نماینده اصلاح طلب در جریان نطق پیش از دستوری که در دفاع از پدرش ایراد کرد، مدعی شد که او و خانواده اش به صورتی منصفانه از مواهب مترتبه بر مسئولیت و "سفره انقلاب" بهره‎مند شده‎اند، رسانه های مختلف از تعبیر سهم این خانواده از "سفره انقلاب" به کرات به صورت طنز یا کنایه‎آمیز استفاده کردند اگر چه لاریجانی بعدا در مجلس به درخواست فاطمه حسینی اعلام کرد اون نگفته بوده که «سهم‎مان را از سفره انقلاب می‎خواهیم.»
«فیاض زاهد»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که دست بر قضا از نزدیکان صفدر حسینی نیز هست نسبت به عدم برخورد با این اقدام غیرقانونی فاطمه حسینی انتقاد کرده و در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ « این عکس به همراه سخنان فاطمه حسینی برای من و البته بسیاری از شما ارسال‌شده است. من با دکتر صفدر حسینی رفاقتی دیرینه دارم. به معدود ستادهایی که سرزدم ستاد این خانم جوان بود. پس از بحران فیش هم با دکتر صفدر تماس گرفتم. مرام من رفاقت با حاکم معزول است. اما سخنان خانم حسینی یک نمک‌نشناسی آشکار به جریان اصلاحات است. اگر فرآیند سیاست در ایران چارچوبی داشت و نماینده‌ها از احزاب می‌آمدند این خانم بلافاصله باید از پارلمان اخراج می‌شد.»
شعارهای انتخاباتی جوان ترین نماینده مجلس چه بود؟
فاطمه حسینی جوان‌ترین نماینده دهمین دوره مجلس قبل از انتخابات و در باره تبلیغات انتخاباتی می‌گوید: «من می‌خواهم نماینده نسلی باشم که زندگی شاد و پر امید حق مسلم آنان است نه بی‌کاری،‌ تبعیض و بی‌عدالتی. ...»
همین موضوع هم باعث انتقادات بسیاری از وی شده که چرا با اینکه شعار عدالت خواهی برای جوانان داده است، از موارد حقوقی پدرش نه تنها انتقاد نکرده بلکه از آن دفاع کرده است.
سوابق نماینده اصلاح طلب قبل از حضور در مجلس 
سفر به روسیه که مورد انتقاد قرار گرفت
سفرهای خاص نمایندگان به خارج از کشور خصوصا در مجلس همواره محل انتقاد و سئوال بوده است. سئوال اساسی اینجاست که این نمایندگان با کدام شاخصه و ویژگی به این سفرها می روند و از سوی دیگر چه آورده و دستاوردی این سفرها داشته است.
در همین رابطه، سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به قاره سبز بسیار سئوال برانگیز شد و حتی رسانه های اصلاح طلب که برخی از اعضای این جریان سیاسی در این سفر حضور داشتند هم همین سئوال را از نمایندگان خود پرسیدند. 
در همین راستا علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور حضور و سخنرانی در صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس پنج شنبه - ۲۰مهرماه- عازم سن پترزبورگ روسیه که به دنبال آن هیئت همراهی از نمایندگان مجلس نیز در این کشور حضور یافتند.
در این سفر کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی لاریجانی را در این سفر همراهی کرده و به عنوان اعضای هیأت پارلمانی در مجمع عمومی و کمیته‌های فرعی اجلاس اتحادیه بین المجالس شرکت خواهند  داشت.
اینکه این افراد با چه کار ویژه ای همراه با رئیس مجلس به روسیه رفته‌اند سؤالی است که باید به آن پاسخ داده شود، به عنوان مثال فاطمه حسینی که دختر صفدر حسینی است، در این سفر حضور داشت که معلوم نیست وی با چه ماموریتی این هیئت را همراهی می‌کرد.
اتهام  ویلاسازی خانواده صفدر حسینی در لواسان 
موضوع بعدی مربوط به جنجال ویلاسازی غیر مجاز در منطقه خوش آب و هوا و صد البته گران قیمت و لوکس و لاکچری لواسان است.
چند وقتی است که در فضای مجازی تصاویر ویلایی در حال احداث منتشر شده و بعضی مدعی هستند که این ویلا متعلق به هادی میرمحمد علی برادر شوهر فاطمه حسینی است. در سال های اخیر تخلفات گسترده ای در خصوص ساخت ویلا در لواسان منتشر نشده است.هادی میرمحمد علی، خود داماد یکی از چهره های بانفوذ کشور است.
ماجرا به آنجا کشیده شد که حجت‌الاسلام سید مهدی صدرالساداتی ، برادر حجت‌الاسلام سیدروح‌الله صدرالساداتی نماینده خبرگان رهبری در پی ادامه افشاگری های خود علیه زندگی اشرافی برخی از مسوولان، پای فاطمه حسینی را به میان کشید و در فضای مجازی با انتشار تصویر ویلای جنجالی لواسان نوشت: «این ملکی که دورش را استتار کردند تا طبقات را اضافه کنند، متعلق است به هادی میرمحمدعلی و برادرش هانی میرمحمدعلی که اتفاقاً همسر فاطمه حسینی است و شریک دیگر خود فاطمه حسینی که نماینده مجلس است.»
وی افزود: خانم حسینی به لواسان سر می‌زنند و پست می‌گذارند که در حال حل مشکلات کشاورزی لواسان هستند، درست در همان روزهایی که خود ایشان و همسرشان و شرکا بر روی زمین‌های تغییر کاربری داده شده کشاورزی و باغات و با تخلف بر افزودن تعداد طبقات مجاز و با بیرون کردن ماموران شهرداری ناظر، در حال ویلاسازی در لواسان بوده‌اند.»
سیده فاطمه حسینی، نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس  در واکنش به این ادعا بار دیگر مجبور به تکذیب شد و در فضای مجازی نوشت: «در پی شایعه پراکنی و ادعای اخیر علیه اینجانب مبنی بر ویلای غیرقانونی در لواسان، حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ دانسته و در راستای شفافیت، به دستگاه قضا شکایت می‌کنم. زندگی و فعالیت‌های اینجانب همواره شفاف بوده و حال وقت آن رسیده که مدعیان اسناد ادعاهای خویش را در راستای شفافیت، به دادگاه ارائه کنند.»
به دنبال بازتاب‌های رسانه‌ای موضوع ساخت‌وساز یک ویلا منتسب به «سیده فاطمه حسینی» نماینده مردم تهران در مجلس در یکی از محله‌های لواسان واقع در شمال استان تهران، معاون شهرسازی و عمران شهرداری لواسان گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می دهد پروانه ساخت پلاک ثبتی ۱۹.۷۹۲ که در رسانه‌ها مطرح شده به نام ستاد اجرایی فرمان امام خمینی صادر شده است».
اما اطلاعات ارسالی این شهرداری حاکیست: در تاریخ ۹۳/۲/۷ آقای «سیدهانی میرمحمدی» با وکالت کاری مورخ ۹۳/۱/۳۱ از سوی ستاد اجرایی، درخواست پروانه ساختمانی خود را به شهرداری ارائه کرده است.
بر اساس این درخواست، شهرداری در سال ۱۳۹۵ پروانه را بنام مالک واقعی (ستاد اجرایی) صادر کرد و این در حالی است که برابر اسناد ارائه شده ستاد اجرایی در سال ۱۳۹۴ سند انتقال اجرایی به نام آقایان «سیدهانی»، «سیدهادی میر محمدعلی» و خانم «سیده فاطمه حسینی» تنظیم شده است.

مخالفت نماینده اصلاح طلب با طرح شفافیت آرا 

سید فاطمه حسینی در توئیتی و همچنین در یک گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا مطرح کرده است که از جمله مخالفان طرح شفافیت و کمپین آن است.

وی در اینباره در گفتگو با ایرنا بیان می کند: «ما موافق شفاف شدن رای نمایندگان هستیم ولی به نظر می آید کمپین شفافیت آرا به دنبال تحقق منافع جریانی خاص و نه منافع ملی است.»

فاطمه حسینی در ادامه یادآور شد: من موافق شفافیت آرا هستم و از این رو به صورت داوطلبانه از اول مهرماه آرای خود را اعلام کرده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: سوالمان از طراحان این کمپین این است که آیا مایل هستند که شفافیت برای همیشه استمرار پیدا کند، چرا به صورت موضوعی به این موضوع نگاه می شود، تصورم این است که آنان شفافیت را فقط برای مقطعی و لایحه ای خاص می خواهند.

این نماینده مجلس در صفحه توئیتر خود درباره علت نپیوستن به کمپین شفافیت آرا با تکرار حرف های خود نوشت: «به #کمپین_شفافیت_آراء_نمایندگان نپیوستم زیرا ۱.در ظاهر داوطلبانه است اما به ابزار سیاسی اعمال فشار علیه نمایندگان تبدیل شده ۲.هدف آن نه شفافیت آراء در همه طرح ها و لوایح، بلکه تنها وارسی رای نمایندگان به لایحه الحاق به #CFT است ۳.به‌دنبال تحقق منافع #جریان_خاص است نه منافع ملی»

انتهای پیام/